Ο Nasser Al-Attiyah αναδείχτηκε νικητής του φετινού Rally Dakar, διαχειριζόμενος άψογα τη διαφορά που είχε την τελευταία εβδομάδα από τους υπόλοιπους οδηγούς. Η επική οδήγηση του Sebastien Loeb, εξασφάλισε στον Γάλλο τη 2η θέση!
Σίγουρη έδειχνε από τις προηγούμενες ημέρες η κατάκτηση του Dakar από τον Al-Attiyah. Ο οδηγός της Toyota, είχε κληρονομήσει μια μεγάλη διαφορά από τις ατυχίες των υπόλοιπων διεκδικητών, με τον μεγάλο του αντίπαλο να είναι η έρημος και ο ίδιος του ο εαυτός.
Με αρκετή εμπειρία, ωστόσο, στον θεσμό, ο Καταριανός οδηγός διαχειρίστηκε όπως έπρεπε τη διαφορά, δεν χρειάστηκε να πιέσει, παρά να…τερματίσει σε κάθε ειδική, και σήμερα κατέκτησε και επίσημα για 5η φορά το Dakar!
Έτσι, ο Al-Attiyah έφτασε τις κατακτήσεις που έχει πετύχει και ο Ari Vatanen, ενώ μόνος πρώτος εξακολουθεί να βρίσκεται με 8(!) ο Mr. Dakar, Stephane Peterhansel.
Στη σημερινή, τελευταία ειδική του Rally, ο Al-Attiyah τερμάτισε με ασφάλεια 11ος, στη διαδρομή των 136 km μεταξύ Al-Hofuf και Dammam, με τη διαφορά του από τον Loeb να κλείνει στη 1h18m, σε ένα από τα πιο κυριαρχικά αποτελέσματα που έχουν υπάρξει ποτέ στο Dakar.
🏆 @AlAttiyahN and @matthieubaumel win the #Dakar2023
🚗The Qatari driver maintained his lead over Sébastien Loeb and Fabian Lurquin to take his 5th Dakar victory. He now holds more titles than Ari Vatanen and is second only to @s_peterhansel and his 8 titles. 👏 pic.twitter.com/Gx4Mow38bB
— DAKAR RALLY (@dakar) January 15, 2023
Αν και ο Al-Attiyah θεωρείτο το φαβορί ήδη πριν την εκκίνηση του 45ου Dakar, το οποίο εκτεινόταν από την δυτική έως και την ανατολική ακτή της Σαουδικής Αραβίας, υπήρχε η πεποίθηση πως οι οδηγοί των Audi και Prodrive θα ήταν σε θέση να του βάλουν δύσκολα.
Η νίκη της Audi στην πρώτη ειδική έδειξε πως ίσως έχουμε μπροστά μας μια μάχη ρόδα με ρόδα στο αφιλόξενο τερέν της ερήμου της Αραβικής χερσονήσου, ωστόσο οι προσπάθειες της γερμανικής φίρμας έπεσαν στο κενό τις επόμενες ημέρες, με αμφότερους του Peterhansel και Sainz Sr να εγκαταλείπουν λόγω προβλημάτων.
Προβλήματα αντιμετώπισε και ο Loeb, έχοντας αντιμετωπίσει πληθώρα κλαταρισμάτων καθώς και έξοδο με αναποδογύρισμα του αγωνιστικού του στις πρώτες ημέρες του event.
Αυτές οι ατυχίες έδωσαν στον Al-Attiyah σημαντικό περιθώριο να διαχειριστεί τους χρόνους και τα ρίσκα που έπαιρνε στις επόμενες ημέρες του Rally. Κερδίζοντας μόνο σε τρεις ειδικές, σήκωσε το πόδι από το γκάζι, φτάνοντας σε μια σχετικά απροβλημάτιστη νίκη.
Ο σταρ της δεύτερης εβδομάδας ήταν χωρίς αμφιβολία ο Sebastien Loeb, ωστόσο. Πετυχαίνοντας μια υποδειγματική επάνοδο από τις πίσω θέσεις, παίρνοντας τις νίκες τη μία μετά την άλλη, κατάφερε να αναρριχηθεί 2ος.
Ωστόσο, μαθημένος σε επιτυχίες, ο Loeb δεν έμεινε ικανοποιημένος από τη 2η θέση, στοχεύοντας από τώρα στο Dakar του 2024, θέλοντας να προσθέσει το τρόπαιο του νικητή στο παλμαρέ του, δίπλα από τα 9(!) Πρωταθλήματά του στο WRC.
Στην τρίτη θέση με εξαιρετική εμφάνιση καθ’ όλο το δεκαπενθήμερο του Rally βρέθηκε ο rookie Lucas Moraes, έχοντας απροβλημάτιστο αγώνα στο ιδιωτικό του Hilux.
Για την Toyota ήταν ένα καθ’ όλα επιτυχημένο Rally, έχοντας 4 δικά της αυτοκίνητα στην πρώτη 5άδα, καθώς πίσω από τον Moraes βρέθηκαν οι Giniel de Villiers και Henk Lategan, με τη μεταξύ τους διαφορά να είναι μόλις 7 λεπτά, χρόνος μηδενικός για δεδομένα Dakar.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!