Με την 7η νίκη του σε Rally Πορτογαλίας έφυγε ο Sebastien Ogier, κάνοντας όσα πρέπει για να διατηρήσει την πρώτη θέση μέχρι τέλους. Τις εντυπώσεις, ωστόσο, έκλεψε ο Tanak με τη φοβερή επάνοδο της Κυριακής.
Πάμε να δούμε όσα έγιναν στην τρίτη και τελευταία ημέρα του Rally Πορτογαλίας!
Μπορεί χθες τα πράγματα να μην έκλεισαν με τον ιδανικό τρόπο για τον Ott Tanak, που είδε μια εξαιρετική εμφάνιση να πλήττεται από τα προβλήματα με το σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης του i20 N του, όμως την Κυριακή ο Εσθονός δεν τα έβαλε κάτω.
Μπορεί πλέον η νίκη να ήταν ένα δύσκολο επίτευγμα, όμως ήξερε πως το παιχνίδι των βαθμών της Κυριακής, αλλά και των εντυπώσεων, ήταν ορθάνοιχτο.
Έτσι, με το μενού της Κυριακής να περιλαμβάνει 6 ειδικές, ο οδηγός της Hyundai ξεκίνησε κατευθείαν με το πόδι κολλημένο στο γκάζι. Έκανε τον ταχύτερο χρόνο στις τελευταίες 5(!) ειδικές του event, παίρνοντας τον πρώτο χρόνο στη Super Sunday (και τους 5 βαθμούς αυτής της πρώτης θέσης), καθώς και επιπλέον πέντε από την κορυφαία επίδοση στην Power Stage!
Αυτό, του έδωσε επιπλέον 10 βαθμούς σήμερα, ενώ στη συνολική κατάταξη τον ανέβασε 2ο, πίσω μόνο από τον νικητή του Rally, Sebastien Ogier.
Ήταν ένας πραγματικός υπέρ πάντων αγώνας για τον Εσθονό που, πολύ χαρακτηριστικά, συρρίκνωσε μια διαφορά 36 δευτερολέπτων στο τέλος της Κυριακής από τον Ogier, στα μόλις 8,7 με το τέλος της αυλαίας στην Πορτογαλία. 27 βαθμούς συγκομιδή για τον Tanak, μόλις ένας λιγότερος από τον Γάλλο της Toyota!
Για τον Ogier, στα 41 του, αποδείχτηκε ένα αρκετά απαιτητικό σωματικά event, από το οποίο ο κορυφαίος οδηγός κατάφερε όχι μόνο να φύγει αλώβητος, μα και με ένα πολύ μεγάλο αποτέλεσμα. Με την Παρασκευή να είναι μια τεράστια ημέρα σε δράση, με τα πληρώματα στο δρόμο από τις 06:00 πμ έως και τις 09:00 μμ, και τις θερμοκρασίες ιδιαίτερα υψηλές, η σωματική κούραση ήταν παράγοντας για όλους.
Και όσο μεγαλύτερο είναι ηλικιακά ένα σώμα, τόσο πιο έντονα βιώνει αυτές τις επιδράσεις. “Ποτέ δεν έχω κουραστεί τόσο πολύ σωματικά σε αγώνα”, δήλωσε χθες στο DirtFish ο Ogier.
“Έχει να κάνει ίσως λίγο και με την ηλικία. Αλλά θεωρώ ότι παίζει ρόλο πως χθες (Παρασκευή) ένιωθα καλά στο τέλος της ημέρας, αλλά η πολύ λίγη ξεκούραση που είχαμε δεν μας επέτρεψε να αναρρώσουμε πλήρως, και το Σάββατο ήταν πολύ πιο δύσκολο”.
A spectacular finish awaits at Fafe! 🚀😍 The Power Stage is just an hour away! #ToyotaGAZOORacing #GRYaris #WRC #RallydePortugal 🇵🇹 pic.twitter.com/rffEaOL4i0
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) May 18, 2025
“Μετά τη χθεσινή απογοήτευση, ήταν δίλημμα του εάν θα καταφέρουμε να ανακτήσουμε έστω τη δεύτερη θέση ή να φύγουμε με το τιμόνι στο χέρι”, δήλωσε μετά τη δράση ο Tanak. “Ευτυχώς, τερματίσαμε με σώο το αυτοκίνητο!”.
