Η Λετονία αναμένεται να γίνει η 37η χώρα στην οποία διοργανώνεται αγώνας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally, με τη χώρα της Βαλτικής να φιλοξενεί έναν ακόμα ευρωπαϊκό γύρο, από 18 έως 21 Ιουλίου.
Αύριο, ημέρα Πέμπτη, αναμένεται στην πρωτεύουσα της Λετονίας, Ρίγα, να γίνει η επίσημη έναρξη του πρώτου Rally Λετονίας που θα βρίσκεται στο καλεντάρι του WRC.
Η Λετονία φέτος παίρνει τη θέση της γειτονικής Εσθονίας, ωστόσο οι ειδικές της θυμίζουν αρκετά όσα βλέπαμε στην πατρίδα του Ott Tanak τα τελευταία χρόνια: χωμάτινες αλλά ταχύτατες ειδικές, με το πόδι να κολλά ενίοτε στο γκάζι, ενώ δεν λείπουν και τα θεαματικά άλματα των αγωνιστικών, λίγα μόλις μέτρα μακριά από τους φιλάθλους που “παρκάρουν” σωρηδόν στην άκρη του δρόμου!
Στη Λιεπάγια θα χτυπήσει η καρδιά του Rally, η οποία θα είναι και το κέντρο του Service Park για όλο το τετραήμερο, ενώ στα πληρώματα που θα πάρουν εκκίνηση θα βρίσκεται και μια τεράστια έκπληξη του Rally Πολωνίας, ο Λετονός Martins Sesks.
Ο 24χρονος Sesks εντυπωσίασε στην Πολωνία μερικές εβδομάδες πριν όταν και κατέλαβε την 5η θέση στη γενική, χωρίς μάλιστα υβριδική μονάδα στο Ford Puma του.
Αυτή τη φορά, ο Sesks, που μεγάλωσε στη Λιεπάγια, θα έχει στη διάθεσή του όλη την ισχύ μιας υβριδικής μονάδας και θα προσπαθήσει να τα πάει ακόμα καλύτερα, σε έναν αγώνα που, στο πλαίσιο του ERC, έχει κερδίσει τα προηγούμενα δύο έτη.
Το Rally Λετονίας χαρακτηρίζεται από ελάχιστες επαναλαμβανόμενες ειδικές και αναμένεται να δυσκολέψει αρκετούς οδηγούς που δεν έχουν ξαναοδηγήσει εκεί. Σίγουρα σε αυτούς συγκαταλέγεται και ο πρωτοπόρος του Πρωταθλήματος, Thierry Neuville. Ο Βέλγος για όλη την Παρασκευή θα εκκινεί πρώτος και θα κληθεί να καθαρίζει τον δρόμο για τα υπόλοιπα πληρώματα. Επίσης, οι δοκιμές που αναμενόταν να κάνει πριν το Rally ακυρώθηκαν, στον απόηχο του σοβαρού ατυχήματος που είχε ο Ott Tanak και ρίσκαραν η Hyundai να μείνει χωρίς αμφότερους τους πρωτοκλασσάτους της οδηγούς.
Με την περίπτωση Tanak, μάλιστα, να μην είναι 100% εξασφαλισμένη, στη Hyundai έχουν ήδη έτοιμο το…Plan B, με τον Andreas Mikkelsen να βρίσκεται σε αναμονή για να καθίσει πίσω από το τιμόνι του i20 N του Εσθονού, εάν εν τέλει δεν πάρει το πράσινο φως ο πρωταθλητής του 2019 για να τρέξει στο Rally.
Σίγουρος για τη Λετονία θα πρέπει να θεωρείται ο Esapekka Lappi, που επιστρέφει πίσω από το τιμόνι του i20 N. Ο Φινλανδός, που κέρδισε στη Σουηδία, έρχεται από μια καλή προπόνηση στο τοπικό Rally Λιθουανίας, το οποίο και κέρδισε.
