Επιστροφή στη δράση για το WRC, με το ιστορικό Rally Monte Carlo να ανοίγει, ως είθισται, την αυλαία σε ένα ακόμα πρωτάθλημα Rally. Ποιος θα μπει με το δεξί στη νέα σεζόν;
52ο Rally Monte Carlo φέτος, με το παλαιότερο event του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally να είναι σταθερά ο λιγότερο προβλέψιμος αγώνας της σεζόν. Φέτος, η έδρα του αγώνα απομακρύνεται από το κέντρο του Πριγκηπάτου, κινούμενο βορειότερα, στη γαλλική ορεινή πόλη του Gap, όπου εδραζόταν και το 2021.
Όντας ο πρώτος από τους συνολικά 13 γύρους της φετινής χρονιάς, το Monte Carlo θα είναι και η πρώτη ένδειξη για το πώς πλασάρονται οι ομάδες στο 2024, καθώς και για το ποια βελτιώθηκε περισσότερο ή λιγότερο στη διακοπή.
Μπορεί το Monte Carlo να είναι ένα λαχείο βάσει των καιρικών συνθηκών που επικρατούν στα μέρη αυτά τον Ιανουάριο, ωστόσο το δελτίο καιρού είναι ιδιαίτερα ευνοϊκό, κάτι που σημαίνει πως θα πέσει μεγαλύτερο βάρος στα αγωνιστικά και λιγότερο στον οδηγό. Σε ένα Monte Carlo, ωστόσο, ανέκαθεν ο οδηγός είναι ο κύριος παράγοντας.
Στο φετινό Monte Carlo, 69 πληρώματα αναμένεται να λάβουν συνολικά εκκίνηση, με 8 εξ’ αυτών να είναι της Rally1 κατηγορίας, εκεί που τα πράγματα δείχνουν να είναι πιο αμφίρροπα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Ηχηρή είναι η απουσία του εν ενεργεία πρωταθλητή, Kalle Rovanpera, ο οποίος όπως όλα δείχνουν δεν θα υπερασπιστεί τον τίτλο του 2023. Αυτό, κάνει 3 τα Yaris GR που θα διαγωνιστούν στο Rally, με τους Elfyn Evans και Takamoto Katsuta να πλαισιώνονται από τον Sebastien Ogier, 9 φορές νικητή στο συγκεκριμένο θεσμό, ο οποίος ευελπιστεί να τις κάνει…διψήφιες φέτος.
Με τριπλέτα θα τρέξει στο Monte και η Hyundai, η οποία με ενδυναμωμένο lineup βλέπει μπροστά της μια τεράστια ευκαιρία φέτος και για τους δύο τίτλους. Τον Thierry Neuville πλαισιώνουν οι Ott Tanak (πρωταθλητής 2019) και Andreas Mikkelsen (πρωταθλητής WRC2 το 2023), ο οποίος θα εναλλάσσεται με τους Dani Sordo και Esapekka Lappi μέσα στη σεζόν, στο τρίτο i20 N της κορεάτικης φίρμας.
Όσο για την M-Sport, η αποχώρηση Tanak έφερε στο προσκήνιο συνολική ανανέωση των οδηγών, με τους Adrien Fourmaux και Gregoire Munster να φέρνουν αέρα ανανέωσης στη βρετανική ομάδα, η οποία είναι “άσσος” στο να βγάζει νέους οδηγούς. Ερωτηματικό σίγουρα το πόσο κοντά θα μπορέσει να βρεθεί στους πρώτους 2, ωστόσο δεν θα πρέπει να αποκλειστεί το ενδεχόμενο να δούμε εμφανίσεις-πυροτεχνήματα από τα πληρώματά της.
Guess the year 🇲🇨 pic.twitter.com/6c55tv1vws
— World Rally Championship (@OfficialWRC) January 22, 2024
Από φέτος, το WRC υιοθετεί νέο σύστημα βαθμολόγησης, όπου όλες οι μέρες μετράνε, μιας και με τις αλλαγές επιβραβεύεται αυτός που σταθερά κινείται ταχύτερα! Αυτό, αφενός δεν αλλοιώνει την αξία του νικητή, ο οποίος πάντα είναι αυτός με τον μικρότερο συνολικό χρόνο στο τέλος της Κυριακής, αφετέρου κρατά την αγωνία και τον ενθουσιασμό για όλο το αγωνιστικό τριήμερο, αφού οι πρωινές ειδικές της Κυριακής συνεισφέρουν ενεργά στην τελική συγκομιδή βαθμών του κάθε πληρώματος.
Το πρόγραμμα
Πάνω από 200 μίλια χρονομετρημένης δράσης θα έχουν οι 4 ημέρες του Rally Monte Carlo φέτος. Επίσης, η μετακίνηση προς το Gap, συνεισέφερε και στη σχεδόν ριζική ανανέωση των διαδρομών σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Μετά την τελετή έναρξης της Πέμπτης στην Casino Square του Monaco, τα πληρώματα θα αρχίσουν να…ανηφορίζουν. Δύο νυχτερινές ειδικές έχει η ημέρα με διπλό πέρασμα στην Thoard/Saint-Geniez των 20+ χιλιομέτρων.
Η Παρασκευή φέρνει τα αγωνιστικά στα ανατολικά, για τρεις ειδικές με διπλά περάσματα μέσα στη μέρα, με τις συγκεκριμένες διαδρομές να είναι αρκετά γνώριμες σε όσους έτρεξαν κατά τις σεζόν 2020 και 2021. Μεσημεριανό service χωρίζει τα πρώτα από τα δεύτερα περάσματα, με την ημέρα να περιλαμβάνει 110 σχεδόν χιλιόμετρα δράσης.
Το Σάββατο είναι και η δυσκολότερη ημέρα του αγώνα με 125 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Στα δυτικά της Gap αυτή τη φορά, θα δούμε διαδρομές που έχουν να φανούν στο WRC από τη δεκαετία του ’90, ανεβάζοντας το στοιχείο του απρόβλεπτου για τα πληρώματα. Και πάλι, 6 ειδικές το μενού με 3 διπλά περάσματα και ενδιάμεσο διάλειμμα στη Gap.
Η Κυριακή, τέλος, έχει αρκετά πρωινό ξύπνημα για τα πληρώματα, με την πρώτη ειδική της ημέρας (La Breole/Selonnet) να ξεκινά στις 7 το πρωί τοπική, ενώ σταδιακά ξεκινά το ταξίδι πίσω προς το Monte Carlo.
Οι τελευταίες δύο ειδικές του Rally είναι δύο κλασσικά ονόματα στον θεσμό, με τους οδηγούς να περνούν ταχύτατα από τις Col de Corobin και Col de Turini, με την τελευταία να αποτελεί και την Power Stage του αγώνα και να απονέμει μπόνους βαθμών, κλείνοντας 50 χιλιόμετρα δράσης για την Κυριακή. Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα του Rally μπορείτε να βρείτε εδώ!
Grand Test Auto XXIV pic.twitter.com/pZ1xiJ3lZ4
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) January 17, 2024
Ποιος άραγε θα κάνει τη διαφορά στον πρώτο αγώνα της χρονιάς για το WRC; Οι απαντήσεις το τετραήμερο 25-28 Ιανουαρίου. Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!