Φτάνοντας σήμερα το ορόσημο των 400 νικών σε ειδικές στην καριέρα του, ο Ott Tanak κλείνει στην κορυφή της γενικής την Παρασκευή του Rally Πορτογαλίας, βάζοντας τις βάσεις για την πρώτη νίκη της Hyundai το 2025!
Με τη χθεσινή ημέρα να περιλαμβάνει μόνο την υπερειδική, των 2,94 km, χωρίς πολλά σαφή συμπεράσματα, πάμε να δούμε όσα έγιναν σήμερα, στην πρώτη γεμάτη ημέρα του Rally Πορτογαλίας!
Πρωινό σκέλος – Υπόθεση Hyundai η πρώτη θέση
Στις χωμάτινες ειδικές της Πορτογαλίας, η θέση εκκίνησης έδειξε να παίζει ρόλο με το καλημέρα, καθώς ο πρωτοπόρος, Evans, τα βρήκε σκούρα σε απάτητους δρόμους.
Αντίθετους βίους έδειχναν να διανύουν, όμως, τα Hyundai των Ott Tanak και Adrien Fourmaux. Έχοντας αμφότεροι καλές θέσεις εκκίνησης, αξιοποίησαν αυτό το όφελος για να ανέβουν ψηλά στη γενική.
Ο Εσθονός πήρε εξ’ αρχής τα ηνία της πρωτοπορίας με νίκες στις δύο πρώτες ειδικές της ημέρας, ενώ ο Γάλλος ακολούθησε με νίκες στις επόμενες δύο για να βρεθεί σε απόσταση χιλιοστού πίσω του.
Την ίδια στιγμή, ωστόσο, οι διαφορές παρέμεναν μικρές, με τους Ogier και Katsuta να ακολουθούν εντός δέκα δευτερολέπτων από την πρωτοπορία, ενώ ακολουθούσαν εντός 20 δευτερολέπτων οι Rovanpera και Evans, εμφανώς επηρεασμένοι και από τις θέσεις εκκίνησής τους.
Στα αξιοσημείωτα η εμφάνιση του Ιάπωνα στο πρωινό του Σαββάτου που, αν και δεν σημειώνει βαθμούς για την Toyota αυτό το τριήμερο, ήταν ταχύτερος από τα δύο Yaris GR των Rovanpera και Evans στο σημείο αυτό!
Fans are loving it as much as we are 🤩#WRC | #RallydePortugal 🇵🇹 pic.twitter.com/VxiQOa0QOn
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) May 16, 2025
Έχοντας τετακέ στην πρώτη ειδική της Παρασκευής, ο Thierry Neuville έχασε χρόνο, πέφτοντας 7ος, ωστόσο δεν έχασε την επαφή με τις πρώτες θέσεις, όντας στα 25,8 δευτ. μακριά από τον Tanak.
Ακολούθησαν οι Pajari και τα δύο Puma της M-Sport, όλοι εντός του ίδιου λεπτού μέχρι το τέλος του πρωινού σκέλους.
Απογευματινό σκέλος – Εγκατάλειψη για Fourmaux, σταθερά πρώτος Tanak
Μετά τη μεσημεριανή διακοπή, το μοτίβο συνεχίστηκε στα ίδια, με τους Tanak και Fourmaux να παλεύουν για την πρώτη θέση, εντός του ίδιου δευτερολέπτου, διατηρώντας παράλληλα μια πολύ μικρή διαφορά από τους υπόλοιπους!
Έτσι, στις SS6 και SS7 οι διαφορά ανάμεσα στους δύο κυμάνθηκε από τα 0,2 στα 0,8 δευτ, ενώ πίσω τους ακολουθούσε με μικρότερη των 5 δευτερολέπτων διαφορά ο Katsuta, που έδειχνε να ματσάρει τον ρυθμό του 4ου Ogier!
Έδαφος άρχισαν να χάνουν αργά και σταθερά οι Rovanpera και Neuville, ενώ μεγαλύτερες ήταν οι απώλειες για τον Evans, που έπεσε πίσω από τον Βέλγο της Hyundai μέσα στο απόγευμα.
😔#WRC | #RallydePortugal 🇵🇹 https://t.co/pdiRJCJJdf pic.twitter.com/Hzxw4zopuP
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) May 16, 2025
Τη μεγάλη διαφορά στην κατάταξη, ωστόσο, την έκανε η 8η ειδική και το ατύχημα και η μετέπειτα εγκατάλειψη του Adrien Fourmaux. Μέχρι εκείνο το σημείο, ο Γάλλος ήταν απόσταση ανάσας μακριά από τον πρωτοπόρο, Tanak, ωστόσο όλα χάθηκαν για την πρώτη του νίκη με τη Hyundai όταν έσπασε την εμπρός αριστερά ανάρτηση του αγωνιστικού του σε μια μεγάλη αριστερή στροφή.
Ο ίδιος ο οδηγός δήλωσε άγνοια για την αιτία της αστοχίας αυτής στο i20 N του, με τις πρώτες ενδείξεις να κάνουν λόγο για την κολώνα στο σύστημα διεύθυνσης που αστόχησε, έτσι ο Fourmaux έχασε και τον έλεγχο και κατέληξε στο χαντάκι.
“Δεν χτύπησα τίποτα. Έλεγξα με το βίντεο από μέσα από το αυτοκίνητο αλλά και από τα εξωτερικά πλάνα και απλά πήραμε κάτι μαζί μας και κατόπιν είχαμε το τετακέ. Αυτό έγινε”, δήλωσε στο DirtFish ο Fourmaux μετά το συμβάν του.
“Ο τροχός έχει αποκολληθεί, απλά κρατιέται από τον αποσβεστήρα της ανάρτησης και τον βραχίονα του συστήματος διεύθυνσης. Δεν μπορούμε να μετακινήσουμε το αυτοκίνητο, επειδή ο τροχός θα πέφτει πάνω στο σασί ή στο εμπρός μέρος”.
Στο Rally Safari που ο Γάλλος είχε ξανά εγκαταλείψει την Παρασκευή, πάρθηκε η απόφαση να μην κατέβει το Σάββατο, ώστε να προφυλαχθεί το αυτοκίνητο για την Κυριακή, και τους βαθμούς της Super Sunday και της Power Stage. Ενδεχομένως να γίνει κάτι αντίστοιχο και εδώ, με τις οριστικές αποφάσεις να μην έχουν παρθεί ακόμα.
Αυτό, πλέον, σήμαινε πως η κορυφή άνηκε μόνο σε ένα i20, με τον Tanak να κλείνει την ημέρα με νίκη στην SS11, η οποία ήταν και η ειδική Νο.400 στην καριέρα του Εσθονού που κέρδιζε!
Με διαφορά 7 δευτερολέπτων έκλεισε τη μέρα από τον δεύτερο, τελικά, Ogier, ενώ 3ος έκλεισε ο Katsuta, μπροστά από τους Rovanpera, Neuville, Pajari και Evans που έπεσε πάνω από ένα λεπτό πίσω από την πρωτοπορία.
Συνέχεια, πλέον με το Σάββατο του αγώνα, με 7 ειδικές να συνθέτουν το σκηνικό. Αρχή στις 09:35 Ώρα Ελλάδας με την Vieira do Minho να κάνει την αρχή.
Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα από τη δράση του Rally Πορτογαλίας, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!