Στην κορυφή της γενικής φιγουράρει μετά και το τέλος του Σαββάτου ο Ott Tanak, καθώς όλα δείχνουν πως πάει για ακόμα μια εμφατική νίκη στη Χιλή, την οποία τόσο ο ίδιος όσο και η M-Sport είχαν μεγάλη ανάγκη. Παράταση στη μάχη του τίτλου δείχνουν τα πλασαρίσματα των Evans και Rovanpera!
Πάμε να δούμε αναλυτικότερα όσα έγιναν σήμερα στη Χιλή!
Πρωινό σκέλος – Κυριαρχίας συνέχεια για τον Tanak
Η δεύτερη ημέρα του Rally Χιλής ξεκίνησε στο ίδιο τέμπο που είχε τελειώσει η προηγούμενη: ένας Tanak να είναι σταθερά ταχύτερος και μακριά από κακοτοπιές, μηχανικά προβλήματα και λάθη, επεξέτεινε τη διαφορά του από τους διώκτες του ήδη από την SS7, φτάνοντάς τη στα 13,8 από τον δεύτερο Evans, ο οποίος προσπέρασε τον Suninen που έπεσε τρίτος, λόγω παντελούς έλλειψης πρόσφυσης στο i20 N του.
Η διαφορά αυτή μάλιστα εκτινάχτηκε στα 20,6 δευτ. μετά την SS8, όπου ο Tanak πήρε και τον ταχύτερο χρόνο, εκμεταλλευόμενος και τη στρατηγική του για μικτά ελαστικά μαλακής και σκληρής γόμας, η οποία απέδωσε σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Mr T extends his lead to 13.8s to kick off the day with some awesome views ☀️ pic.twitter.com/2dCrkJETEw
— M-Sport (@MSportLtd) September 30, 2023
Ο Suninen, απ’ τη μεριά του, έχασε εκ νέου πάνω από 10 δευτερόλεπτα στην SS8 μένοντας πιο πίσω από τους πρώτους δύο, ενώ περίμενε με ανυπομονησία τη μεσημεριανή διακοπή ώστε να προβεί σε ρυθμίσεις στο αγωνιστικό του.
Επίσης γρήγορα ξεκίνησε να κινείται και ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος Οδηγών, Kalle Rovanpera. Έχοντας κλείσει χθες τη γενική στην 5η θέση, απόρροια της πρώτης θέσης από την οποία εκκινούσε, κάτι που τον ανάγκαζε να περνά πάνω από ακάθαρτο οδόστρωμα, υστερώντας σε πρόσφυση από τους επόμενους, ο Φινλανδός σήμερα ήξερε πως έπρεπε να αντεπιτεθεί.
Έτσι, πήρε τον ταχύτερο χρόνο στην SS7, την πρώτη του Σαββάτου, και ανέβηκε 4ος, ξεπερνώντας τον Neuville. Δεν φάνηκε όμως πως θα κρατήσει αυτή τη θέση, μιας και ο οδηγός της Hyundai ανέβηκε πάλι 4ος στην 8η ειδική. Αιτία ήταν το “στοίχημα” των οδηγών της Toyota να μην έχουν πάνω τους κανένα ελαστικό σκληρής γόμας, κάτι που τους γύρισε μπούμερανγκ στις παντελώς ολισθηρές ειδικές.
Μετά την SS8, η διαφορά ανάμεσα σε Tanak και Rovanpera βρισκόταν στα 58 δευτερόλεπτα, με τον Latvala, επικεφαλής της Toyota, να έχει αποκλείσει σε πρωινές του δηλώσεις την πιθανότητα να φύγει νικητής ο Φινλανδός από τη Χιλή. Ωστόσο, ο 22χρονος ήξερε πως το κρίσιμο παιχνίδι είναι στο head-to-head με τον Evans, με τον οποίο παίζεται και ο τίτλος…
Με το πρωινό σκέλος να κλείνει στην SS9, τα πράγματα εν τέλει ξεκίνησαν να μην πηγαίνουν καλά για την Toyota, με τους Evans και Katsuta να αντιμετωπίζουν κλαταρίσματα λόγω της μαλακής γόμας που είχαν επιλέξει στα Pirelli τους, κάτι που τους κόστισε πολύτιμο χρόνο.
Ο Ουαλός, του οποίου δύο ελαστικά είχαν ντελαμινάρει μάλιστα, έχασε τη 2η θέση, πέφτοντας 4ος, πίσω από τον Neuville. Ωστόσο διατήρησε ένα προβάδισμα 27 περίπου δευτερολέπτων από τον Rovanpera, ο οποίος κινήθηκε πολύ συντηρητικά, θέλοντας να αποφύγει δυσάρεστες εκπλήξεις με τα ελαστικά του.
