Τη δεύτερη σερί νίκη του κατέκτησε ο Elfyn Evans, που έφυγε νικητής από το σκληρό Rally Safari και πήρε ξεκάθαρο κεφάλι στη μάχη του τίτλου.
Ο οδηγός της Toyota Gazoo Racing, μαζί με τον συνοδηγό του, Scott Martin, υπερνίκησαν το εμπόδιο των Ott Tanak/Martin Jarveoja για πάνω από ένα λεπτό, όντας το μοναδικό πλήρωμα στη διάρκεια του απαιτητικού και ανελέητου Rally Safari που δεν αντιμετώπισε κάποιο σοβαρό πρόβλημα.
Έτσι, ο Ουαλός άνοιξε τη μεγαλύτερη διαφορά στην ιστορία του WRC μετά από τρεις αγώνες, παίρνοντας ένα ξεκάθαρο κεφάλι στη φετινή μάχη.
Έχοντας ως εφαλτήριο τη νίκη του στη Σουηδία, αλλά και τη δεύτερη θέση στο Monte Carlo, ο Evans ήρθε με αρκετά υψηλά επίπεδα εμπιστοσύνης στην Κένυα. Πλέον, από την αφρικάνικη ήπειρο φεύγει με πλεονέκτημα 36 βαθμών, το οποίο αποτελεί σημαντικό ανάχωμα απέναντι στους ανταγωνιστές του, μετά το πέρας τριών από τους συνολικά δεκατέσσερις αγώνες του φετινού WRC.
Ο Evans πήρε την πρωτοπορία ήδη από την Παρασκευή, όταν ο Tanak έχασε χρόνο λόγω σπασμένου άξονα κίνησης στο i20 N του. Έκτοτε, δεν κοίταξε ποτέ πίσω ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας.
Αν και αντιμετώπισε και το δικό του μερίδιο κακοτυχίας, με κλαταρίσματα και ορισμένα τετακέ κατά τη διάρκεια του σκληρού του Rally, αλλά και πρόβλημα στα ηλεκτρολογικά την Κυριακή, ο Evans διαχειρίστηκε άψογα τη διαφορά του με τον Tanak και μπήκε σε μια μικρή λίστα Βρετανών που έχουν κερδίσει στον ιστορικό αυτό αγώνα, όπως οι Colin McRae και Richard Burns.
Μπορεί για τη Hyundai να μην ήρθε η νίκη, όμως ήρθε ένα ανέλπιστο 2-3, βάσει και των δεδομένων της Παρασκευής. Και για τον Ott Tanak αλλά και για τον Thierry Neuville, ωστόσο, ήταν ένας αγώνας γεμάτος προβλήματα. Ειδικά ο Βέλγος μπήκε στα βαθιά από την Παρασκευή: ποινή ενός λεπτού για καθυστερημένη αλλαγή στο κιβώτιό του ήταν το πρώτο από μια σειρά προβλημάτων που συνέχισαν και το Σάββατο, όπως οι επιπλέον ποινές για λάθος εκκίνηση και αργή προσέλευση (λόγω επιδιορθώσεων).
Το αποτέλεσμα, ωστόσο, ήταν πως η Hyundai πήρε το καλύτερο αποτέλεσμα της ιστορίας της στην Κένυα. Στον αντίποδα, ήταν η πρώτη φορά στη σύγχρονη εκδοχή του Rally Safari που υπήρχε μόνο ένα Toyota στο βάθρο.
Μέχρι και το Σάββατο, ένα 1-2 από τους Ιάπωνες έδειχνε απόλυτα εφικτό. Ωστόσο, αυτό σκόρπισε όταν ο Kalle Rovanpera έπεσε 5ος με πρόβλημα στην πίσω ανάρτηση του Yaris GR του. Η ατυχία του Φινλανδού συνεχίστηκε και την Κυριακή, όταν εγκατέλειψε με πρόβλημα στα ηλεκτρολογικά. Πλέον, η διαφορά του Rovanpera από την κορυφή στο πρωτάθλημα βρίσκεται στους 57 βαθμούς. Όχι ανυπέρβλητο, αλλά σίγουρα δίνει σαφές προβάδισμα τον Evans,
Το τρίτο Yaris GR της ομάδας, αυτό του Takamoto Katsuta, βρισκόταν καθ’ οδόν προς μια καλή 4η θέση, παλεύοντας με διαρκή κλαταρίσματα αλλά και προβλήματα με την εξάτμιση. Ωστόσο, στην Power Stage έφερε τούμπα, ουσιαστικά αποτελειώνοντας την όποια δουλειά είχε κάνει ο Ιάπωνας μέχρι εκείνο το σημείο. Αυτό, ανέβασε στην 4η θέση τον Sami Pajari, τον part-time 4ο οδηγό της Toyota.
5ος, επίσης ανέλπιστα μετά τη θέση που βρέθηκε το Σάββατο, αναδείχτηκε ο Gregoire Munster με το Ford Puma της M-Sport. Το δεύτερο Puma, αυτό του Josh McErlean, κατέλαβε τη 10η θέση, ενώ με προσεκτική οδήγηση, ο Ιορδάνης Σερδερίδης τερμάτισε 8ος, με το πελατειακό Puma του.
It’s a special rally ❤️#WRC | #SafariRallyKenya 🇰🇪 pic.twitter.com/tFCdGnIBrc
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) March 23, 2025
Επόμενος σταθμός για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally είναι η Ισπανία και τα Κανάρια Νησιά. Σε ασφάλτινο τερέν αυτή τη φορά, τα πληρώματα θα δοκιμαστούν σε μια νέα εντελώς περιοχή, την περίοδο 24-27 Απριλίου.
Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα από τη δράση του WRC, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!