Ο Elfyn Evans ηγείται μετά από μια επεισοδιακή Παρασκευή στη Σουηδία που είχε μικρές διαφορές και διαρκείς αλλαγές στην κορυφή.
Η πρώτη υπερειδική το βράδυ της Πέμπτης είδε τους Evans-Scott Martin να κάνουν ιδανικό ξεκίνημα, εκμεταλλευόμενοι την έλλειψη φρέσκου χιονιού για σχετικά καθαρά πατήματα και ολοκληρώνοντας μισό δευτερόλεπτο μπροστά από τους Kalle Rovanperä-Jonne Halttunen και Ott Tänak-Martin Järveoja, που έκαναν ακριβώς τον ίδιο χρόνο.
Ο Evans συνέχισε καλά και το πρωί της Παρασκευής, απομακρυνόμενος σχεδόν στα δύο δευτερόλεπτα, με τους Adrien Fourmaux-Alexandre Coria να είναι ωστόσο οι κερδισμένοι στην αρχή, ανεβαίνοντας δεύτεροι μετά από τον καλύτερο χρόνο στην 3η και την 4η ειδική, χάρη και στο περισσότερο χιόνι που χρειάστηκε να καθαρίσει ο Evans, όντας ο πρώτος που χρονομετρήθηκε. Με το αναβαθμισμένο i20 να δείχνει τα δόντια του, ο Tänak κατάφερε να διατηρηθεί στην πρώτη τριάδα, ακολουθώντας τον ομόσταβλό του παρά κάποια προβλήματα υποστροφής, κάτι που δεν κατάφεραν να κάνουν στο τρίτο Hyundai οι Thierry Neuville-Martin Wydaeghe, καθώς ο πρωταθλητής ξέμεινε στην έκτη θέση, 13 δευτερόλεπτα από την κορυφή και δηλώνοντας ότι ήταν αδύνατο να στρίψει.
Η ημέρα εξελίχθηκε άκρως ανταγωνιστικά ωστόσο, καθώς Evans και Fourmaux έχασαν στη συνέχεια 14 δευτερόλεπτα στη μεγάλη 5η ειδική, επιτρέποντας στον Tänak να «πάρει κεφάλι» και να τοποθετηθεί επικεφαλής μετά το τέλος των απογευματινών χρονομετρήσεων. Στην κατάταξη τον ακολούθησαν οι Takamoto Katsuta-Aaron Johnston, που μετά από ένα ικανοποιητικό πρωινό βρήκαν πλήρως το ρυθμό τους στη συνέχεια της ημέρας, κερδίζοντας την 5η ειδική και όντας ακόμα και πρωτοπόροι για λίγο, πριν ο Tänak κάνει τη διαφορά στις επόμενες δύο, κάνοντας και στις δύο περιπτώσεις το δεύτερο χρόνο για να βρεθεί πρώτος, με πολύ μικρή διαφορά ωστόσο από τους Katsuta και Evans.
Ο Neuville είχε σίγουρα ένα σαφώς καλύτερο απόγευμα, κερδίζοντας και τη μικρή 7η ειδική, αλλά οι απώλειες του πρωινού τον άφησαν πέμπτο. Τα μεγαλύτερα προβλήματα μέσα στην ημέρα ωστόσο τα είχε ο Rovanperä, που δυσκολεύτηκε το πρωί και αποφάσισε, σε αντίθεση με αρκετούς από τους αντιπάλους του, να μη χρησιμοποιήσει φρέσκα ελαστικά το απόγευμα, ποντάροντας στην υπερειδική. Ο Φινλανδός έπεσε έκτος, 15 δευτερόλεπτα πίσω από τον Neuville και 25 από τον Tänak.
Το κλείσιμο με τη βραδινή υπερειδική είδε ακόμα μια αλλαγή στις πρώτες θέσεις, καθώς ο Evans, ανέκτησε την πρωτιά μετά από μια γλιστερή υπερειδική με πολύ χαμηλή πρόσφυση, όπου όλοι οι οδηγοί τα βρήκαν δύσκολα. Ο Katsuta διατηρήθηκε δεύτερος, μόλις έξι δέκατα πίσω, ενώ στα δυόμισι δευτερόλεπτα μακριά ο Tänak δεν έχει πει σε καμία περίπτωση την τελευταία του λέξη.
Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά, καθώς από την τέταρτη θέση ο Fourmaux ανέκαμψε από τις κακές απογευματινές επιλογές και βρίσκεται λιγότερο από οκτώ δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφή, ενώ περίπου ένα δευτερόλεπτο πίσω του ο Neuville έχει τις δικές του αξιώσεις, με την πρώτη πεντάδα να χωρίζεται από μόλις εννέα δευτερόλεπτα. Από την πλευρά του, ο Rovanperä δεν κέρδισε τελικά πολλά από τη στρατηγική του, δείχνοντας δυσκολία προσαρμογής στα νέα ελαστικά. Ο πρωταθλητής του 2022 και του 2023 βρίσκεται 25 δευτερόλεπτα μακριά από τον Evans και παρ’όλο που ακόμα έχει ελπίδες, η μέχρι στιγμής απόδοσή του σίγουρα δεν τον τοποθετεί καλά στη στενή μάχη της πρώτης θέσης.
Συνέχεια σήμερα πάντως και τα δεδομένα μπορεί να αλλάξουν από στιγμή σε στιγμή.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!