Drama on the final stage of the morning as @ElfynEvans drops two places with two tyre delaminations 👀 pic.twitter.com/o1ujE073e8
— World Rally Championship (@OfficialWRC) September 30, 2023
Ο Suninen ανέβηκε έτσι 2ος, ωστόσο είδε τη διαφορά του από τον Neuville να ροκανίζεται σημαντικά. Μάλιστα, ο Neuville, μετά το τέλος της συγκεκριμένης ειδικής ένιωθε τα πράγματα με το αγωνιστικό του να μπαίνουν στη θέση τους, έχοντας πλέον περισσότερη εμπιστοσύνη στα περάσματά του.
Όλα έδειχναν να πηγαίνουν ρολόι πάντως για τον Tanak. Χωρίς την άμεση απειλή του Evans, ο Εσθονός πήρε την 5η του νίκη σε ειδική στην SS9, εκτίναξε στα 47,8 τη διαφορά του από τον δεύτερο, Suninen, με τον τρίτο Neuville να βρίσκεται πάνω από ένα λεπτό μακριά. Κάπως έτσι, ο οδηγός της M-Sport μπήκε στο μεσημεριανό service με την προοπτική ενός πολύ καλού αποτελέσματος στον ορίζοντα.
Απογευματινό σκέλος – Μια από τα ίδια για Tanak, ευρύ προβάδισμα νίκης
Μετά και την εμπειρία του πρωινού σκέλους, τα πληρώματα προσάρμοσαν τη στρατηγική των ελαστικών και το πόσο πιέζουν, θέλοντας να αποφύγουν περαιτέρω κλαταρίσματα.
Τα πράγματα, ωστόσο, παρέμεναν ίδια για τον Tanak, ο οποίος είχε μπροστά του να διαχειριστεί μια ικανή διαφορά από τον δεύτερο Suninen. Στην SS10 έχασε λίγα δευτερόλεπτα, τα οποία βρήκε ξανά ωστόσο στην επόμενη ειδική, για να κλείσει το Σάββατο στα 58,3 δευτερόλεπτα μπροστά από τον επόμενο!
Πίσω του, ο εντυπωσιακός Suninen, που θυμίζουμε πως είναι μόλις στο τρίτο του Rally με το i20 N Rally1 της Hyundai, δείχνει πως οδεύει πρόσω ολοταχώς για βάθρο, έχοντας πίσω του τον Neuville στα 13,9 δευτερόλεπτα. Μπορεί
Neuville και Evans, με φόντο μια θέση στο βάθρο, βρίσκονται σε μεγάλη μάχη, με μόλις 10 δευτερόλεπτα να χωρίζουν τους δυο τους, ενώ η Hyundai δύσκολα θα δώσει εντολή στον Suninen να παραχωρήσει τη θέση του στον Νο. 1 οδηγό της.
Πιο πίσω, και χωρίς να φαίνεται πως θα μπορέσει να διεκδικήσει κάτι καλύτερο στη συνέχεια, έκλεισε το Σάββατο ο Rovanpera. Ο Φινλανδός με την 5η θέση στον οποία βρίσκεται ξέρει πως κάνει περιορισμό ζημιών, σε ένα Rally που ξεκίνησε με αρκετές δυσκολίες για τον ίδιο.
6ος βρέθηκε ο Katsuta που δεν απειλεί αλλά και δεν απειλείται, ενώ 7ος βρίσκεται και ο Munster που δείχνει πως θα τερματίσει στους βαθμούς στο πρώτο του Rally στη μεγάλη κατηγορία.
Leaders with one day to go 🙌 @OttTanak @MSportLtd pic.twitter.com/BqVd7tW8lh
— World Rally Championship (@OfficialWRC) September 30, 2023
Η συνέχεια πλέον δίνεται αύριο, με την τρίτη και τελευταία ημέρα του Rally Χιλής! Η έναρξη της δράσης της Κυριακής γίνεται στις 14:07 Ώρα Ελλάδος με την ειδική Las Pataguas 1. Συνολικά 4 ειδικές περιλαμβάνει το μενού της αυριανής ημέρας, με τον Tanak να γνωρίζει πως η νίκη είναι πολύ κοντά.
Ακολουθεί και η γενική μετά και το πέρας της δράσης του Σαββάτου. Μείνετε συντονισμένοι για όλη τη δράση από το Rally Χιλής, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!