O Alain Prost εμφανίστηκε ιδιαίτερα καυστικός σε δηλώσεις του για την κατεύθυνση στην οποία κινούνται οι κυβερνήσεις σχετικά με την υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση, αποσκοπώντας τελικά στην πλήρη απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Κάτι που, με βεβαιότητα, δημιουργεί σημαντικά οικονομικά προβλήματα στις αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά παράλληλα βάζει σύννεφα και στο μέλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Με όλο και περισσότερες φωνές στην Ευρωπαϊκή Ένωση να καλούν σε πλήρη απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης έως το 2040 το αργότερο – συμπεριλαμβανομένων και των υβριδικών κινητήρων – ο Γάλλος πρώην πρωταθλητής τόνισε ότι τέτοιου είδους ενέργειες όχι μόνο θα αναγκάσουν τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να ξοδέψουν υπέρογκα ποσά, αλλά και έτσι να προβούν σε περικοπές θέσεων εργασίας, ενώ παράλληλα είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα απέχουν από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, εφόσον δεν τους προσφέρει κάτι σε θέμα εξέλιξης νέων τεχνολογιών.
Επιπλέον, ο Prost συμμερίστηκε τις ανησυχίες πολλών σχετικά με την σκοπιμότητα και την ενδεχόμενη επιτυχία ενός τέτοιου μέτρου, καθώς πολλοί είναι αυτοί που αμφιβάλλουν αν τελικά η πλήρης στροφή στην ηλεκτροκίνηση θα έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα στην μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα – με την χρήση και κατασκευή μπαταριών να μην έχει μόνο θετικά περιβαλλοντικά αποτελέσματα.
“Είμαι πραγματικά αναστατωμένος από όσα βλέπω σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία”, δήλωσε ο Prost στο Motorsport.com.
“Θα δώσουμε τα πάντα στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, που σε 10 χρόνια πρόκειται να εισάγει τα αυτοκίνητά της σε εμάς- και αυτό δεν μου αρέσει. Δεν με νοιάζει γιατί δεν είμαι μέλος της βιομηχανίας, αλλά το μισώ πραγματικά. Είναι μια ηλίθια, ηλίθια ρύθμιση”.
“Μετά βεβαιότητας θα χάσουμε ένα εκατομμύριο θέσεις εργασίας τα επόμενα 10 χρόνια στην αυτοκινητοβιομηχανία αν δεν το αλλάξουμε αυτό. Σήμερα για παράδειγμα, ένα σύγχρονο ντίζελ αυτοκίνητο, δεν αποτελεί πρόβλημα για το περιβάλλον”.
“Μιλάμε για τις Βρυξέλλες, για την Ευρώπη (για την ηλεκτροκίνηση), αλλά δεν υπάρχει καν το ίδιο σύστημα επαναφόρτισης και υποδομής για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για παράδειγμα, έχουμε δύο ανταγωνιστικές εταιρίες στη Γαλλία, και οι δύο έχουν διαφορετικά συστήματα”.
“Σήμερα, αν επιδιώξουμε τον μέγιστο αριθμό υβριδικών αυτοκινήτων, που είναι αυτό που συμβαίνει, δεν πρόκειται να προωθήσουμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκεί που πρέπει, δηλαδή στις μεγάλες πόλεις. Επιπλέον, θεωρώ ότι στα ίδια χιλιόμετρα, ένα υβριδικό αυτοκίνητο μπορεί να έχει την ίδια ή ακόμα χειρότερη εκπομπή CO2 σε σχέση με ένα συμβατικό, επειδή το βάρος του αυτοκινήτου είναι πολύ μεγαλύτερο, και αυτό είναι γνωστό σε όλους”.
“Απαγορεύουμε το ντίζελ, αλλά στο τέλος είμαι βέβαιος ότι δεν πρόκειται να μειώσουμε το CO2 με αυτά τα μέτρα. Θα μπορούσαμε να το κάνουμε διαφορετικά”, είπε ο Γάλλος.
Όσον αφορά την επίδραση όλων των παραπάνω στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και ειδικότερα στην Formula 1, o Prost είπε ότι έρχονται δύσκολες αποφάσεις, οι οποίες θα πρέπει να ληφθούν με μεγάλη προσοχή.
“Όταν με ρωτάνε για την F1, απαντώ πάντα: φροντίστε πρώτα την αυτοκινητοβιομηχανία, και η F1 θα είναι πολύ υγιής”, είπε ο ειδικός σύμβουλος της ομάδας της Renault.
“Ήμουν εκείνος που πίεζε για τους υβριδικούς τούρμπο κινητήρες. Ακόμη και το πρώτο σχέδιο ήταν τετρακύλινδρο, καθώς τότε θεωρήσαμε ότι είναι η πλησιέστερη τεχνολογία που θα υπάρχει για τα καθημερινά αυτοκίνητα του μέλλοντος – αλλά αυτό δεν λειτούργησε για την F1, πρέπει να είμαστε ειλικρινείς, και οι οπαδοί δυσαρεστήθηκαν”.
“Δεν θέλουμε να στραφούμε στον ηλεκτρισμό επειδή υπάρχει η Formula E, και ξέρουμε πόσο δύσκολο θα είναι για την FE το μέλλον. Θα είναι πολύ δύσκολο να αναπτυχθεί εξαιτίας των αγωνιστικών διαδρομών που χρησιμοποιούνται, λόγω της τεχνολογίας, λόγω των χρημάτων”.
“Ποια είναι η τεχνολογία για την F1 στο μέλλον; Είναι δύσκολο να το γνωρίζεις: από τη μια πλευρά, και δεν είναι η δική μου θέση, επιστρέφουμε στους 12 κυλίνδρους και έχουμε το ίδιο όραμα για την F1 παγκοσμίως. Ή, αν πάμε στο υδρογόνο σε 10 χρόνια, θα έχουμε μια άλλη φιλοσοφία, και γιατί όχι, αλλά ποιος πρόκειται να πατήσει το κουμπί και να πάρει αυτήν την απόφαση; Είναι πολύ δύσκολο”.
“Πρέπει να μιλάμε συνεχώς για την αειφορία του πλανήτη: τι μπορούμε να κάνουμε, αλλά η τεχνολογία είναι πολύ, πολύ δύσκολη – δεν μπορούμε, όπως στην εποχή μου, να ακολουθήσουμε την τάση της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα πράγματα έχουν αλλάξει”.
Συμφωνείτε με τις απόψεις του Γάλλου; Ποιο πιστεύετε ότι μπορεί να είναι το μέλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού, και ειδικότερα της F1, στον τομέα των μονάδων ισχύος;
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!