Με μια μεγάλη νίκη φεύγει από την Ελλάδα ο Kalle Rovanpera, ο οποίος στους τρεις αγώνες που απομένουν πρέπει απλά να διαχειριστεί τη διαφορά του ώστε να στεφθεί για δεύτερη σερί φορά πρωταθλητής!
Μετά και τα όσα έγιναν το Σάββατο, στις 6 ειδικές του Rally Acropolis, ο Kalle Rovanpera χρειαζόταν να κάνει μόνο τα τυπικά ώστε να φύγει νικητής για δεύτερη φορά στην καριέρα του από την Ελλάδα.
Και αυτό ακριβώς έκανε ο Φινλανδός, ο οποίος με “προίκα” τα 2 λεπτά διαφορά από τους Evans και Sordo, δεν πίεσε καθόλου στις SS13 και SS14, με τη διαφορά να πέφτει στο 1:30 λεπτά, χωρίς ωστόσο κάποιο αντίκρισμα. Ο οδηγός της Toyota προσπαθούσε να φυλάξει λάστιχα για την SS15, το δεύτερο πέρασμα της συρρικνωμένης Γραμμένης, η οποία θα ήταν και η Wolf Power Stage του αγώνα, δίνοντας μπόνους βαθμών.
Και μπορεί η υπόθεση νίκη να ήταν κλεισμένη, όμως η μάχη της δεύτερης θέσης θα πήγαινε μέχρι το νήμα. Μπορεί ο Dani Sordo να έκλεισε το Σάββατο 2ος, με διαφορά 5 δευτερολέπτων, όμως με το καλημέρα της Κυριακής ο Evans απάντησε, καθώς κινήθηκε ταχύτατα στην Ταρζάν και επανέκτησε το πλεονέκτημα, ανοίγοντας διαφορά 4 δευτερολέπτων.
Ο Sordo απάντησε στη Γραμμένη 1, ρίχνοντάς τη στα 2,7, με την Power Stage να ήταν και το τελικό τεστ για αμφότερους.
Η τελευταία ειδική της ημέρας, ωστόσο, είχε αρκετούς μνηστήρες. Με τους Ott Tanak, Thierry Neuville και Sebastien Ogier να βλέπουν τον αγώνα τους να πλήττεται, με τον ένα τρόπο ή τον άλλο, ήξεραν πως το μάξιμουμ των 5 βαθμών του ταχύτερου χρόνου, θα ήταν μια καλή παρηγορία.
Back on the road this morning and we’ll try to take some points for the team in the Power Stage 👊🏻
⏩ 3 stages to run today
📺 Live stream on https://t.co/DlhCLJBdVy#WRC #AcropolisRally 🇬🇷 pic.twitter.com/sPJi2BYzl7
— Sébastien Ogier (@SebOgier) September 10, 2023
Έτσι, ουδείς εξ’ αυτών πίεσε στις πρώτες δύο ειδικές, καθώς ούτε απειλούσαν αλλά ούτε και απειλούνταν για κάποια θέση, με εξαίρεση την προσπάθεια του Ogier να κινηθεί ταχύτερα από WRC2 αγωνιστικά, όπως του Gus Greensmith και του Andreas Mikkelsen, προκειμένου να επιστρέψει στους βαθμούς, μετά και τη χθεσινή ποινή λόγω αδυναμίας επιστροφής στο Service Park.
Lappi και Katsuta βρίσκονταν στο 5-6 αντίστοιχα, κάνοντας έναν μοναχικό αγώνα, προσπαθώντας παράλληλα να μπουν στην Power Stage με καλά ελαστικά για να διεκδικήσουν το καλύτερο δυνατό.
To the Power Stage! #ToyotaGAZOORacing #GRYaris #WRC #AcropolisRally 🇬🇷 pic.twitter.com/rlmcL5G9dw
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) September 10, 2023
SS15 (Γραμμένη 2) – Τα πήρε όλα κι έφυγε ο Φινλανδός!
Το ενδιαφέρον της ημέρας ήταν ασφαλώς η τελευταία ειδική, τόσο λόγω των βαθμών που έδινε, όσο και της μάχης για το 2ο σκαλί του βάθρου.