Στο στρατόπεδο της Toyota, μετά και τα απρόοπτα με τον Sebastien Ogier στην Πολωνία, αναμένεται να υπάρχει υπεροπλία ταλέντου και Yaris GR! Τέσσερα αγωνιστικά αναμένεται να κατεβάσουν οι Ιάπωνες στη Λιεπάγια με τον διεκδικητή του τίτλου, Elfyn Evans, να πλαισιώνεται από τους Sebastien Ogier και Kalle Rovanpera. Το 4ο αγωνιστικό θα πάει στα χέρια του Takamoto Katsuta, ο οποίος όμως δεν θα συλλέγει βαθμούς για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Στη Ford, συνταγή που πετυχαίνει δεν αλλάζει. Έτσι, Adrien Fourmaux και Gregoire Munster αναμένεται να συνεχίσουν σταθερά τις εμφανίσεις τους πίσω από τα Puma της Βρετανικής ομάδας. Ο Γάλλος θα θέλει σίγουρα να ανέβει για ακόμα μια φορά στο βάθρο φέτος, ενώ σίγουρα τα βλέμματα θα στραφούν στο πόσο ανταγωνιστικός θα είναι και ο Sesks που εντυπωσίασε.
Welcome to Liepāja! 👋 Ready for our first Rally Latvia 🇱🇻#ToyotaGAZOORacing #GRYaris #WRC #RallyLatvia pic.twitter.com/6SoTABznB9
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) July 17, 2024
Το πρόγραμμα
Αν και η έδρα του Rally βρίσκεται στη Λιεπάγια, η εκκίνηση θα δοθεί στην πρωτεύουσα της χώρας, Ρίγα. Μια εντυπωσιακή υπερειδική 11,13 km θα λάβει χώρα αύριο το απόγευμα, η οποία μάλιστα θα είναι και χωμάτινη, συμβαδίζοντας με το υπόλοιπο Rally.
Η Παρασκευή αναμένεται να είναι η πιο δύσκολη ημέρα του Rally με πάνω από 120 αγωνιστικά χιλιόμετρα για τα πληρώματα στα βορειοδυτικά της Ρίγα, σε περιοχές μάλιστα που έχουν γίνει event για το ERC κατά το παρελθόν. Service, ωστόσο, θα επιτραπεί μόνο το βράδυ της ημέρας αυτής, κάτι που αναμένεται να κάνει τα πληρώματα πιο προσεκτικά.
Περίπου 100 km θα έχει το Σάββατο, με ενδιάμεσο service μάλιστα το μεσημέρι αυτή τη φορά. Η δράση, αυτή τη μέρα, αναμένεται να λάβει χώρα γύρω από τη Λιεπάγια, ενώ το εντυπωσιακό είναι πως μόλις μία από τις τέσσερις πρωινές ειδικές (η Vecpils) θα επαναληφθεί στο απογευματινό σκέλος, προσθέτοντας περισσότερο άγνωστο στα πληρώματα.
Η Κυριακή είναι πιο κλασσική στο format της: τέσσερις συνολικά ειδικές με διπλά περάσματα σε αμφότερες, ενώ ενδιάμεσα αναμένεται να υπάρξει και ανασύνταξη των πληρωμάτων και όχι service. Η Power Stage του αγώνα αναμένεται να είναι η Mazilmaja 2 των 13,34 km.
Περισσότερες πληροφορίες για το αναλυτικό πρόγραμμα του Rally Εσθονίας μπορείτε να βρείτε εδώ!
Recce time 🤩#WRC | #TetRallyLatvia 🇱🇻 pic.twitter.com/KzcnWof6Lg
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) July 17, 2024
Σε ένα πρωτάθλημα που παραμένει ορθάνοιχτο, ποιος θα πάρει το πάνω χέρι μετά τη Λετονία και λίγες μόνο ημέρες μακριά από το Rally Acropolis; Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!