Μετά από καιρό Tanak και M-Sport είχαν ένα αγώνα όπου όλα τους πήγαν όπως θα ήθελαν, επιστρέφοντας στις νίκες μετά τη Σουηδία! Μικρές οι διαφορές ανάμεσα σε Evans και Rovanpera, η υπόθεση τίτλος μένει ορθάνοιχτη!
Η αλήθεια είναι πως φέτος η τύχη είχε γυρίσει αρκετές φορές την πλάτη στον Ott Tanak και την M-Sport. Αλλαγή κινητήρα στην Εσθονία και ταλαιπωρία με την αντλία νερού στο Acropolis ήταν μονάχα δύο από τις φορές που υπήρχε η προοπτική για ένα μεγάλο αποτέλεσμα, αλλά τα πράγματα δεν ήρθαν στη θέση τους.
Ο Tanak γνωρίζει πως όταν το Puma του κάνει τη χάρη, ο ίδιος θα το πάει στα “κόκκινα”, προσπαθώντας πάντα για ένα αποτέλεσμα μέσα στο βάθρο. Έτσι, όπως το κατάφερε στη Σουηδία, πίσω στο Φεβρουάριο, έτσι και αυτό το τριήμερο στη Χιλή ο Εσθονός ήταν εξαιρετικός.
Παίρνοντας κεφάλι μετά τις πρώτες ειδικές της Παρασκευής, ο Tanak ουδέποτε κοίταξε ξανά πίσω του, έχοντας φτιάξει μέχρι το μεσημέρι του Σαββάτου μια διαφορά ασφαλείας, ικανή να τον φέρει στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου χωρίς πολύ ρίσκο.
GREATEST. MOTORSPORT. SPECTACLE. IN. THE. WORLD. pic.twitter.com/pLdUjglV31
— M-Sport (@MSportLtd) October 1, 2023
Κι έτσι κι έγινε σήμερα, μιας και στις τρεις πρώτες ειδικές της ημέρας ο Tanak δεν πίεσε, αφήνοντας τον ταχύτερο χρόνο να περάσει στα χέρια του Neuville, που είχε ισχυρότερο κίνητρο. Ο Εσθονός προσπάθησε να πάρει το μέγιστο από την Power Stage, την τελευταία ειδική του αγώνα, ωστόσο θα έπρεπε να συμβιβαστεί με τους 2 βαθμούς της 4ης θέσης και να φύγει με συγκομιδή 27 βαθμών από τη Χιλή.
Όσο για τον Βέλγο, μπήκε ως τρίτος στην τελευταία ημέρα του αγώνα, είχε μπροστά του τον Teemu Suninen, έναν οδηγό που συμμετέχει part-time στο Rally1 πρόγραμμα της Hyundai. Το Rally του Suninen είχε πάει εξαιρετικά μέχρι σήμερα, δεδομένων των συνθηκών συμμετοχής του, με τον Neuville να γνωρίζει πως, ως ο πρώτος οδηγός της ομάδας του, όφειλε να κάνει το κάτι παραπάνω να τον κερδίσει εντός οδοστρώματος.
Η μεταξύ τους διαφορά στο ξεκίνημα της ημέρας ήταν στα 13,9 δευτ., ενώ μέχρι τα μισά της Κυριακής είχε πέσει στα 6,7, αφενός μεν λόγω δυσκολίας του Suninen να κινηθεί γρήγορα στις ειδικές, αφετέρου λόγω καλύτερων πατημάτων για τον Neuville.
#WRC 🇨🇱 Stage Win!! SS13 🙌🏼 @thierryneuville is on a mission!#HMSGOfficial #ForCraig #RallyChile pic.twitter.com/EdZRDF9mht
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) October 1, 2023
Ωστόσο, αυτό έμελλε να αλλάξει. Παρά το γεγονός πως ο Neuville έδειχνε πως και στη 15η ειδική θα ροκάνιζε επιπλέον τον χρόνο από τον Suninen, o Φινλανδός είχε ατύχημα, το οποίο τον έριξε εκτός αγώνα, δίνοντας απλόχερα τη δεύτερη θέση στον Neuville.
