Αν και κυλούσε ήρεμα το καλοκαιρινό διάλειμμα για οδηγούς και ομάδες, η Red Bull θέλησε να σπάσει …. τη μονοτονία, ανακοινώνοντας την αντικατάσταση του Pierre Gasly με τον Alex Albon, σε μία κίνηση που μας εξέπληξε μεν, αλλά δεν ήρθε και ως κεραυνός εν αιθρία.
Και αυτό γιατί ήταν πασιφανές ότι ο Gasly δεν μπορούσε να αποδώσει τα αναμενόμενα δίπλα στον Max Verstappen. Δεν το κατάφερε σε κανένα σημείο της φετινής σεζόν. Ίσως οι διαβεβαιώσεις των Horner και Marko ότι ο Γάλλος θα ολοκλήρωνε τουλάχιστον τη φετινή σεζόν με την Red Bull να καθησύχασαν λίγο τις φήμες περί αντικατάστασής του, αλλά όλοι ξέρουμε ότι η αυστριακή ομάδα είναι απρόβλεπτη στις αποφάσεις της. Θυμηθείτε το 2016, και συγκρίνετέ το με το 2019….
Ο Gasly ήταν όντως απογοητευτικός
Από όποια μεριά και αν δει κανείς το ζήτημα του Γάλλου οδηγού, η αλήθεια είναι ότι πολύ απλά ο Gasly όχι μόνο δεν μπόρεσε να ανταγωνιστεί τον Verstappen, αλλά ούτε καν να τον πιέσει περιστασιακά. Κάτι που δεν μπορούμε να εξηγήσουμε, καθώς οι περσινές εμφανίσεις του Gasly με την Toro Rosso επιβεβαίωσαν το ταλέντο που έδειξε ο οδηγός και στο GP2, αλλά και στην Super Formula.
Σίγουρα, κανείς δεν περίμενε ο Gasly να είναι ισάξιος του Ricciardo, τουλάχιστον όχι αμέσως – αλλά κανείς δεν ανέμενε να είναι τόσο πιο αργός του Verstappen.Τα στοιχεία είναι ξεκάθαρα. Περίπου τριπλάσιοι βαθμοί για τον Ολλανδό, 2 νίκες, 1 pole position, 5 βάθρα συνολικά – και τίποτα για τον Γάλλο. Με εξαίρεση τις κατατακτήριες του Καναδά (όπου ο Verstappen αποκλείστηκε από το Q3 λόγω της κόκκινης σημαίας που προκάλεσε το ατύχημα του Magnussen), ο Gasly δεν κέρδισε τον Ολλανδό, με τη διαφορά τους να κυμαίνεται κατά μέσο όρο σε μισό δευτερόλεπτο!
Επιπλέον, ό,τι και να δοκίμασε ο Gasly (μέχρι και να χρησιμοποιεί το set-up του Verstappen) δεν φάνηκε να βελτιώνει την απόδοσή του. Ακόμη και αν δεχτούμε ότι το μονοθέσιο είναι κομμένο και ραμμένο για τον Verstappen, η διαφορά ήταν χαοτική.
Από τη στιγμή μάλιστα που η Red Bull δείχνει ικανή να ανταγωνιστεί σε σταθερό βαθμό τη Ferrari και περιστασιακά τη Mercedes, “οι ταύροι” χρειάζονται και τους δύο οδηγούς να συνεισφέρουν βαθμολογικά, αλλά και δύο μονοθέσια να παλεύουν με τις προαναφερθείσες ομάδες στους αγώνες…. Και όχι ένα να παλεύει για το βάθρο, και το άλλο με τις μεσαίες ομάδες….
Albon και όχι Kvyat – Γιατί;
Έκπληξη δεν προκάλεσε μόνο ο χρόνος της αντικατάστασης του Gasly, αλλά και το πρόσωπο που πήρε την θέση του. Και αυτό γιατί μετά το βάθρο του στη Γερμανία, οι περισσότεροι πόνταραν στον Daniil Kvyat για να πλαισιώσει τον Max Verstappen.
O Ρώσος δείχνει αναγεννημένος φέτος, γρήγορος, σταθερός, και με …… αυτοπεποίθηση – μία αυτοπεποίθηση που είχε φροντίσει να του στερήσει η Red Bull το 2016. Και αυτό φαίνεται τόσο στις μάχες που δίνει, όσο και στη γενικότερη παρουσία του στα paddock.