Εκεί, ο ανταγωνισμός αποδείχτηκε μεγάλος, με τις διαφορές να κρίνονται σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, παρά τα 9 km μήκος. Εν τέλει, ο ταχύτερος χρόνος και οι 5 βαθμοί πήγαν στον Kalle Rovanpera, ο οποίος πήρε και το μέγιστο των 30 βαθμών από το Acropolis.
Ο Φινλανδός ήταν μόλις 2,5 δευτερόλεπτα ταχύτερος του Elfyn Evans, ο οποίος όχι μόνο πήρε 4 βαθμούς αλλά εξασφάλισε και τη 2η θέση, μένοντας, τουλάχιστον μαθηματικά, στη μάχη του τίτλου.
3ο χρόνο στην Power Stage έκανε ο Ott Tanak, με τους 15 συνολικά βαθμούς με τους οποίους φεύγει από την Ελλάδα να φαντάζουν σαν θαύμα μετά και τα προβλήματα της Παρασκευής, ενώ οι 2 και 1 βαθμοί της 4ης και 5ης θέσης στη Γραμμένη 2 πήγαν στους Sordo και Lappi.
Κάπως έτσι, η Toyota κλείνει το Acropolis με ένα εμφατικό 1-2, ενώ βλέπει και τη μάχη του Πρωταθλήματος Οδηγών να κρίνεται, όπως όλα δείχνουν, ανάμεσα σε δύο δικούς της οδηγούς!
Για τη Hyundai, η παρηγοριά του βάθρου από τον πάντα χρήσιμο και έμπειρο Sordo εννοείται πως δεν αρκεί για να κρύψει την πικρία της εγκατάλειψης του Neuville το Σάββατο, ο οποίος έχει ξεκάθαρα μαθηματικές ελπίδες για τον τίτλο, ελπίζοντας σε μια σειρά θαυμάτων στους εναπομείναντες τρεις αγώνες!
Τέλος, η M-Sport φεύγει από ακόμα ένα Rally με μια γλυκόπικρη γεύση, μιας και αφ’ ενός είδε πως είχε στο 100% τον ρυθμό να χτυπήσει βάθρο με τον Tanak, ωστόσο η ατυχία και κάποια ζητήματα αξιοπιστίας που ενδεχομένως υπάρχουν ακόμα με το Puma, την περιόρισαν σε μικρότερη συγκομιδή βαθμών, από έναν μόλις οδηγό της.
Στους Κατασκευαστές, λοιπόν, η Toyota απολαμβάνει διαφορά 91 βαθμών από τη Hyundai, φτάνοντας τους 430 έναντι των 339 της κορεάτικης ομάδας. Μπορεί μαθηματικά το πρωτάθλημα ακόμα να είναι ανοιχτό, ωστόσο, οι Ιάπωνες δείχνουν προετοιμασμένοι για ακόμε ένα double.
Από τις ελληνικές συμμετοχές, ψηλότερα κατατάχθηκε ο Ιορδάνης Σερδερίδης, στο τελευταίο Acropolis της καριέρας του με Rally1 αγωνιστικό, καταλαμβάνοντας τη 16η θέση. Στην πρώτη 30αδα βρέθηκαν και οι ιδιωτικές συμμετοχές των Καρέλλη (Rally2), Χαλκιά και Λευκαδίτη, τρέχοντας με αγωνιστικά της Rally3 κατηγορίας.
Συνοψίζοντας, το φετινό Acropolis επιβεβαίωσε τον τίτλο του πιο σκληρού Rally που παραδοσιακά κατείχε, καθώς έβαλε δύσκολα σε όλους. Μοναδική εξαίρεση ο ιπτάμενος Φινλανδός της Toyota, Kalle Rovanpera, η σταθερότητα του οποίου στις περισσότερες περιπτώσεις φέτος είναι και το μεγάλο του ατού προς τον τίτλο!
Επόμενος αγώνας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally, πλέον, το Rally Χιλής, την περίοδο 28 Σεπτεμβρίου με 1η Οκτωβρίου. Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα από τον κόσμο του WRC, μόνο στο F1fan.gr
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!