Με τον εκπληκτικό Craig Breen να κάνει μια άψογη ημέρα και να στρογγυλοκάθεται στην πρώτη θέση της γενικής έληξε η Παρασκευή του Rally Σουηδίας, με τον Tanak, ωστόσο, να παραμένει κοντά του, σε απόσταση βολής.
3 από τις 7 ειδικές της 2ης ημέρας του Rally Σουηδίας πήγαν στον Ιρλανδό, part-time οδηγό της Hyundai. Μπορεί στην αρχή της ημέρας την πρωτοπορία να είχε ο Tanak, ο άνθρωπος δηλαδή που αντικατέστησε στην M-Sport τον Breen, όμως από το μεσημέρι και ύστερα, μια αντεπίθεση του Breen τον έφερε να κλείνει την Παρασκευή στα 2.9 μπροστά από τον Εσθονό.
Μπορεί η συγκεκριμένη διαφορά να μην είναι μικρή και να προμηνύει πως πολλά μπορούν να γίνουν το Σάββατο και την Κυριακή στις χιονισμένες ειδικές της περιοχής της Umea, όμως ο Breen, χωρίς full-time εργοστασιακή υποστήριξη, δείχνει πως είναι ένας οδηγός που αξίζει να βρίσκεται στο κορυφαίο πρωτάθλημα rally του κόσμου.
“Σε αυτό το σημείο της σεζόν συνήθως θα είχα κάποιο ατύχημα ή θα ήμουν κολλημένος σε κανένα χαντάκι λογικά. Είναι εξαιρετικό, άρα, να προηγούμαι στο rally”, δήλωσε με το πέσιμο της νύχτας ο Breen. “Η χαρά που παίρνεις σε μέρες σαν κι αυτές, μπορεί να είναι στα ίδια επίπεδα με τη χαρά του να οδηγείς ένα ιστορικό αυτοκίνητο, πολύ κοντά σε αυτό τέλος πάντων”.
Από την πλευρά του Tanak, ο Εσθονός παρουσιάστηκε αρκετά βελτιωμένος σε σχέση με το Monte Carlo, ωστόσο στις δηλώσεις του δεν παρουσιάστηκε εντελώς θετικός για τη συνέχεια του αγώνα. Ξεκαθάρισε πως την Παρασκευή πίεσε το Ford Puma του στο απόλυτο όριο, χωρίς αυτό να αντικατοπτρίζεται στον αντίστοιχο χρόνο στις ειδικές.
“Από πλευράς αποτελέσματος, μπορούμε ξεκάθαρα να είμαστε χαρούμενοι (με την Παρασκευή). Είμαστε καλύτερα απ’ ότι περιμέναμε ερχόμενοι στη Σουηδία. Αλλά η αλήθεια είναι πως θα μπορούσαμε να είμαστε και ακόμα καλύτεροι”.
Ακόμα μια έκπληξη στη γενική κατάταξη ήταν αυτή του Esapekka Lappi, που με το δεύτερο i20 N βρέθηκε στην τρίτη θέση της γενικής, στα 11.2 από τον Breen και εξακολουθεί να είναι εντός διεκδίκησης βάθρου και νίκης. Πίσω του, επιπλέον 15.3 μακριά βρέθηκε ο Elfyn Evans, που αποτέλεσε το πρώτο Toyota της κατάταξης.
Ο Ουαλός είχε θέματα προσαρμογής στις πρώτες ειδικές της ημέρας, ωστόσο βελτιώθηκε σταδιακά, ενώ γλίτωσε και μια πιθανή εγκατάλειψη μιας και απέφυγε τελευταία στιγμή να πέσει σε έναν σωρό χιονιού στην άκρη της γραμμής της ειδικής.
Αν και έκλεισε την Πέμπτη ως πρώτος, η Παρασκευή ήταν άλλη εντελώς υπόθεση για τον πρωταθλητή του WRC, Kalle Rovanpera. Ανοίγοντας δρόμο στους άλλους οδηγούς, ο Φινλανδός βρέθηκε 5ος στο τέλος της Παρασκευής. Η πρόσφυση ήταν ανύπαρκτη για τον νεαρό οδηγό. Ωστόσο, βρίσκεται μόλις 4.6 δευτ. πίσω από τον Evans, με τον επικεφαλής της Toyota, Jari-Matti Latvala, να πιστεύει πως ο Rovanpera προλαβαίνει μέχρι και να αναδειχτεί νικητής με το πέρας του event την Κυριακή.
6ος έκλεισε την Παρασκευή ο Thierry Neuville, ο οποίος είχε προβλήματα υποστροφής στο i20 N του, ενώ μικρές ζημιές από το χιόνι είχαν προκληθεί και στις εμπρός και πίσω πτέρυγές τους. 7ος βρέθηκε ο Pierre-Louis Loubet με το δεύτερο Puma, παρουσιάζοντας βελτίωση μέσα στη μέρα, ενώ έκανε και 2ο χρόνο στην SS5.
🤩@RallySweden standings, news & videos on https://t.co/fD9Uk533KC
📸: @AtWorldMA #WRC I #RallySweden 🇸🇪 pic.twitter.com/04j74cL1dz
— World Rally Championship (@OfficialWRC) February 10, 2023
Τέλος, δύσκολη ήταν η μέρα για τον Takamoto Katsuta. Ο Ιάπωνας της Toyota, αν και ξεκίνησε πολύ δυναμικά σήμερα, είχε έξοδο στο δεύτερο πέρασμα της ειδικής Brattby. Λίγο αργότερα, εγκατέλειψε με ζημιά στα ψυγεία του Yaris του, θέτοντας τέλος στις προοπτικές ενός καλού αποτελέσματος.
Συνέχεια πλέον αύριο, με το Σάββατο να περιλαμβάνει συνολικά 126,22 χλμ αγώνα. Περισσότερες πληροφορίες για τη σημερινή κατάταξη των χρόνων μπορείτε να βρείτε εδώ!
Μείνετε συντονισμένοι για όλη τη δράση του εντυπωσιακού Rally Σουηδίας, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!