Σκληρή εξελίσσεται μετά και την Παρασκευή του Rally Πολωνίας η μάχη της νίκης, με τρία πληρώματα να διεκδικούν με αξιώσεις την πρώτη θέση της γενικής. Προβλήματα με ακυρώσεις ειδικών και τεράστια ατυχία για Tanak!
Προβάδισμα “τρίχας” διατηρεί με το πέσιμο της αυλαίας της δράσης της Παρασκευής του Rally Πολωνίας ο Andreas Mikkelsen, που προηγείται των Kalle Rovanpera και Elfyn Evans. Μόλις δύο δευτερόλεπτα καλύπτουν τα τρία πληρώματα, με την αυριανή ημέρα να αναμένεται με τεράστιο ενδιαφέρον.
Μεγάλο ρόλο έπαιξαν στη σημερινή ημέρα του αγώνα οι θέσεις εκκίνησης στις ειδικές. Μεγάλος ωφελημένος ο Mikkelsen που είδε άλλους να σκουπίζουν τις χωμάτινες ειδικές και να δημιουργούν πάτημα για τον ίδιο και το i20 N του. Ήταν το τελευταίο Rally1 με εξαίρεση τον Sesks σήμερα, παίρνοντας τεράστιο όφελος χρόνου, ειδικά το πρωί, φτάνοντας τη διαφορά στα 7,4 μέχρι το μεσημέρι.
Στο απογευματινό σκέλος, ωστόσο, δόθηκε ευκαιρία στην αλλαγή της τελευταίας στιγμής, Kalle Rovanpera, να αντεπιτεθεί. Ο πρωταθλητής συρρίκνωσε τη διαφορά, ενώ μάλιστα πέρασε και μπροστά στην 5η ειδική του Rally.
Ο Mikkelsen, ωστόσο δεν πτοήθηκε. Πήρε ξανά τα ηνία στην 6η ειδική και εν τέλει κλείνει αυτός την ημέρα πρώτος, με ένα αρκετά ισχνό προβάδισμα όμως. Η 6η ειδική, Wielickzi, που δεν έγινε το πρωί λόγω ακύρωσής της, σήμαινε πως ο Rovanpera δεν είχε προετοιμαστεί κατάλληλα. Αυτό το εκμεταλλεύτηκε ο πιο έτοιμος Νορβηγός της Hyundai και πέρασε μπροστά εκ νέου.
Just 7.7s separate the top 5 overnight 👀 Who do you think will do well tomorrow?#WRC | #RallyPoland 🇵🇱 pic.twitter.com/3JyKmvDRiq
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) June 28, 2024
Η σημερινή ημέρα ήταν γεμάτη διακοπές και ακυρώσεις ειδικών, κυρίως λόγω θεμάτων ασφαλείας των θεατών επί των διαδρομών. Η 3η ειδική ακυρώθηκε μετά από μόλις τρία αγωνιστικά, η 6η τέθηκε υπό παύση και επανεκκίνησε, ενώ η 7η ειδική επίσης ακυρώθηκε μετά από πέρασμα τριών πληρωμάτων. Πρόκειται για ένα πολύ αρνητικό σημάδι μιας διοργάνωσης προς τη FIA και τον διοργανωτή του WRC, και θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη και στο φετινό μας Rally Acropolis.
Στα της δράσης, τρίτος την ημέρα κλείνει ο Elfyn Evans. Εκκινώντας τρίτος σήμερα, ο Ουαλός είδε τον εαυτό του αμέσως να εκκινεί δεύτερος, λόγω της πολύ πρωινής εγκατάλειψης του Tanak από τρακάρισμα που είχε με τεράστια ταχύτητα με τάρανδο που τον έθεσε εκτός μάχης. Για τον Evans, παρά το μειονέκτημα της πολύ πρώιμης θέσης, τα πράγματα δεν πήγαν άσχημα καθώς έδειχνε πως είχε εφάμιλλους χρόνους με τον Rovanpera. Μόλις 0,2 δευτερόλεπτα χωρίζουν τους δύο teammates, και αυτό χαροποιεί τον Evans που βλέπει τη διαφορά του στο Πρωτάθλημα να έχει ανοίξει από τον Neuville.
