Έχοντας φέρει τις τρεις πιο σκληρές συνθέσεις στο προηγούμενο GP της Ισπανίας, η Pirelli φέρνει τώρα τις τρεις πιο μαλακές συνθέσεις σε ένα εντελώς διαφορετικό τύπο πίστας, το Monaco, με τα soft, supersoft και ultrasoft. Η περίφημη πίστα δρόμου είναι γνωστή για την χαμηλότερη μέση ταχύτητα και την μικρότερη φθορά των ελαστικών του έτους: ως εκ τούτου, η μία στάση είναι το πιο πιθανό σενάριο. Αλλά το πως οι διαφορετικές ομάδες θα προσεγγίσουν στρατηγικά αυτόν τον απαιτητικό και ασυγχώρητο αγώνα είναι πολύ πιο αβέβαιο…
Η πίστα από την οπτική των ελαστικών:
- Είναι δύσκολο να προσπεράσεις στο Μονακό, γι ‘αυτό είναι ζωτικής σημασίας μια ισχυρή περίοδος προκριματικών – το να ξεκλειδώσεις τις επιδόσεις του ultrasoft ήδη από τα δοκιμαστικά είναι ζωτικής σημασίας.
- Η φθορά θα είναι πολύ χαμηλή: ακόμη και το ultrasoft θα πρέπει να είναι σε θέση να τρέξει μεγάλες αποστάσεις.
- Με τη χαμηλότερη φθορά του έτους επίσης, το παράθυρο για το μοναδικό pitstop είναι μεγάλο.
- Η χαμηλότερη μέση ταχύτητα της σεζόν και επίσης η πιο αργή στροφή: η φουρκέτα Fairmont.
- Οι ομάδες έχουν την υψηλότερη δυνατή δύναμη για να βελτιώσουν τη μηχανική πρόσφυση από τα ελαστικά.
- Χωρίς χώρο απορροής, είναι αδύνατο να ξεφύγεις από τα λάθη: η ακρίβεια είναι ζωτικής σημασίας.
Ο Mario Isola, ο προϊστάμενος του τμήματος μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli σχολίασε: “Οι τρεις πιο μαλακές συνθέσεις είναι η προφανής επιλογή για το Μονακό, αλλά υπάρχουν ακόμα πολλά περιθώρια για στρατηγικές διαφοροποιήσεις, επειδή η φθορά είναι τόσο χαμηλή που οι ομάδες μπορούν να επιλέξουν λίγο-πολύ το πότε θέλουν να κάνουν τη μία στάση τους για αλλαγή από το ultrasoft στο supersoft, το οποίο θα πρέπει να είναι η τυπική επιλογή για τον αγώνα. Αυτό είναι το πρώτο GP που οι οδηγοί είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν τα δικά τους ελαστικά και, όπως αναμενόταν, οι επιλογές έχουν τείνει κατά πολύ προς το ultrasoft. Αυτό είναι το ελαστικό που θα χρησιμοποιηθεί περισσότερο και στα προκριματικά και στον αγώνα.”
Τι είναι νέο αυτή τη φορά;
Ορισμένες ομάδες εισάγουν επιπλέον πακέτα αναβάθμισης καθώς και ειδικά τμήματα για το Μονακό, αλλά η συνολική απόδοση δεν είναι πάντα ο αποφασιστικός παράγοντας στο Πριγκιπάτο.
Ο πρώην νικητής του Μονακό, Jenson Button επιστρέφει στη Formula 1 με τη McLaren για πρώτη φορά από πέρυσι, αναπληρώνοντας τον Fernando Alonso, ο οποίος αγωνίζεται στο Indy 500.
Όπως συμβαίνει στο Μονακό, δεν υπάρχει δράση F1 την Παρασκευή, με τα πρώτα δύο δοκιμαστικά να πραγματοποιούνται την Πέμπτη.
Οι ελάχιστες πιέσεις ελαστικών για την εκκίνηση με τα slick στον αγώνα της θα είναι 19 psi (μπροστά) – 18 psi (πίσω) ενώ το όριο για το camber είναι στις -4.25° (μπροστά) και -3.00° (πίσω).
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!