Για πρώτη φορά από το 2021, και οι δύο τίτλοι του WRC θα κριθούν στο φινάλε της σεζόν, στο Forum8 Rally Ιαπωνίας που ρίχνει την αυλαία σε ένα απρόβλεπτο 2024 για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally.
Για τρίτη φορά επιστρέφει το WRC στην περιοχή της Toyota City, όπου οι φιδογυριστοί ασφάλτινοι δρόμοι συχνά αποδεικνύονται απίστευτα απαιτητικό πεδίο μάχης, ενώ και ο καιρός παίζει τον δικό του ρόλο.
Αν και το συγκεκριμένο Rally είναι ο εγχώριος αγώνας της Toyota, είναι φέτος η Hyundai αυτή που κρατά στα χέρια της τη μοίρα των δύο τίτλων. Στους οδηγούς, η κούπα θα καταλήξει σε έναν εκ των Thierry Neuville και Ott Tanak, κάτι που αναμένεται να αποτελέσει το πρώτο πρωτάθλημα Οδηγών για τους Κορεάτες.
Αντίστοιχα, στους Κατασκευαστές, η Hyundai διατηρεί προβάδισμα 15 βαθμών από την Toyota, επιχειρώντας παράλληλα να πετύχει το πρώτο της νταμπλ.
Στον τελευταίο αγώνα της σεζόν, λοιπόν, συνολικά 44 πληρώματα θα πάρουν εκκίνηση, με 8 εξ’ αυτών να ανήκουν στην κορυφαία, Rally1 κατηγορία, η οποία μάλιστα από του χρόνου αναμένεται να εγκαταλείψει και τις υβριδικές μηχανές!
Στις 8 συμμετοχές, λοιπόν, της Rally1, δεν υπάρχουν ιδιαίτερα εκπλήξεις για το φινάλε του 2024. Η πρωτοπόρος Hyundai αναμένεται να “κατέβει” με τους δύο διεκδικητές, Neuville και Tanak, ενώ το τρίτο i20 N, θα οδηγήσει ο Andreas Mikkelsen, ίσως και στην τελευταία του εμφάνιση για την ομάδα του Alzenau. Ο ρόλος του Νορβηγού, ωστόσο, μόνο αμελητέος δεν πρόκειται να είναι, καθώς η συνεισφορά του στη συγκομιδή βαθμών θα είναι καίρια για την ομάδα, εάν θέλει να μην πάθει “Βατερλώ” μέσα στην έδρα των Ιαπώνων.
Με τρία αγωνιστικά Yaris GR Rally1 θα κατέβει και η Toyota. Ο Kalle Rovanpera δεν πρόκειται να συμμετάσχει, ενώ μαζί με τους σταθερούς Elfyn Evans και Takamoto Katsuta, ο Sebastien Ogier αναμένεται να πάρει εκκίνηση για ακόμα έναν αγώνα, εκπληρώνοντας την υπόσχεσή του να γυρίσει σε full-time καθήκοντα για το πέρας του 2024. Τα Toyota πέρσι είχαν κάνει το 1-2-3 στην Ιαπωνία. Θα υπάρχει ανάλογη εμφάνιση και φέτος;
Τέλος, η M-Sport αναμένεται να εκκινήσει με τους συνήθεις υπόπτους για φέτος, Adrien Fourmaux και Gregoire Munster, με τον Γάλλο να δείχνει πως αποτελεί το μήλον της έριδος και των τριών Κατασκευαστών, καθώς όλοι κινούνται ώστε να εξασφαλίσουν την υπογραφή του για το 2025.
It’s a title deciding weekend 👀#WRC | #RallyJapan 🇯🇵 pic.twitter.com/q7itfVj90d
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) November 18, 2024
Το πρόγραμμα
Σε παρόμοια στέκια με προηγούμενες σεζόν θα διεξαχθεί και το φετινό Rally Ιαπωνίας, ωστόσο δεν λείπουν και οι χτυπητές αλλαγές.
Το Toyota Stadium θα λάμψει ξανά δια της παρουσίας του, φιλοξενώντας το Service Park του θεσμού. Επίσης, εντός του γηπέδου θα γίνει και η υπερειδική που θα είναι και η εναρκτήρια διαδρομή του Rally, το απόγευμα της Πέμπτης.
Στο στάδιο τα αγωνιστικά αναμένεται να ξανατρέξουν και το βράδυ του Σαββάτου, καθώς και την Κυριακή, που θα είναι και η προτελευταία ειδική του αγώνα.
Η Παρασκευή αναμένεται να είναι η πιο έντονη ημέρα του Rally, με περίπου 115 km αγωνιστικής δράσης, ενώ το τούνελ της ειδικής Isegami αναμένεται ξανά να δώσει πανέμορφα ενσταντανέ. Μαζί με την Isegami, και η Inabu έρχεται άθικτη από το 2023, ενώ η Shinshiro αναμένεται να είναι μια εντελώς νέα ειδική.
Οι ίδιες ειδικές αποτελούν και τη “λούπα” του απογεύματος, ενώ ενδιάμεσα θα υπάρξει και tire fitting zone. Την Παρασκευή κλείνει διπλό πέρασμα από την αναδιαμορφωμένη υπερειδική στο Okazaki.
Το Σάββατο στέλνει τα πληρώματα βορειοανατολικά της Toyota City για επίσης δύο λούπες τριών ειδικών διαδρομών. Η Mount Kasagi αναμένεται να είναι εντελώς νέα διαδρομή, ενώ οι Nenoue Kougen και Ena που ακολουθούν παραμένουν απαράλλαχτες από το 2023.
Μετά από απογευματινό service στην Toyota City, ακολουθεί η υπερειδική στο Toyota Stadium.
Τέλος, η Κυριακή έχει αρκετές αλλαγές σε σχέση με πέρυσι. Η ειδική Nukata γυρίζει στη χάραξη του 2022, ενώ η Lake Mikawako έχει αλλάξει κατά το δεύτερο ήμισυ της. Ανάμεσα στα πρώτα και τα δεύτερα περάσματα από τις ειδικές αυτές θα παρεμβληθεί και το τελευταίο service του Rally, ενώ πριν το δεύτερο πέρασμα από τη Lake Mikawako, που θα είναι και η Power Stage του αγώνα, θα υπάρχει και το τελευταίο πέρασμα από την Toyota Stadium.
Enjoy this stage win from SS18 in Japan 2022 where Craig Breen & James Fulton rocket to fastest time! Full onboard on YouTube! #WRCClassicOnboard
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) November 17, 2024
Συνοψίζοντας, το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally βρίσκεται μια ανάσα πριν το τέλος του, βάζοντας κατακλείδα σε μια σεζόν που ουδέποτε μπορούσε να προσφερθεί για εύκολες προβλέψεις: νέο βαθμολογικό σύστημα, αρκετοί part-timers κλειδιά και ο απρόβλεπτος χαρακτήρας των Rally, όλα συνετέλεσαν ώστε να μην μπορούμε να γνωρίζουμε ποιο πλήρωμα και ποια ομάδα θα στεφθούν πρωταθλητές για το 2024 πριν από το μεσημέρι της Κυριακής!
Εσύ ποιος πιστεύεις ότι θα φύγει με το τρόπαιο από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου; Μείνε συντονισμένος για περισσότερα από τη δράση του Forum8 Rally Ιαπωνίας, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!