Όμως, εξίσου εντυπωσιακός είναι και ο Alex Albon. O Βρετανός (με καταγωγή από την Ταϊλάνδη) rookie έχει σταθεί ισάξια απέναντι στον σαφώς πιο έμπειρο Ρώσο, και παρά το γεγονός ότι έχει συγκεντρώσει λιγότερους βαθμούς, δείχνει το ίδιο γρήγορος – αν όχι παραπάνω – από τον Kvyat.
Μαζί με τους Norris και Russell, αποτελούν τις ευχάριστες εκπλήξεις του πρωταθλήματος. Και όπως αναφερόταν και στην ανακοίνωση της Red Bull, η ομάδα θέλει να βρει το ιδανικό δίδυμο για το 2020. Αυτό σημαίνει ότι με βάση τα δεδομένα που έχει από την Toro Rosso, οι Horner και Marko είδαν κάτι στον Albon που δεν είδαν στον Kvyat… Γι’ αυτό και τον επέλεξαν.
Συν τις άλλοις, ο Kvyat έχει δοκιμαστεί ήδη για 1,5 χρόνο στην Red Bull, ενώ ο Albon όχι. Και ακριβώς επειδή έχει λιγότερη εμπειρία, ίσως η βελτίωσή του να είναι μεγαλύτερη και συντομότερη απ’ όση περιμένουν κάποιοι. Είναι με λίγα λόγια, πιο συναρπαστική “προοπτική” από τον Ρώσο.
Πάντως, για έναν οδηγό που και ο ίδιος είχε βιώσει την απόρριψη από την Red Bull στο παρελθόν (ο Albon είχε βγει από το πρόγραμμα νέων οδηγών, και φέτος θα αγωνιζόταν στην Formula E με την Nissan αν δε γινόταν η μεταγραφή του Ricciardo και η μετέπειτα έλλειψη νέων οδηγών για την Toro Rosso), ο Βρετανός έχει αρπάξει φέτος την ευκαιρία που του δόθηκε από τα μαλλιά.
Στην τελική, αν δεν αποδώσει τα αναμενόμενα, υπάρχει και ο Kvyat για το 2020. Και ίσως και κάποιος εκτός Red Bull αν χρειαστεί….
Η μάχη για το πρωτάθλημα είναι σκληρή – και χρειάζεται σκληρές αποφάσεις
Όπως αναφέραμε και παραπάνω, η ανέλπιστα καλή απόδοση της Red Bull – Honda σημαίνει ότι η αυστριακή εταιρεία έχει την τεράστια ευκαιρία να διεκδικήσει τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, αλλά και οδηγών… Αυτό δε σημαίνει μόνο επιπλέον χρήματα, αλλά και γόητρο.
Και για να έχει ελπίδες, χρειάζεται δύο οδηγούς σε αρκετά κοντινό επίπεδο απόδοσης, να βοηθιούνται στην πίστα, και ταυτόχρονα να κόβουν βαθμούς από τους αντιπάλους τους. Δηλαδή, ο Albon πρέπει να δείξει ένα πολύ δυνατό “νο.2”, τουλάχιστον στην αρχή, και αργότερα, αν είναι δυνατό, να πιέσει και τον Verstappen.
Ο Gasly δεν έδειχνε ικανός να βελτιωθεί ξαφνικά θεαματικά, και η Red Bull έχει την πολυτέλεια να έχει στις τάξεις της τέσσερις οδηγούς που μπορούν να αλλάξουν θέσεις όποτε το επιθυμήσει.
Και όσο σκληρές και αν φαίνονται τέτοιου είδους αποφάσεις, μην ξεχνάτε ότι μιλάμε για την Formula 1, στην οποία μόνο οι ισχυροί επιβιώνουν.
Κλείνοντας, η ελπίδα μας είναι ο Pierre Gasly να ξαναβρεί τον εαυτό του στην Toro Rosso, να δείξει τα στοιχεία που έδειξε και στο παρελθόν, και να μπορέσει να επανέλθει. Η “υποβάθμισή” του μπορεί να αποδειχθεί είτε καταστροφική, είτε ευεργετική για την καριέρα του. Το τι από τα δύο θα συμβεί βρίσκεται στο χέρι του.
Η πίεση είναι λιγότερη για τον Albon, ο οποίος καλείται στο μέσο της σεζόν να αλλάξει ομάδα και μονοθέσιο, και να πρέπει να παλεύει για τις πρώτες θέσεις και όχι απλώς για τη δεκάδα. Οι προσδοκίες είναι τελείως διαφορετικές.
Όπως και να έχει, μόνο ενδιαφέρον μπορούν να προκαλέσουν για εμάς ως παρατηρητές οι παραπάνω αλλαγές. Λίγη υπομονή μέχρι το Spa.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!