Όλα έμειναν ανοιχτά για το φινάλε μετά και το Rally Κεντρικής Ευρώπης, με το πρωτάθλημα στους Οδηγούς να είναι υπόθεση “Hyundai”, ενώ στους Κατασκευαστές η Toyota θα κυνηγήσει τη μεγάλη ανατροπή στον εγχώριο αγώνα της!
Με το Σάββατο να κλείνει με τον Sebastien Ogier στην πρώτη θέση και τον Thierry Neuville στην 4η, πίσω από Tanak και Evans, η Κυριακή και τελευταία ημέρα του Rally Κεντρικής Ευρώπης θα ήταν κομβική για το πώς θα πήγαιναν τα πληρώματα στην Ιαπωνία ενόψει του φινάλε του φετινού WRC!
Η ημέρα ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο για τον Ott Tanak, που αμέσως πήρε κεφάλι, εκμεταλλευόμενος ένα μικρό λάθος του Ogier στην SS15. Έτσι, ο Εσθονός πήρε βραχεία κεφαλή 1,9 δευτ. καθώς και την κορυφή της γενικής. Ωστόσο, το πιο δυναμικό “μπάσιμο” στην Κυριακή είχε ο Adrien Fourmaux, που χθες εγκατέλειψε.
Ο οδηγός της M-Sport με το “καλημέρα” της Κυριακής έκανε τον ταχύτερο χρόνο στην SS15 και μετά την 16η ειδική ήταν ακόμα πρώτος, όμως είχε σκληρό αντίπαλο στο πρόσωπο του Takamoto Katsuta, που είχαν ακριβώς τον ίδιο χρόνο και ισοβαθμούσαν στην κατάταξη της Κυριακής. Τρίτος ακολουθούσε ο Tanak σε απόσταση αναπνοής, με στόχο να μεγιστοποιήσει τη συγκομιδή του έναντι του Neuville και να πάει με όσες περισσότερες πιθανότητες μπορούσε στην Ιαπωνία!
Early drama on Sunday morning 😵 (crew OK)
Live Stream ➡️ https://t.co/bVNpLD9BLW
Live Updates ➡️ https://t.co/TB268zurde#WRC | #CER2024 🇪🇺 pic.twitter.com/5HXO8Y4BDK— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) October 20, 2024
Η μάχη, ωστόσο, δεν μαινόταν μόνο στους Οδηγούς, αλλά και στους Κατασκευαστές. Με τις Hyundai και Toyota να μπαίνουν στο CER με μόλις 17 βαθμούς διαφορά, το Σάββατο ευνόησε περισσότερο τους Ιάπωνες, που έκλεισαν τη διαφορά κατά 6 βαθμούς. Η Κυριακή έδειχνε πως θα πάει στο νήμα ανάμεσα στις δύο πρώτες ομάδες…
Η έναρξη της Κυριακής είχε επίσης ακόμα ένα απρόοπτο στο Rally, με τον Sami Pajari να έχει ατύχημα στην SS15 και να εγκαταλείπει. Μπορεί ο Φινλανδός να μην συνεισέφερε σε βαθμούς για την Toyota (ως το 4ο αγωνιστικό), όμως ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία για τον οδηγό και τη συνοδηγό του να δείξουν ξανά πως είναι ικανοί για σταθερές βαθμολογήσεις.
Η 16η ειδική που άλλαξε τα πάντα!
Στη 16η ειδική, ήρθε ακόμα μια αλλαγή να ανατρέψει την κατάσταση! Οι Ogier/Landais είχαν έξοδο μόλις 600 m μέσα στην ειδική, πέφτοντας σε χαντάκι στο πλάι της διαδρομής. Από εκεί, δύσκολα κατάφεραν να βγουν, χαρίζοντας ουσιαστικά τη νίκη στον Tanak και την ευκαιρία να αυξήσει ακόμα περισσότερο τις πιθανότητές του για τον τίτλο!
DRAMA ⚠️@SebOgier is off the road 0.6km into SS17. Crew OK ✅
Live Stream ➡️ https://t.co/bVNpLD93Wo
Live Updates ➡️ https://t.co/TB268ztTnG#WRC | #CER2024 🇪🇺 pic.twitter.com/Iz47paZuFB— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) October 20, 2024
Μετά και την εγκατάλειψή του, ο Γάλλος έμεινε και μαθηματικά εκτός διεκδίκησης του τίτλου, αφήνοντας το πρωτάθλημα να κριθεί ανάμεσα σε Tanak και Neuville, καταλήγοντας στο στρατόπεδο της Hyundai!
Ο Tanak ήξερε πως έπρεπε να φύγει πλέον με τη μέγιστη δυνατή συγκομιδή από την Κεντρική Ευρώπη. Έτσι, πίεσε στη 17η ειδική και ανέβηκε δεύτερος στη Super Sunday, πίσω από τον Katsuta για μόλις 6 δέκατα, ενώ έδειχνε πως θα έδινε τον υπέρ πάντων αγώνα στην Power Stage, τόσο για τους βαθμούς της Κυριακής, όσο και για το bonus της τελευταίας ειδικής. Θεωρητικά θα μπορούσε να φύγει και με το απόλυτο μάξιμουμ των 30 βαθμών!
Αυτό δεν υλοποιήθηκε, ωστόσο, με τον Εσθονό να δίνει προτεραιότητα στο συνολικό αποτέλεσμα και να μην πιέζει στην Power Stage, κάνοντας τον 6ο χρόνο. Αυτό όμως δεν μείωσε το γεγονός πως ο Tanak πέτυχε ακόμα μια νίκη ως οδηγός της Hyundai, εξασφαλίζοντας συνολικά 18+4 βαθμούς έναντι των 18 του teammate του. Η διαφορά ανάμεσα στους δύο τους πλέον είναι στους 25 βαθμούς, με την υπόθεση τίτλος να κλείνει οριστικά στο φινάλε της Ιαπωνίας!
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) October 20, 2024
Στους Κατασκευαστές, επίσης, τίποτα δεν έχει κριθεί ακόμα. Μπορεί η Toyota να έχασε τους βαθμούς του Ogier, όμως Evans και Katsuta έκαναν τα πάντα για να κρατήσουν την ομάδα τους στο παιχνίδι. Και τα κατάφεραν με τον καλύτερο τρόπο!
Στους 15 βαθμούς από τους 17 έπεσε η διαφορά, με τον Taka να κάνει εξαιρετικό Rally, να συλλέγει 22 βαθμούς και να μπορούσε ακόμα και το βάθρο εάν δεν είχε πάρει χρονικά ποινή μέσα στο event. Επίσης θετικός αγώνας για τον Evans που ανεβαίνει στο 2ο σκαλί του βάθρου και κρατά ζωντανή την ομάδα του στη μάχη!
Όσο για τον πρωτοπόρο, Neuville, η Κεντρική Ευρώπη εξελίχτηκε με καλό τρόπο: δεν είναι μεγάλη διαφορά στο προβάδισμά του και γνωρίζει πως με προσεκτική οδήγηση στην Ιαπωνία ο τίτλος είναι σχεδόν εξασφαλισμένος!
Πλέον, όλα κρίνονται στις 21-24 Νοεμβρίου στο φετινό WRC, στο φινάλε της σεζόν, το Forum8 Rally Japan! Ποιος από τους δύο οδηγούς της Hyundai θα στεφθεί πρωταθλητής; Θα καταφέρει η Toyota να κάνει τη μεγάλη ανατροπή μέσα στο σπίτι της;
Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα από τη δράση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!