7ος έκλεισε την Πέμπτη ο Neuville, σε μεγάλο βαθμό πληρώνοντας το γεγονός ότι εκκινούσε πρώτος και διαρκώς άνοιγε δρόμο. 30 δευτερόλεπτα τον χωρίζουν από την κορυφή, το οποίο σίγουρα δεν είναι απαγορευτικό για τη συνέχεια, ωστόσο έχει ένα βουνό να ανέβει. Στα θετικά για τον ίδιο και την Hyundai είναι πως θα έχει αύριο μπροστά του τον Takamoto Katsuta να ανοίγει δρόμο, μιας και ο Ιάπωνας τερμάτισε 8ος σήμερα.
Two cars in a very close top 3 after Friday! ⏱️🤏#ToyotaGAZOORacing #GRYaris #WRC #RallyPoland 🇵🇱 pic.twitter.com/7apQnloQHz
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) June 28, 2024
Στο 4-5-6 βρέθηκε η M-Sport σήμερα, με τον Adrien Fourmaux 5,5 μόλις δευτερόλεπτα πίσω από τον Evans. Ακόμα πιο εντυπωσιακό από την επίδοση του Γάλλου, ωστόσο, ήταν ο ρυθμός του Martins Sesks σήμερα, του πρωτοεμφανιζόμενου στα Rally1 Λετονού.
Μπορεί να μη διαθέτει υβριδικό σύστημα στο Puma του, όμως ο Sesks σήμερα εντυπωσίασε, ελέω και της πολύ ευνοϊκής θέσης εκκίνησης. Μόλις 7,7 δευτερόλεπτα τον χωρίζουν από την κορυφή της γενικής και σίγουρα θέλει αύριο να συνεχίσει στο ίδιο μοτίβο.
Πίσω από τον Sesks βρίσκεται το άλλο εργοστασιακό Puma, αυτό του Munster, 13,6 δευτερόλεπτα πίσω από τον Λετονό, ωστόσο, παρά το γεγονός πως διαθέτει υβριδικό σύστημα και άρα περισσότερη ισχύ.
Τέλος, ειδική μνεία για την μέρα αξίζει στον τεράστιο άτυχο, Ott Tanak. Μόλις στην πρώτη ειδική της ημέρας, ο Εσθονός της Hyundai εγκατέλειψε, όταν μέσα στη διαδρομή, και με ιλιγγιώδη ταχύτητα 189 km/h, το i20 N του χτύπησε διερχόμενο τάρανδο από τη διαδρομή.
Ott Tänak is still working away on his broken car on Rally Poland SS2 😭
It’s a brand-new engine in his i20 for this rally so he wants to make sure it hasn’t taken too much damage ⚙️ #WRC pic.twitter.com/d3dMGZ5LDV
— DirtFish (@DirtFishRally) June 28, 2024
Η καταστροφή στη μηχανή του αγωνιστικού του ήταν τερματική και ο Tanak εγκατέλειψε από την ημέρα.
Ο Tanak δήλωσε πως το άτυχο ζώο πετάχτηκε στο πέρασμά του και δεν ήταν ήδη παρόν πάνω στην ειδική. “Εάν στεκόταν στον δρόμο, δεν θα το είχα χτυπήσει”, δήλωσε μετά την εγκατάλειψή του ο οδηγός της Hyundai στο DirtFish.
Η Πολωνία δεν είναι γουρλίδικη για τον Tanak. Πέρα από το φετινό συμβάν, το 2016 έχασε μια σχεδόν σίγουρη, παρθενική νίκη στο WRC όταν στην προτελευταία ειδική έπαθε κλατάρισμα. Το 2017 εγκατέλειψε ενώ ήταν πρωτοπόρος μετά από ατύχημα.
Πλέον, η δράση του Rally Πολωνίας συνεχίζεται αύριο, με τέρμα το γκάζι. 7 ειδικές περιλαμβάνει το πρόγραμμα, με τους βαθμούς του Σαββάτου να αποδίδονται στο τέλος της ημέρας. Ποιος θα είναι ο μεγάλος κερδισμένος αύριο;
Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα από το WRC, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!