Σε θρίλερ εξελίσσεται η υπόθεση τίτλος για τον Thierry Neuville, που είδε το i20 N του να αντιμετωπίζει σοβαρά μηχανικά προβλήματα και να χάνει 7 λεπτά μετά τις ειδικές της Παρασκευής!
Και με τους δύο τίτλος στο φετινό WRC να μην έχουν κριθεί μέχρι στιγμής, ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς, το Rally Ιαπωνίας, έμελλε να είναι εξ’ αρχής το τριήμερο που θα έκρινε την τελική έκβαση. Αυτό, ωστόσο, είναι ένα πράγμα. Το πόσο δραματικά και στο νήμα εξελίσσεται το Rally, ωστόσο, είναι μια εντελώς διαφορετική ιστορία.
Μετά την Πέμπτη και την εναρκτήρια υπερειδική στο Toyota Stadium, όπου ο Adrien Fourmaux ήταν ο ταχύτερος όλων και ηγείτο σε Rally για πρώτη φορά στην καριέρα του, η Παρασκευή με τις 8 ειδικές της (6 σε διαδρομές και 2 σε υπερειδικές) έφερε τεράστιο ενδιαφέρον για το τί μέλλει γενέσθαι.
Αυτή τη στιγμή, πρωτοπόρος με πάνω από 20 δευτερόλεπτα διαφορά από τον επόμενο είναι ο Ott Tanak, κάτι που είναι ακριβώς ό,τι χρειάζεται για τις μαθηματικές του πιθανότητες για τον τίτλο αλλά και τη συνεισφορά του στην προσπάθεια της Hyundai να κατακτήσει και το Κατασκευαστών.
Πίσω του, ο Εσθονός έχει τον Elfyn Evans, όμως μετά τα σημερινά προβλήματα του Neuville ο Tanak αντιλαμβάνεται πως δεν έχουν εξαφανιστεί εντελώς οι ευκαιρίες του για ένα δεύτερο τίτλο, μετά το 2019.
Για τον Βέλγο της Hyundai, το σημερινό του πάθημα ήταν ένα κλασσικό δείγμα του πώς οι τύχες μπορούν να αλλάξουν άρδην σε ένα πρωτάθλημα σαν το WRC.
Στην τρίτη ειδική της ημέρας, ο Neuville άρχισε να επιβραδύνει, με το i20 N του να έχει πρόβλημα με την παροχή ισχύος. Το πρόβλημα ήταν τέτοιο που δεν κατέστη εφικτό να επιλυθεί στο tire fitting zone του μεσημεριού, έτσι ο Neuville κουβάλησε για όλη την ημέρα το “βάρος”, και τερμάτισε 7 λεπτά πίσω από τον Tanak, και εκτός των θέσεων που δίνουν τους εν δυνάμει βαθμούς του Σαββάτου!
Meet your overnight leaders after Friday! 🤩#WRC | #RallyJapan 🇯🇵 pic.twitter.com/APuxpmTqc5
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) November 22, 2024
6 βαθμοί από την Κυριακή θα επαρκούν στον Neuville ανεξαρτήτως συγκομιδής του Tanak, ενώ και μια πιθανή βαθμολόγηση από το Σάββατο δεν φαντάζει αδύνατη, ειδικά εάν ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας ξεκινήσει να πιέζει από το “καλημέρα” της αυριανής δράσης.
Από τη θέση του, ο Tanak επέμεινε πως οδηγεί με βλέμμα προς την εξασφάλιση του Κατασκευαστών καθώς δεν θεωρεί πως θα μπορέσει να στεφθεί πρωταθλητής φέτος.
Η Hyundai θα χρειαστεί σίγουρα το μάξιμουμ από τον Tanak εάν θέλει να στεφθεί πρωταθλήτρια και να κάνει το πρώτο double της ιστορίας της. Αφενός τα προβλήματα του Neuville συνεπάγονται πενιχρή συγκομιδή συνολικά από τον Βέλγο, αφετέρου το τρίτο i20 N, αυτό του Andreas Mikkelsen, είχε έξοδο στην ημέρα εγκαταλείποντας, κάτι που σημαίνει πως η συγκομιδή του Σαββάτου από το τρίτο πλήρωμα θα είναι μηδενική.
Andreas Mikkelsen off the road on SS5 🚨#WRC | #RallyJapan 🇯🇵 pic.twitter.com/KgF6EW3YOn
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) November 22, 2024
Από την άλλη, η Toyota μπορεί να μην προηγείται στη γενική του εγχώριου αγώνα της, όμως έχει τα Yaris GR στο 2-4-5 (Evans, Katsuta, Ogier) και θα διεκδικήσει μέχρι τέλους ακόμα ένα Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, αν και ξεκίνησε το Rally στο -15 από τη Hyundai.
Ο Katsuta, μάλιστα, απέχει μόλις ένα δέκατο από την τρίτη θέση, εκεί που βρίσκεται ο Adrien Fourmaux.
“Το αυτοκίνητο δεν στρίβει καλά στις αργές καμπές, έτσι σίγουρα θα πρέπει να βρούμε τρόπο να ζωντανέψουμε το αυτοκίνητο”, σχολίασε ο Γάλλος. “Γνωρίζαμε πριν το rally πως δεν ταιριάζει πολύ ο αγώνας στο Puma, αλλά θα πρέπει να βρούμε τρόπο να το βελτιώσουμε αυτό”.
Βέβαια, και για τους Ιάπωνες δεν ήταν μια απροβλημάτιστη ημέρα, καθώς τόσο ο Katsuta όσο και ο Ogier έχασαν χρόνο. Ο μεν “Taka” έχασε μισό λεπτό μετά από επαφή που έβγαλε ένα από τα πίσω ελαστικά του από τον τροχό, ενώ ο Ogier είχε κλατάρισμα στην πρώτη ειδική της Παρασκευής και έχασε δύο λεπτά.
Με το συμπέρασμα της ημέρας να είναι πως τίποτα ακόμα δεν έχει κριθεί, τα πληρώματα ετοιμάζονται αύριο για την τρίτη ημέρα του Rally, με το πρόγραμμα να περιλαμβάνει συνολικά 7 ειδικές. Πάνω από 103 αγωνιστικά χιλιόμετρα περιμένουν τα πληρώματα, με το ποιος οδηγός και ποια ομάδα θα στεφθούν πρωταθλητές να μένει ορθάνοιχτο για τη συνέχεια!
Θα μπορέσει ο Neuville να καλύψει το χαμένο έδαφος της Παρασκευής και να αγκαλιάσει τον πρώτο του τίτλο; Θα αντέξει η Hyundai στην πίεση της Toyota για το Κατασκευαστών;
Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα από το Rally Ιαπωνίας και το WRC, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!