Στάση Νο.4 στο φετινό πρόγραμμα του WRC τα Κανάρια Νησιά, με το Rally Islas Canarias να αποτελεί νέα είσοδο στο Πρωτάθλημα Rally και να δοκιμάζει τα πληρώματα στο πρώτο πλήρως ασφάλτινο event του 2025!
Το πρώτο από τα τρία νεοφώτιστα Rally στο καλεντάρι του WRC θα είναι το επερχόμενο Rally Islas Canarias, το προσεχές τετραήμερο, 24-27 Απριλίου, στα ισπανικά Κανάρια Νησιά. Ωστόσο, σε σχέση με την Παραγουάη και τη Σαουδική Αραβία, τα επίσης νέα event του 2025, οι ασφάλτινες ειδικές των Κανάριων δεν ήταν παντελώς άγνωστες στον κόσμο των Rally.
Τουναντίον μάλιστα. Τα μισά Rally1 πληρώματα από αυτά που δήλωσαν συμμετοχή στον αγώνα, και πιο χαρακτηριστικά οι Thierry Neuville, Adrien Fourmaux, Sami Pajari, Gregoire Munster και Josh McErlean έχουν τρέξει κατά το παρελθόν εκεί, ωστόσο η πιο πρόσφατη συμμετοχή χρονολογείται στο 2021.
Με το Rally Islas Canarias να αποτελεί κλασσική συμμετοχή στο ERC, τί μπορούμε να περιμένουμε από την αναβάθμισή του στο επίπεδο του WRC (τουλάχιστον και για το 2026); Πόσο μπορεί να επηρεάσει την έκβαση του φετινού πρωταθλήματος;
Από το 2022 και μετά, όταν και το Rally Ισπανίας έμεινε εκτός του WRC, το πρωτάθλημα ουδέποτε είχε έναν κλασσικό ασφάλτινο, υψηλής πρόσφυσης αγώνα στο παλμαρέ του. Τόσο το Monte Carlo, όσο και η Κροατία, το Rally Κεντρικής Ευρώπης και η Ιαπωνία είναι πιο τεχνικά event, με πιο ομαλούς δρόμους.
Τεχνικό θα χαρακτήριζε κάποιος και το Islas Canarias, ωστόσο, στους βουνίσιους δρόμους του υπάρχει αρκετό πλάνος, υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και αρκετή ροή από καμπή σε καμπή. Στις παρυφές του οδοστρώματος δεν υπάρχουν χωμάτινα κοψίματα, και άρα οι χρόνοι συνήθως είναι πολύ πιο ανταγωνιστικοί μεταξύ των πληρωμάτων.
Στο πλαίσιο του ERC, πέρυσι, ο αγώνας κερδήθηκε με διαφορά μόλις 2,8 δευτ. σε αγωνιστικό χρόνο δύο ωρών! Πίσω στο 2011, μόλις 1,5 δευτ. χώρισε τον νικητή από τον δεύτερο. Είναι φυσικό πως σε ένα Rally με πολύ μικρά επίπεδα βελτίωσης της πρόσφυσης στο οδόστρωμα, οι χρόνοι θα είναι αρκετά σφιχτοί, με μικρά περιθώρια βελτίωσης.
Ωστόσο, εδώ έρχεται να υπεισέλθει ο παράγοντας καιρός, κάτι που δείχνει πως θα παίξει σημαντικό ρόλο φέτος. Με τα Κανάρια Νησιά να βρίσκονται στη μέση του Ατλαντικού Ωκεανού, ο εναλλασσόμενος και απρόβλεπτος καιρός είναι κάτι που πρέπει να ληφθεί υπόψη. Πολλές περιοχές πάνω στα Κανάρια Νησιά χαρακτηρίζονται από μοναδικά μικροκλίματα, ενώ οι διαφορές από την ακτογραμμή στα βουνά μπορεί να είναι τεράστια, σε μια ευθεία απόσταση μερικών δεκάδων μόλις χιλιομέτρων.
Έτσι, η επιλογή κατάλληλης γκάμας ελαστικών και η διαχείριση ρίσκου αποκτά μεγαλύτερη αξία στο προσεχές Rally. Την ώρα που γράφεται το κείμενο αυτό, η πρόγνωση κάνει λόγω για βροχές την Τετάρτη, αλλά και το απόγευμα της Πέμπτης. Αυτό, θα μπορούσε να δημιουργήσει περίεργες συνθήκες για το πρωί της Παρασκευής, όπου θα λάβει χώρα το πρώτο κυρίως μέρος του αγώνα.
