Ανάμεσα σε Ogier και Neuville φαίνεται πως θα κριθεί η νίκη στο φετινό Rally Monte Carlo, με τους δυο τους να εναλλάσσονται στη γενική αλλά τον οδηγό της Hyundai να παίρνει βραχεία κεφαλή και τους 18 βαθμούς του Σαββάτου! 700 ταχύτερες ειδικές για τον αειθαλή Ogier που θα κυνηγήσει τη 10η νίκη σε Monte Carlo αύριο!
Πάμε, όμως, να δούμε τί έγινε σήμερα στις Γαλλικές Άλπεις!
Πρωινό σκέλος – Αντεπίθεση ο Neuville, οπισθοχώρηση για Evans με προβλήματα
Με το καλημέρα του Σαββάτου, στην πρώτη στροφή της SS9, ξεκίνησαν τα προβλήματα για τα πληρώματα. Ο Andreas Mikkelsen με το i20 N του έχασε την πρόσφυση σε παγωμένο σημείο, βγαίνοντας εκτός και χάνοντας πολύτιμο χρόνο.
Παρά το γεγονός πως συνέχισε, ο Νορβηγός σίγουρα δεν ένιωθε σιγουριά να πιέσει περισσότερο στη συνέχεια της ειδικής κάτι που του κόστισε, μιας και στη συνέχεια της η ειδική δεν ήταν τόσο επικίνδυνη για πάγο όσο έλεγαν οι προβλέψεις.
An early wake-up call for @AMikkelsenRally 😰#WRC | #WRCLive | #RallyeMonteCarlo
— World Rally Championship (@OfficialWRC) January 27, 2024
Αυτό σήμαινε πως οδηγοί που το “τσίμπησαν” περισσότερο επιβραβεύτηκαν και αυτό έγινε με την περίπτωση του Thierry Neuville. Ο Βέλγος πήρε τον ταχύτερο χρόνο στην SS9, προσπερνώντας τον Ogier και φτάνοντας στα 6,5 από τον Evans! Οι οιωνοί για μια μεγάλη μάχη ανάμεσα σε τρία αυτοκίνητα για τη νίκη είχαν ήδη φανεί, την ώρα που από το πρωί ο Evans ξεκίνησε να αντιμετωπίζει προβλήματα απώλειας της υβριδικής ισχύος στο αυτοκίνητό του!
Μια ειδική μετά, ο Neuville θα προσπερνούσε και το Yaris του Evans. Όντας κατά 7,4 ταχύτερος του Ουαλού, και δείχνοντας πως το i20 N έχει τη δυναμική να κινηθεί ταχύτερα, ο οδηγός της Hyundai πήρε για πρώτη φορά προβάδισμα στο Monte Carlo, ξεπερνώντας για 0,9 δευτ. τον Evans στη γενική.
Η ειδική, ωστόσο, πήγε στα χέρια του Ogier, με τον Γάλλο να φτάνει κι αυτός στο πάρτι της μάχης της πρωτιάς, μόλις 5,1 πιο πίσω. Όλα έδειχναν προς μια μάχη για γερά νεύρα και μηδενική ανοχή στα λάθη…
Πιο πίσω, η 4η θέση έδειχνε πως ήταν στα χέρια του Tanak να τη χάσει, με τον Εσθονό να προβληματίζεται απ’ την αρχή της ημέρας με μικροπροβλήματα στον κινητήρα, ο οποίος το πρωί κατά την έξοδο από το parc ferme δεν εκκινούσε, με αποτέλεσμα να πρέπει να ρυμουλκηθεί έως την αφετηρία της SS9!
5ος και επίσης άνετος ήταν ο Fourmaux που ήθελε να αποφύγει τα ρίσκα και να τερματίσει όσο ψηλότερα του επέτρεπαν οι συνθήκες, ενώ στο 6-7 οι Munster και Mikkelsen πάλευαν μεταξύ τους, έχοντας νέα αυτοκίνητα και λιγοστή εμπειρία πάνω σε αυτά!
