Η 1η ημέρα του Prologue Test ολοκληρώθηκε εχθές στο Sebring με τις ομάδες να συμπληρώνουν όσους περισσότερους γύρους μπορούσαν αλλά και να προβληματίζονται ταυτόχρονα ενόψει της νέας σεζόν του FIA WEC.
Ημέρα 1η – Πρωινή περίοδος: Αποτελέσματα και Review
Ημέρα 1η – Απογευματινή περίοδος: Αποτελέσματα και Review
Στόχος των ομάδων στις δοκιμές να συμπληρώσουν όσους περισσότερους γύρους μπορούν και να μαζέψουν δεδομένα
Το No. 7 με την Toyota GR010 Hybrid ολοκλήρωσε τους περισσότερους γύρους από τα συνολικά 11 πληρώματα της κατηγορίας Hypercar στην 1η ημέρα του Prologue Test για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA στο Sebring. Οι Kamui Kobayashi, Mike Conway και Jose Maria Lopez – κατέχουν τον ταχύτερο γύρο μέχρι στιγμής, ολοκληρώνοντας 140 γύρους και 841 χιλιόμετρα με το μονοθέσιο.
Η Toyota με το μονοθέσιο No.8 ήταν δεύτερη με 138 γύρους, ακολουθώντας το No. 51 με την Ferrari 499P με 126 γύρους και το No. 5 της Porsche Penske Motorsport με την Porsche 963 με 110.
Την μεγαλύτερη απόσταση διάνυσε το No. 41 της Team WRT με την Oreca 07 Gibson, η οποία πραγματοποίησε 150 γύρους. Το No. 57 της Kessel Racing με την Ferrari 488 GTE Evo κάλυψε τους περισσότερους γύρους στην κατηγορία GTE-Am.
Το No. 93 της Peugeot 9X8 συμπλήρωσε μία ντουζίνα γύρους στην 2η περίοδο της 1ης ημέρας μετά την επαφή όπου είχε με την Vector Sport με Oreca στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού. Η Peugeot υπέστη ζημιά στην δεξιά πλευρά, καθώς και ζημιά στο μπροστινό μέρος.
Το πιο σημαντικό σημείο στις δοκιμές Prologue για την Toyota είναι να κερδίσει όσες περισσότερες πληροφορίες μπορεί με την γόμα MHT (medium high temperature) της Michelin. “Έχουμε πραγματοποιήσει δοκιμές στην Ευρώπη σε χειμερινές συνθήκες, οπότε δεν υπάρχει λόγος να δοκιμάσουμε την μεσαία γόμα,” δήλωσε ο τεχνικός διευθυντής Pascal Vasselon. “Πρέπει πραγματικά να καταλάβουμε τις δύο επιλογές των ελαστικών που υπάρχουν στο Prologue, και στις ελεύθερες δοκιμές πριν τον αγώνα.”
The #GR010HYBRID is looking good out there 😎#ToyotaGAZOORacing #PushingTheLimitsForBetter #GoHyper #WECPrologue pic.twitter.com/EhQ1D9R4kA
— TOYOTA GAZOO Racing WEC (@TGR_WEC) March 11, 2023
Πακέτο αναβάθμισης για την Glickenhaus ύστερα από 8 μήνες απραξίας
Η Glickenhaus δεν είχε πραγματοποιήσει δοκιμές από την τελευταία παρουσία της στο WEC πέρυσι στην Monza, με την Glickenhaus 007 Pipo να τρέχει ο Αμερικανός ιδιώτης οδηγός Jason McCarthy. Ο διευθυντής της ομάδας Luca Ciancetti δήλωσε ότι η ομάδα έχει “μία μεγάλη λίστα” με πράγματα να κάνει ύστερα από 8 μήνες απραξίας.
Το The No. 708 της Glickenhaus ήταν 4 δευτερόλεπτα μακριά από τον καλύτερο γύρο της 1ης ημέρας του Prologue. Ο Ciancetti δήλωσε: “Θα με ενδιέφερε περισσότερο να μην έχω προβλήματα και να κάνω τους χρόνους που κάνω. Έχουμε πολλά πράγματα να ολοκληρώσουμε και θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να τα λύσουμε και να βρούμε κάποια απόδοση.”
Αυτός πρόσθεσε ότι ο βασικός διαχειριστής του προγράμματος της Glickenhaus η Podium Advanced Technologies έχει πραγματοποιήσει κάποιες μικρές αναβαθμίσεις από την Monza και ύστερα. Δουλέψαμε λίγο παραπάνω σε συγκεκριμένα στοιχεία του μονοθέσιου για να μειώσουμε το βάρος και να μπορέσουμε να έχουμε καλύτερη επίδοση. Όχι σημαντικά πράγματα.”
Little details, big differences…
📸 Hide Ishura https://t.co/fWEppG0xRf#Glickenhaus#1000MSebring#WEC@hkmotorcars @EquitusCorp @motul @TinyDFactory pic.twitter.com/FZeKJPJcRL
— Scuderia Cameron Glickenhaus (@Glickenhaus) March 11, 2023
Νέες εμπειρίες και σημαντικά συμπεράσματα για τους οδηγούς της GTE-Am στο Sebring
Ο Nico Varrone ανέφερε ότι του πήρε χρόνος για να εξοικειωθεί πλήρως με την Chevrolet Corvette C8.R. “Προσπάθησα να χρησιμοποιήσω όλη μου την εμπειρία με την Ferrari και να την βάλω στην Corvette, και αυτό δεν δούλεψε στην πρώτη προσπάθεια που έκανα,” δήλωσε αυτός. “Πραγματικά δυσκολευόμουν με την υποστροφή που είχα σε στροφές χαμηλής ταχύτητας. Μόλις άρχισα να το δουλεύω στους γρήγορους γύρους και στους γύρους όπου συμπλήρωσα, πραγματικά βελτιώθηκαν.”