Είτε μιλάμε για στεγνό είτε για βρεγμένο, όμως, η διαχείριση των ελαστικών δείχνει πως θα κάνει τη διαφορά εδώ. Enter και τον νέο φετινό προμηθευτή, Hankook, και τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο ενδιαφέροντα. Η κορεάτικη φίρμα ουδέποτε έχει τεσταριστεί σε ένα ασφάλτινο event όπως αυτό στο πλαίσιο του WRC, έτσι οι ομάδες δεν έχουν στη διάθεσή τους σημαντικά δεδομένα για να λάβουν καλά πληροφορημένες αποφάσεις.
Αν και μια πρώτη αίσθηση δόθηκε στο Monte Carlo, μέσα στον περασμένο Γενάρη, σίγουρα η κατανόηση του πώς συμπεριφέρονται τα νέα ελαστικά στον ασφαλτοτάπητα είναι ελλιπής. Εάν σε αυτό προστεθούν και οι υψηλότερες θερμοκρασίες στα Κανάρια σε σχέση με τις Άλπεις, τότε ίσως και στην πράξη οι ομάδες να μην γνωρίζουν τίποτα.
Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε, επίσης, πως σε ένα Rally με πολύ έντονης πρόσφυσης καμπές, το να παρατείνει ένας οδηγός τη διάρκεια ζωής των ελαστικών, μπορεί να αποβεί “χρυσός”. Και σε αυτό, δεν υπάρχει κανένας καλύτερος από τον Sebastien Ogier, που θα λάβει εκκίνηση στο δεύτερο μόλις event του για φέτος.
Last time we were on Spanish soil. 🇪🇸#WRC pic.twitter.com/udNlFVpKyQ
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) April 18, 2025
Τέλος, στα κάτι παραπάνω από 300 αγωνιστικά χιλιόμετρα, θα πρέπει να αναλογιστούμε πως δεν υπάρχει στην πράξη ξεκάθαρο φαβορί. Μπορεί αυτή τη στιγμή ο Elfyn Evans να απολαμβάνει μια άνετη και διαχειρίσιμη διαφορά στο πρωτάθλημα, όμως στον κόσμο των Rally το απρόβλεπτο στοιχείο πάντα υπάρχει.
Επίσης, δεν υπάρχει αρχείο περασμένων event στο οποίο κάποιος θα μπορούσε να ανατρέξει και να προσπαθήσει να συμπεράνει ποιος είναι πιο φαβορί. Σίγουρα, οι ικανότητες του Ogier τον καθιστούν παντού ένα από τα φαβορί για να κερδίσει, όμως οι εμφανίσεις του Evans και το πόσο συχνά ανεβαίνει σε βάθρο σε ασφάλτινα event είναι αρκετά για να τον κρατήσουν σίγουρα στη συζήτηση για τον πιθανό νικητή το μεσημέρι της Κυριακής.
Και φυσικά, με τους Neuville και Fourmaux να έχουν το πλεονέκτημα παρελθούσας εμπειρίας από το συγκεκριμένο event, ενδεχομένως να έχουν έναν κρυμμένο άσσο στο τσεπάκι τους. Πέρα από το βελτιωμένο Rally1 i20 N που επιστρέφει μετά τη Σουηδία!
Σχετικά με το πρόγραμμα, όπου περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ, η πιο γεμάτη χιλιομετρικά ημέρα του event είναι το Σάββατο με 6 ειδικές διαδρομές, όσες βέβαια θα έχει και το πρόγραμμα της Παρασκευής, της πρώτης ημέρας του αγώνα. Η Κυριακή ακολουθεί για να κλείσει το rally, με 5 ειδικές, εκ των οποίων η τελευταία θα είναι και η Power Stage του Rally Islas Canarias!
Αναλυτικά τον χάρτη του event μπορείτε να βρείτε πατώντας εδώ!
A dramatic first win for Andreas Mikkelsen 🤯#WRC pic.twitter.com/uW49ZuPOSq
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) April 20, 2025
Επιλογίζοντας, το Rally Islas Canarias έχει όλα τα φόντα ώστε να μην μοιάζει με τίποτα απ’ όσα έχουμε δει έως τώρα στο WRC. Νέες διαδρομές, ιδιαίτερες καιρικές συνθήκες, άγνωστα ελαστικά στο tarmac μπορούν να αλλάξουν πλήρως τις ισορροπίες και να δώσουν άγριο ενδιαφέρον στη συνέχεια του Πρωταθλήματος.
Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα από το WRC, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!