Το πρωινό κομμάτι του Σαββάτου τελείωσε με τους καλύτερους οιωνούς για τον Neuville, 5,1 δευτερόλεπτα διαφορά έχτισε ο Βέλγος από τον Evans, ο οποίος ένιωθε καυτή την ανάσα του Ogier, μόλις στα 2,6 πίσω του!
Η νίκη ήταν μια μάχη για τρία άλογα, με όλους τους υπόλοιπους οδηγούς να διατηρούν λίγο-πολύ τις θέσεις τους, ενώ ο Takamoto Katsuta κατάφερε να ανακάμψει μέχρι την 8η θέση, μπαίνοντας ξανά στους βαθμούς μετά το πρόβλημα της Παρασκευής και τον χαμένο χρόνο.
Απογευματινό σκέλος – Καβάλα ο Neuville, στούκα και έξοδος για Munster
Η προαναφερθείσα έλλειψη εμπειρίας του οδηγού της M-Sport φάνηκε στην πρώτη ειδική του απογευματινού σκέλους. Λίγο μετά το πρώτο χρονομετρημένο σημείο της SS12 ο Munster έχασε το σωστό σημείο φρεναρίσματος σε μια καμπή, με αποτέλεσμα να μην προλάβει να στρίψει εγκαίρως και να βρεθεί πάνω σε έναν φράχτη, με το Puma του να σφηνώνει αλλά το πλήρωμα να είναι εντελώς καλά!
Μπροστά, ωστόσο, η μάχη για τη νίκη συνεχίστηκε αμείωτη. Μπορεί η απειλή του Evans προς τον Neuville να σίγασε, με τον οδηγό της Toyota να χάνει χρόνο και να πέφτει στα 16,5 πιο πίσω, όμως ο Ogier απάντησε εμφατικά, ανεβαίνοντας 2ος και ρίχνοντας τη διαφορά από την κορυφή στα 2,2!
Πιο πίσω, όλα έδειχναν πως ο Tanak θα κρατούσε την 4η θέση, έχοντας προβάδισμα περίπου 50 δευτερόλεπτα απ’ τον σταθερό Fourmaux, ενώ πλέον η 6η θέση πήγε άνετα στον Mikkelsen που έχει μαξιλάρι 3 λεπτών από το επόμενο Rally1, το Yaris του Katsuta.
Αυτό που απέμενε ορθάνοιχτο, λοιπόν, ήταν το πως θα έκλειναν την 3η ημέρα οι τρεις πρώτοι. Και αυτό είχε σημασία όχι μόνο για την Κυριακή, αλλά και για το πού θα πήγαιναν οι βαθμοί της σημερινής ημέρας!
Δεδομένου ότι το βαθμολογικό σύστημα του WRC από φέτος απονέμει βαθμούς και στη Σαββατιανή κατάταξη, η πρώτη θέση με τους 18 βαθμούς που δίνει σήμερα το βράδυ σίγουρα είχε μπει στο στόχαστρο των Neuville, Ogier και Evans, ωστόσο οι επιπλέον βαθμοί για την τελική κατάταξη και την Power Stage σίγουρα δίνουν πληθώρα σεναρίων στο τραπέζι!
Beautiful (and fast) stages 🤩
Don’t miss the afternoon loop live on https://t.co/bVNpLD9BLW 🎥#WRC | #WRCLive | #RallyeMonteCarlo pic.twitter.com/3BzUvjhhSs
— World Rally Championship (@OfficialWRC) January 27, 2024
Οι τελευταίες δύο ειδικές της ημέρας, SS13 και SS14, έμελλε να αλλάξουν για ακόμα δύο φορές τον πρωτοπόρο στο φετινό Rally Monte Carlo. Αυτή τη φορά, ήταν ο Ogier αυτό που θα έπαιρνε τα πρωτεία στη 13η ειδική του αγώνα. Έχοντας 9 νίκες στην πλάτη του στο συγκεκριμένο event, ο Γάλλος από το πρωί ξεκίνησε τη σιωπηλή του αντεπίθεση, ξεπερνώντας αρχικά τον teammate του και ροκανίζοντας τη διαφορά από τον Neuville.
