Χωρίς να εντυπωσιάσει, ωστόσο με αρκετή σταθερότητα, ο Ott Tanak κατάφερε να αναρριχηθεί στην πρώτη θέση της κατάταξης στο τέλος του Σαββάτου, μπαίνοντας με ένα μαξιλαράκι ασφαλείας στην τελευταία μέρα του Rally Σουηδίας. Εντυπωσιακός ο Neuville, ανέκαμψε και ανέβηκε τρίτος!
Με την πρώτη ειδική της ημέρας να ξεκινά στις 08:05 τοπική ώρα, τα όργανα άρχισαν από πολύ νωρίς στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally. Δεδομένου ότι την Παρασκευή, κανένας οδηγός δεν κατάφερε να θέσει μια αρκετά μεγάλη διαφορά, όλα ήταν ανοιχτά για σήμερα.
Ο Breen, δείχνοντας χτες πως αδίκως δεν είναι φέτος full-time οδηγός σε κάποια ομάδα, συνέχισε στο ίδιο μοτίβο με την Παρασκευή. Κέρδισε στην SS10 και κατάφερε να μείνει κοντά στον πρώτο χρόνο στις SS9 και SS11, κλείνοντας το πρωινό σκέλος στην πρώτη θέση, μόλις 3 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Tanak.
Ο Εσθονός, δεν είχε καταφέρει να κερδίσει κάποια ειδική μέχρι εκείνο το σημείο, ωστόσο είχε σταθερούς χρόνους στις πρώτες θέσεις, παραμένοντας σε θέση βολής.
Πίσω από το δίδυμο συνέχισε να βρίσκεται ο Esappeka Lappi, στα 17 δευτερόλεπτα με το κλείσιμο του πρωινού σκέλους, ενώ ο Rovanpera ανέβηκε 4ος, γεφυρώνοντας τη διαφορά από την πρώτη θέση, μιας και απείχε πλέον μόλις 27.5 δευτερόλεπτα από τον Breen.
Ο Φινλανδός, ωστόσο, δεν έδειχνε ιδιαίτερα ικανοποιημένος από το Yaris του, δηλώνοντας: “Το αυτοκίνητο είναι χάλια στην οδήγηση, χάνω πολύ χρόνο παντού. Δεν ξέρω εάν κάναμε κάποιο λάθος στο στήσιμο ή απλά δεν είναι καλό σε τέτοιες συνθήκες. Θα μπορούσα, όμως, να κινηθώ αρκετά ταχύτερα, χάνω δευτερόλεπτα”.
Evans και Neuville βρίσκονταν αρκετά κοντά, λίγο πάνω από τα 30 δευτερόλεπτα πίσω από το i20 N του Ιρλανδού, με τον Loubet να βρίσκεται 7ος, αρκετά πιο πίσω από τους υπόλοιπους.
Στο μεσημεριανό σκέλος, που ξεκίνησε με την SS12 (Norrby 2), ο Tanak αντεπιτέθηκε. Μπορεί μεν να μην πήρε τον ταχύτερο χρόνο, ο οποίος πήγε στον Rovanpera, ωστόσο μάζεψε κατά 1.3 δευτερόλεπτα τη διαφορά από τον Breen, ρίχνοντάς τη σε απόσταση αναπνοής.
Και ο Εσθονός δεν σταμάτησε εκεί. Συνέχισε στο ίδιο μοτίβο και στην SS13. Πάλι δεν αναδείχτηκε ταχύτερος, ωστόσο έκανε ξανά καλύτερο χρόνο από αυτόν του Breen και έριξε τη μεταξύ τους διαφορά μόλις στα 0.5 δευτερόλεπτα, εκμεταλλευόμενος και ένα ελαφρύ κλατάρισμα στο εμπρός αριστερά ελαστικό του i20 N του Breen. Όλα έδειχναν πως το Σάββατο επεφύλασσε πολλά ακόμα για τους οδηγούς.
Στην SS14, ο Tanak πήρε για πρώτη φορά μετά το πρωί της Παρασκευής την πρωτιά εκ νέου, ακριβώς με τον ίδιο τρόπο. Ξανά δεν ήταν ταχύτερος, με τον Neuville να συνεχίζει το κρεσέντο πρώτων χρόνων, όμως ήταν 2.8 δευτερόλεπτα ταχύτερος του Breen, αρκετή διαφορά ώστε να περάσει μπροστά με 2.3 δευτερόλεπτα.
Με την SS15 να κλείνει το Σάββατο, ο Tanak αύξησε κι άλλο τη διαφορά από τον Breen, παίρνοντας ένα ισχνό προβάδισμα, 8.6 δευτερολέπτων, αρκετό ωστόσο ώστε να μπει πρώτος στην τέταρτη και τελευταία ημέρα του αγώνα, που θα υπάρχουν μόνο τρεις ειδικές.
Πέραν της ανατροπής του οδηγού της M-Sport όμως, ιδιαίτερη αναφορά άξιζε και στην προσπάθεια του Neuville όλο το Σάββατο. Χωρίς δοκιμές σε χιονισμένες ειδικές πριν το Rally Σουηδίας, λόγω ασθένειας, και με μια αρκετά προβληματική Παρασκευή, ο Βέλγος της Hyundai κόλλησε το πόδι στο γκάζι όλο το Σάββατο, κέρδισε τις 4 από τις 7 ειδικές, πέρασε μπροστά από τον Rovanpera και ανέβηκε στην τρίτη θέση, 23.7 μακριά από την κορυφή και 4.2 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Φινλανδό της Toyota.
Times for SS14 at @RallySweden ⏱️
1️⃣ @ThierryNeuville 8:21.8
2️⃣ @EsapekkaLappi +0.2
3️⃣ @OttTanak +0.8LIVE STREAM & Standings ➡️ https://t.co/IXbfRuzl7M
Live Updates ➡️ https://t.co/bLCtXqa8cN#WRC | #WRCLive | #RallySweden— World Rally Championship (@OfficialWRC) February 11, 2023
Εκτός συναγωνισμού για τις πρώτες θέσεις έδειξε ο Elfyn Evans, με τον Ουαλό να περιορίζεται σε μια μοναχική 5η θέση, ενώ ακόμα πιο πίσω, επίσης χωρίς ανταγωνισμό στην 6η θέση κλείνει την ημέρα ο Pierre-Louis Loubet. Εκτός βαθμών βρέθηκε ο Esappeka Lappi, μετά και τα προβλήματα της σημερινής ημέρας που τον έβγαλαν εκτός διεκδίκησης ενός ανταγωνιστικού αποτελέσματος.
Συνέχεια πλέον αύριο, στην τέταρτη και τελευταία μέρα του Rally Σουηδίας. Τρεις ειδικές συνθέτουν το παζλ, οι SS16, SS17 και SS18, με την τελευταία να είναι η Wolf Power Stage. Περισσότερες πληροφορίες για τη σημερινή δράση μπορείτε να βρείτε εδώ!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!