Ο Ulysse de Pauw νιώθει ότι έκανε μία “μεγάλη αναβάθμιση” καθώς προηγήθηκε στην κατάταξη της κατηγορίας GTE-Am. Ο 21χρονος οδηγός από το Βέλγιο πέρυσι κέρδισε την κατηγορία Silver του Sprint Cup από το GT World Challenge Europe με την AF Corse και τώρα είναι μέρος των οδηγών κατηγορίας Gold με το πλήρωμα No. 21 της Ferrari.
Ο De Pauw δήλωσε: “Είμαι επαγγελματίας οδηγός στο αυτοκίνητο οπότε προστίθεται μεγαλύτερη πίεση. Αλλά εάν η ομάδα μου δώσει αυτό που θέλω, έπειτα με εμπιστευτούν, και εγώ θα πρέπει να πιστέψω στον εαυτό μου.” Ο De Pauw θα επικεντρωθεί στο WEC φέτος, και ίσως να επιστρέψει για κάποιους αγώνες στο GTWC Europe.
Ο Axcil Jefferies οδήγησε την NorthWest AMR και την Aston Martin Vantage GTE το Σάββατο και σήμερα ο Thomas Merrill θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι. Ένας από τους δύο οδηγούς κατηγορίας Silver θα συμπληρώσουν το πλήρωμα των Nicki Thiim και Paul Dalla Lana στο Sebring, ενώ ο Dalla Lana δήλωσε ότι η πρόθεση είναι να παραμένει το ίδιο πλήρωμα σε όλη την σεζόν.
Ο Merrill και ο Kevin Estre της Porsche Penske Motorsport ήταν οι μοναδικοί οδηγοί που δεν πραγματοποίησαν γύρους το Σάββατο στο Sebring.
Ο Ahmad Al Harthy περιέγραψε ότι είναι “ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα” το ντεμπούτο του στο WEC με την TF Sport. Ο οδηγός από το Ομάν είχε αγωνιστεί με την Βρετανική ομάδα σε αρκετά πρωταθλήματα όπως το British GT, το GTWC Europe και το European Le Mans Series.
Ενώ ο Al Harthy είναι καινούργιος στο WEC, αισθάνεται ότι είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει το πρωτάθλημα μετά από αρκετό χρόνο προετοιμασίας. “Είναι οι ίδιοι άνθρωποι με τους οποίους δούλευα όλα αυτά τα χρόνια, οπότε τίποτα δεν είναι καινούργιο από αυτή την έννοια. Για εμένα, προσωπικά, αυτό το έκανε λίγο πιο ομαλό για να προχωρήσω σε αυτό το πρόγραμμα. Αισθάνομαι ότι είναι ένα νέο project, αλλά με τη σωστή βάση.”
#Ferrari488GTE cars spotted during the first day of the @FIAWEC #WECPrologue at @sebringraceway as we get ready for the #1000MSebring scheduled for next week! 🇺🇸👀
#WEC #FerrariCompetizioniGT #FerrariRaces pic.twitter.com/SSYEHEe1Ro
— Ferrari Races (@FerrariRaces) March 11, 2023
Porsche και Iron Dames αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν φέτος
Ο Andre Lotterer παρουσίασε ως κάτι ασήμαντο την έλλειψη χρόνου που υπάρχει στους αγώνες με μονοθέσιο LMDh για το πλήρωμα του No. 6 με την Porsche, λαμβάνοντας υπόψη τον χρόνο που είχαν οι teammate του No. 5 στον 24ωρο αγώνα της Daytona με την Porsche 963. “Θα δούμε,” ανέφερε αυτός. “Σίγουρα είναι καλύτερο να υπάρχουν κάποιοι αγώνες κάτω από την ζώνη σε ένα νέο πρόγραμμα όπως αυτό, αλλά ο στόχος μας είναι να φτάσουμε εδώ καλά προετοιμασμένοι και έτσι να κάνουμε τα πάντα για να είμαστε σε αυτό το επίπεδο.”
Η οδηγός της Iron Dames η Doriane Pin ολοκλήρωσε 40 γύρους με το No. 63 της Prema με Oreca, καταγράφοντας καλύτερο χρόνο 1:52.240. Ο συνοδηγός της Mirko Bortolotti, ο οποίος ήταν με το ταχύτερο αυτοκίνητο στην πίστα, συγχαίρει την συνοδηγό του κατηγορίας Silver. “Αυτή είναι μία πολύ νέα σε ηλικία οδηγός αλλά μπορείς αμέσως να καταλάβεις ότι έχει τη σωστή νοοτροπία,” είπε αυτός. “Γνωρίζει ότι πρέπει να δουλέψει, γνωρίζει ότι τίποτα δεν έχει φυτρώσει στα δέντρα, όπως λέμε στην Ιταλία.”
Τα highlights του Σαββάτου
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!