Ο εμπρός αριστερά τροχός του i20 N του Suninen, βρήκε σε κάποιο εμπόδιο (πιθανώς κάποια ρίζα δέντρου), η ανάρτηση έσπασε και το αγωνιστικό έφυγε ακυβέρνητο για λίγα μέτρα τερματίζοντας τη διαδρομή του σε ένα χαντάκι στα αριστερά του δρόμου, με το πλήρωμα να βγαίνει σώο από το αγωνιστικό όχημα. Τη 2η αυτή θέση, ο Neuville τη συμπλήρωσε και με 3 βαθμούς στην Power Stage, ανεβάζοντας τη συγκομιδή του στους 21 βαθμούς.
Momento Rotura de Suspensión Teemu Suninen. @TeemuSuninenRac
Eso le deja libre a @thierryneuville 🇨🇱#WRC @HMSGOfficial#Rallychile #Rallychilebiobio pic.twitter.com/BhLwOl0nGp— Oscar Guerrero™ (@OSCAR_WRC1) October 1, 2023
Αυτό σήμαινε πως η 3η θέση πήγε στην Toyota, με την ομάδα να πληρώνει σε μεγάλο βαθμό την επιλογή του Σαββάτου να ξεκινήσει μόνο με μαλακά ελαστικά, κάτι που εκ του αποτελέσματος κρίθηκε ως λανθασμένη επιλογή. Και πάλι όμως, η μάχη Evans-Rovanpera, με φόντο τον τίτλο, τραβούσε τα βλέμματα.
Παράταση στον αγώνα του να διεκδικήσει τον τίτλο από τον πρωταθλητή πήρε στη Χιλή ο Evans, ο οποίος τερμάτισε μια θέση ψηλότερα από τον Rovanpera. Μαζί με την Power Stage, η μεταξύ τους διαφορά, με 60 βαθμούς να απομένουν να δοθούν στους επόμενους δύο αγώνες, βρίσκεται στους 31 βαθμούς (5 βαθμούς από την Power Stage ο Rovanpera που έκανε damage limitation, 4 ο Evans), αφήνοντας, τουλάχιστον μαθηματικά, τα πάντα ανοιχτά!
Τέλος, το τρίτο Toyota, αυτό του Takamoto Katsuta, τερμάτισε στη μοναχική 5η θέση (τόσο σε γενική όσο και σε Power Stage), μακριά από άλλους οδηγούς, τόσο μπροστά του, όσο και πίσω του. Η δεκάδα έκλεισε από τους Oliver Solberg, Gus Greensmith, Sami Pajari, Yohan Rossel και Nikolay Gryazin, που έδωσαν μια εξαιρετική μάχη μέχρι τελευταίας στιγμής στη Rally2 κατηγορία.
Μετά και το Rally Χιλής, ο Rovanpera εξακολουθεί να προηγείται με 217 βαθμούς έναντι των 186 του Evans. Στους 156 έφτασε ο Neuville που χάνει και τις όποιες μαθηματικές πιθανότητες για τον τίτλο, ενώ στους 146 ανέβηκε ο Tanak που θα έχει μια ενδιαφέρουσα μάχη για την 3η θέση με τον οδηγό της Hyundai μέχρι το τέλος της σεζόν. Στους Κατασκευαστές, μπορεί η Toyota να μην έφυγε με το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα από τη Χιλή, βλέποντας όμως δύο i20 N και ένα Puma να εγκαταλείπουν, ήρθε και η πολυπόθητη μαθηματική κατάκτηση του Πρωταθλήματος, το τρίτο συνεχόμενο για την ιαπωνική φίρμα!
Επόμενος, πλέον, αγώνας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally, είναι το Rally Κεντρικής Ευρώπης, το οποίο θα φιλοξενηθεί σε Γερμανία, Αυστρία και Τσεχία, στις 25-29 Οκτωβρίου. Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα από τη δράση του WRC, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!