Στο 1-2-3 κλείνει την Παρασκευή του Rally Ιαπωνίας η Toyota, με τον μοναδικό που βγήκε αλώβητος στις 7 ειδικές της ημέρας να είναι ο Elfyn Evans που προηγείται!
Σε μια εντελώς διαφορετική κατάσταση από τη χθεσινή εξελίχτηκε η 2η ημέρα του Rally Ιαπωνίας. Εκεί που χθες η Hyundai έδειχνε να έχει το πάνω χέρι, η Παρασκευή έφερε μπροστά τα Yaris GR της Toyota, ωστόσο τα πράγματα δεν ήταν τόσο ξεκάθαρα όσο νομίζετε!
Πάμε να δούμε αναλυτικά τι έγινε σήμερα στην Ιαπωνία!
Το πρωινό σκέλος της Παρασκευής ήταν δραματικό για τους περισσότερους οδηγούς, με τους ουρανούς να ανοίγουν και να προκαλούν μάλιστα ακύρωση στην SS4 ενώ από την SS2 οι Dani Sordo και Adrien Fourmaux είχαν τεθεί εκτός, στο ίδιο μάλιστα σημείο!
#RallyJapan took no prisoners on Friday morning 😳
Read more ⤵️
— World Rally Championship (@OfficialWRC) November 17, 2023
Όσο όμως η δυσκολία αυξανόταν, τόσο ο Elfyn Evans άνοιγε διαφορά στην πρώτη θέση, έχοντας χτίσει 26 δευτερόλεπτα προβάδισμα μόλις μετά την SS3.
Η δυσκολία του Ουαλού να προσαρμοστεί στις διαφορετικές απαιτήσεις, μετά την αλλαγή καιρού, στην SS5, το δεύτερο πέρασμα από το Isegami Tunnel, μαζί με την άμεση απάντηση από τον Thierry Neuville, σήμαινε πως ο Βέλγος ροκάνισε για 15,5 δευτερόλεπτα τη μεταξύ τους διαφορά, φέρνοντάς τη ξανά σε επίπεδα αναπνοής.
Για τον οδηγό της Hyundai, ωστόσο, μέχρι εκεί θα έφταναν οι βλέψεις για τη νίκη. Στην αμέσως επόμενη ειδική, την SS6, μετά από μόλις μια στροφή από την εκκίνησή του, ο Neuville βγήκε εκτός, διαλύοντας τον εμπρός αριστερά τροχό του σε ένα δέντρο, κάτι που τον έριξε ολοκληρωτικά εκτός συνέχειας στην ημέρα.
The rally was over as fast as it began for @thierryneuville! 😱#WRC I #WRCLive I #RallyJapan pic.twitter.com/zfKlvRtNSK
— World Rally Championship (@OfficialWRC) November 17, 2023
Το ατύχημα του Neuville σήμαινε πως ο δρόμος για τον Evans από εκεί και μετά ήταν ορθάνοιχτος. Ο Sebastien Ogier σχεδόν εγκατέλειψε στην 6η ειδική, όταν βγήκε εκτός γραμμής και σκάλωσε σε χαντάκι, το οποίο τον έστειλε να πέσει πάνω σε προστατευτική μπαριέρα. Ο Γάλλος κατάφερε να συνεχίσει, όμως προκλήθηκε ζημιά στο πάτωμα του αγωνιστικού του, στερώντας του πάνω από 10 δευτερόλεπτα σε χρόνο στην ειδική.
Οι μηχανικοί της ομάδας του άλλαξαν το σασί στο σέρβις του μεσημεριού, ωστόσο οι επιδιορθώσεις καθυστέρησαν, με τον Ogier να περνά καθυστερημένος το check και να παίρνει ποινή 1 λεπτού στον χρόνο του, κάτι που τον έφερε ουσιαστικά εκτός διεκδίκησης της νίκης. Κλείνει, ωστόσο, την ημέρα 2ος, δείχνοντας πως με προσοχή θα έρθει ακόμα ένα βάθρο για τον 8 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή!
Τρίτος βρίσκεται μετά και το τέλος της Παρασκευής, ο Kalle Rovanpera. Εκκινώντας πρώτος σε όλες τις ειδικές, ο Φινλανδός είχε μπροστά του την άχαρη δουλειά του να “καθαρίζει” τον δρόμο από νερά και φύλλα, τα οποία δημιουργούσαν συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Στόχος του, ώριμου, Φινλανδού ήταν να τερματίσει απλά, οπότε αναγκάστηκε να κόψει σε ρυθμό. Απέχει μόλις 16,7 από τον Ogier, όμως, και αύριο αναμένεται να πιέσει περισσότερο.
Η Toyota θα μπορούσε να βρίσκεται στο 1-2-3-4 σήμερα, εάν ο τοπικός ήρωας, Takamoto Katsuta, δεν είχε κάνει λάθος στην ίδια στροφή που εγκατέλειψαν Sordo και Fourmaux. Το Yaris του έξυσε κυριολεκτικά ένα δέντρο, αποκομίζοντας ζημιά στο ψυγείο. Ο Ιάπωνας τερμάτισε την ειδική μόνο με τις μπαταρίες, χάνοντας αρκετό χρόνο. Με μικρές επιδιορθώσεις στο τέλος της, αλλά και το μεσημεριανό service, ο Katsuta βρίσκεται ακόμα “μέσα”, ωστόσο είναι μόλις 9ος.
Ο Ott Tanak ήταν ακόμα ένας οδηγός που η Παρασκευή δεν του πήγε καθόλου. Το Puma του ταλαιπωρήθηκε από πληθώρα προβλημάτων σήμερα. Ο Εσθονός έχασε τρία λεπτά σήμερα όταν τα παράθυρα του αγωνιστικού του γέμισαν υγρασία εσωτερικά, ενώ και στο απογευματινό σκέλος ένα πρόβλημα στα ηλεκτρικά του στοίχησε σε ιπποδύναμη. Ο πρωταθλητής του 2019 κλείνει την ημέρα 8ος, πάνω από 4 λεπτά μακριά απ’ τον Evans.
7ος, ένα λεπτό μπροστά από τον Tanak κλείνει την ημέρα το μοναδικό i20 N που κατάφερε να τερματίσει, αυτό του Esapekka Lappi. Ο Φινλανδός δεν είχε κάποιο σοβαρό συμβάν, ωστόσο δεν κατάφερε ποτέ να κινηθεί όσο γρήγορα ήθελε, απόρροια της επιλογής του να τρέξει με δύο μαλακά Pirelli σήμερα. Αύριο θα κληθεί να κερδίσει αρκετές θέσεις.
Το επίπεδο της φθοράς που προκάλεσαν οι σημερινές ειδικές ήταν τέτοιο που τις θέσεις 4-6 κατέλαβαν αγωνιστικά της WRC2 κατηγορίας, και συγκεκριμένα οι Andreas Mikkelsen (πρωταθλητής στο WRC2 φέτος), Gregoire Munster και Nikolay Gryazin. 10ος βρίσκεται ο Heikki Kovalainen, πρώην οδηγός στη F1, δείχνοντας πως έχει τον ρυθμό για να βαθμολογηθεί.
Η δράση στην Nagoya συνεχίζεται αύριο, με το Σάββατο του Rally Ιαπωνίας να περιλαμβάνει 8 ειδικές και συνολικά 84,68 km αγωνιστικής δράσης. Ακολουθεί η γενική μετά και το τέλος της Παρασκευής. Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!