Πλέον, με το Σάββατο να οδεύει προς το τέλος του, ο οκτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής “δάγκωσε”. Πήρε σερί ταχύτερα περάσματα στις πρώτες δύο ειδικές του μεσημεριού, πέρασε πρώτος με διαφορά 0,8 δευτ. από τον οδηγό της Hyundai στην SS13 και ήταν με το ένα πόδι στην πρώτη θέση του Σαββάτου.
On the attack 👀#ToyotaGAZOORacing #GRYaris #WRC #RallyeMonteCarlo 🇲🇨 pic.twitter.com/kkJiujOkZN
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) January 27, 2024
Ο Neuville, ωστόσο, δεν παρέδωσε τα όπλα του. Ταχύτερος χρόνος κατά πολύ από τον ανταγωνισμό στη 14η ειδική και πρώτη θέση για τον Βέλγο για 3,3 δευτερόλεπτα, που έβαλε ήδη τους πρώτους 18 βαθμούς στο σακούλι και επιφυλάσσεται για αύριο.
“Κάναμε πολύ καλή ειδική”, ήταν το σχόλιο του Neuville μετά την SS14. “Ήταν τέλειο. Όλα πήγαν καλά και πραγματικά μου άρεσε η οδήγηση, απίστευτο συναίσθημα. Είναι σημαντικό που πήραμε τους βαθμούς αυτούς σήμερα αλλά επίσης θα πρέπει να κρατήσουμε και το αμάξι ασφαλές. Είχα καλή αίσθηση οπότε το κυνήγησα και φαίνεται πως απέδωσε για μας”.
Σταδιακά χαμένο έδαφος και οπισθοχώρηση στην τρίτη θέση για τον Evans, που ξέρει ωστόσο πως ο βασικός του αντίπαλος είναι οι Neuville και Tanak, και όχι ο Ogier του part-time προγράμματος φέτος. Και μπορεί να τερμάτισε πίσω από τον Βέλγο το Σάββατο, ωστόσο βρέθηκε μπροστά από τον πάντα επικίνδυνο Tanak, ο οποίος κλήθηκε να συμβιβαστεί με τη μακρινή 4η θέση, και δύσκολα θα μπορέσει αύριο να ανέβει ψηλότερα.
Στο 5-6-7 οι Fourmaux, Mikkelsen και Katsuta, με τους πρώτους δύο να επιβραβεύονται για τη σταθερότητα και προσοχή που έδειξαν, δεδομένης της έλλειψης χιλιομέτρων που έχουν με τα Rally1 αγωνιστικά. Για τον Ιάπωνα της Toyota, η ατυχία και το χαμένο πεντάλεπτο της Παρασκευής μπαλώθηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, μιας και καρπώθηκε τους βαθμούς της 7ης θέσης. Επίσης δύσκολο το να ανέβει ψηλότερα αύριο στη γενική ο Katsuta, ωστόσο υπάρχουν και οι βαθμοί της Power Stage!
Κάπως έτσι, η μάχη της νίκης φαίνεται πως συρρικνώθηκε σε…τραπέζι για δύο, με τους Neuville και Ogier αύριο να χτυπούν άμεσα τη νίκη, αλλά τον Evans να μην βρίσκεται και πολύ μακριά. Ο Ogier σίγουρα θα πιέσει για τη 10η νίκη στο Monte, ενώ ο Neuville ξέρει πως δε χάθηκε και ο κόσμος με μια 2η θέση, κοιτώντας το πρωτάθλημα που βρίσκεται ενόψει. Εάν μπορεί να τερματίσει πρώτος, όμως, θα το κάνει!
Συνέχεια, λοιπόν, αύριο με την 4η και τελευταία ημέρα του Rally Monte Carlo. Ποιος θα επικρατήσει και ποιοι θα χαμογελάσουν μετά τον πρώτο αγώνα του φετινού WRC; Μείνετε συντονισμένοι για την απάντηση στα ερωτήματα αυτά, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!