“Το rally ήταν μεγάλη απογοήτευση για εμάς, εξακολουθούμε να είμαστε όχι τόσο ανθεκτικοί για να τα βάλουμε με τις Toyota. Τουλάχιστον, όμως, η επίδοση του νέου σασί είναι καλή. Έτσι, σε ένα πράγμα ευτυχώς κάναμε καλή δουλειά”.
Μαζί με τους δύο ταχύτερους του event, το βάθρο συμπλήρωσε ο Kalle Rovanpera. Μπορεί ο Φινλανδός να μην είχε εφάμιλλο ρυθμό με τους πρώτους δύο, όμως ουδέποτε απειλήθηκε για το βάθρο από κάποιο άλλο αγωνιστικό, δείχνοντας πως σταθερά επανέρχεται σε πρωταθληματικές εμφανίσεις, ενώ εδραιώνεται στις πρώτες θέσεις της κατάταξης. 22 βαθμούς συνέλεξε ο Φινλανδός, που σε αντίθεση με τους μόλις 9 του Evans σημαίνει κέρδος στη μακροπρόθεσμη μάχη του Πρωταθλήματος!
4η θέση στο event για τον Thierry Neuville, με τον πρωταθλητή για ακόμα μια φορά να μην μπορεί να ακολουθήσει σε ρυθμό τους πρώτους. Ξεκάθαρα χάνει μεγάλο έδαφος στη μάχη της υπεράσπισης του τίτλου, ενώ πλέον θα πρέπει να θεωρείται (και δικαίως) ως αουτσάιντερ.
5ος ο Takamoto Katsuta σε ένα θετικό συνολικά Rally για τον Ιάπωνα, που σταθερά κινήθηκε ταχύτερα του πρωτοπόρου της βαθμολογίας, Elfyn Evans. Ο Ουαλός έκανε μια μέτρια εμφάνιση, με μεγάλο μέρος αυτής να οφείλεται στη θέση εκκίνησης της Παρασκευής. Την Κυριακή, προσπάθησε να ανακτήσει μέρος του χαμένου εδάφους, με τη συνολική του συγκομιδή να φτάνει τους 9 βαθμούς. Παραμένει πρώτος στη μάχη του Πρωταθλήματος, όμως βλέπει τη διαφορά ασφαλείας που είχε φτιάξει να συρρικνώνεται ανησυχητικά. Στους 30 πλέον η διαφορά από τον δεύτερο στην κατάταξη, Rovanpera, ενώ από κοντά ακολουθούν Ogier και Tanak, με 86 και 84 αντίστοιχα.
7ος ο Sami Pajari που μαζεύει εμπειρίες από την κορυφαία κατηγορία και μπορεί να θεωρεί τη συγκεκριμένη ως μια πολύ καλή εμφάνιση, δεδομένου του πόσο κοντά βρέθηκε στους χρόνους των Evans και Katsuta, ενώ ακολούθησαν σε δικό τους αγώνα τα δύο Puma της M-Sport.
One final push 👊#WRC | #RallydePortugal 🇵🇹 pic.twitter.com/MTwEc2Tt5x
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) May 18, 2025
Στην εσωτερική μάχη της ομάδας της Cumbria, ο Josh McErlean, παρά την απειρία του, είχε το πάνω χέρι, τερματίζοντας μπροστά από τον πιο έμπειρο Gregoire Munster.
Στους Κατασκευαστές, η Toyota πλέον, μετά και την Πορτογαλία, φτάνει τους 258 βαθμούς, με τη Hyundai να χάνει κι άλλο έδαφος και να βρίσκεται στους 203. Μόλις 72 για την Μ-Sport, ενώ στους 36 βρίσκεται η β’ ομάδα της Toyota, με βασικούς εκπροσώπους τους Pajari και Katsuta.
Επόμενο, πλέον, event για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally θα είναι η Σαρδηνία, την περίοδο 5-8 Ιουνίου.
Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα από τη δράση του Rally Acropolis, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!