Με τον καλύτερο τρόπο έκλεισε το 2023 η Toyota, καθώς μετά το double, έκανε και το 1-2-3 στον εγχώριό της αγώνα. 2η θέση στο Πρωτάθλημα για τον Evans που του χρόνου θα θέλει σίγουρα παραπάνω!
Από την Παρασκευή και ύστερα, τα προβλήματα πολλών οδηγών στις απαιτητικές συνθήκες των ειδικών στην περιοχή της Nagoya, έφεραν την Toyota σε μια ευχάριστη θέση: να έχει τρεις οδηγούς της στις πρώτες τρεις θέσεις, χωρίς μάλιστα προοπτικές να απειληθεί κάποιος απ’ τους Elfyn Evans, Sebastien Ogier και Kalle Rovanpera.
Αυτό κι έγινε τις επόμενες δύο ημέρες. Μετά το Σάββατο, ο Evans διατήρησε τη διαφορά του πάνω από το 1 λεπτό, κάτι που επαναλήφθηκε και σήμερα. Με τις πρώτες τρεις θέσεις να βρίσκονται εκτός διεκδίκησης, οι οδηγοί της Toyota δεν πίεσαν ιδιαίτερα, περιμένοντας την Power Stage της Κυριακής, όπου και αποδίδονται οι bonus βαθμοί.
“Νιώθω πολύ καλύτερα φέτος από πέρυσι, τότε ήταν μια απογοήτευση”, ήταν το σχόλιο του Evans για τον αγώνα του στην Ιαπωνία.
“Τεράστιο μπράβο στην ομάδα, το αυτοκίνητο ήταν εξαιρετικό και το 1-2-3 για την Toyota στη χώρα της είναι εντυπωσιακό. Είμαι πραγματικά περήφανος”.
Αυτό δεν σήμαινε ωστόσο πως δεν υπήρξαν καθόλου μάχες την Κυριακή. Lappi, Tanak και Katsuta χωρίζονταν από λιγότερο από 40 δευτερόλεπτα, με τις 6 ειδικές της τελευταίας ημέρας του Rally Ιαπωνίας να είναι αρκετές ώστε να υπάρξουν μεγάλες αλλαγές μεταξύ τους.
Ο Ιάπωνας της Toyota ήξερε πως είχε τον ρυθμό να κινηθεί καλύτερα, έχοντας και ποινή 1 λεπτού και 10 δευτερολέπτων απ’ την Παρασκευή, η οποία του στέρησε την ευκαιρία ενός βάθρου. Κερδίζοντας συνολικά σε 10 από τις 22 ειδικές του Rally, ο Katsuta κατάφερε να βρεθεί σήμερα μπροστά από τον Tanak και να τερματίσει 5ος, ενώ πήρε και 2 βαθμούς από την 4η θέση στην Power Stage.
Όσο για τον Εσθονό, ο τελευταίος του αγώνας με την M-Sport δεν στέφθηκε από επιτυχία, τερματίζοντας 4 ολόκληρα λεπτά μακριά από τον πρώτο, Evans. Η 2η θέση στην Power Stage σαφώς δεν ήταν αρκετή παρηγοριά. Μπορεί να κατάφερε να κερδίσει δύο από τα δεκατρία Rally της σεζόν, όμως οι εγκαταλείψεις, τα μηχανικά προβλήματα και κάποια λάθη του ίδιου, σε ένα Puma που συχνά δεν δούλευε όπως ο ίδιος θα ήθελε, ήταν το αρνητικό επιστέγασμα μιας σεζόν που ξεκίνησε με πολύ θετικές προοπτικές.
That’s one way to start your Sunday! 👀🫣
Slippy conditions made for an eventful first stage of the day for Taka and Ott! 😅#WRC #WRCLive #RallyJapan pic.twitter.com/ap6ADqAF5g
— World Rally Championship (@OfficialWRC) November 18, 2023
4ος διατηρήθηκε ο Esapekka Lappi, το μοναδικό Hyundai που δεν αντιμετώπισε προβλήματα στο τριήμερο. Ο Φινλανδός, που του χρόνου θα συνεχίσει να τρέχει με την ομάδα του Alzenau, ωστόσο σε part-time πρόγραμμα, πήρε μετά από τρεις αγώνες με εγκαταλείψεις ένα καλό πλασάρισμα, ενώ αναδείχτηκε και 3ος στην Power Stage, παίρνοντας τρεις βαθμούς.
Όσο για τον πρώτο οδηγό της κορεάτικης φίρμας, Thierry Neuville, η εγκατάλειψη της Παρασκευής σήμαινε πως δεν υπήρχε καμία ελπίδα για ένα πλασάρισμα στις πρώτες θέσεις. Ο Βέλγος, ωστόσο, επιχείρησε να μπει ξανά εντός δεκάδας, κερδίζοντας σήμερα τις 4 από τις 6 ειδικές. Μπορεί εν τέλει να έφτασε μέχρι τη 13η θέση, ωστόσο πήρε το μάξιμουμ από την Power Stage, όντας ταχύτερος όλων.
Με έναν εντυπωσιακό αγώνα, λοιπόν, κλείνει το 2023 για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally, σε μια χρονιά που άνηκε ολοκληρωτικά στην Toyota και στον Kalle Rovanpera. Με το 2024 να ανοίγει μόλις σε δύο μήνες, με το ιστορικό Rally Monte Carlo, αλλά και πολλές θέσεις οδηγών να μένουν ακόμα στον αέρα, ευχή όλων των φίλων των rally είναι του χρόνου να έχουμε μια μεγάλη μάχη, μέχρι και το τελευταίο χιλίομετρο!
Ακολουθεί η γενική κατάταξη του Rally Ιαπωνίας. Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!