Μετά από δύο GP στην Ευρώπη, η Formula 1 κατευθύνεται στο Καναδικό Grand Prix, αναγνωρισμένο ως μια από τις πιο απρόβλεπτες κούρσες του έτους.
Όπως και το Μονακό, οι τρεις πιο μαλακές συνθέσεις P Zero είναι παρόν: soft, supersoft and ultrasoft. Αλλά αυτή η ημι-μόνιμη πίστα είναι πολύ πιο γρήγορη, με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 300 χλμ/ώρα, και έτσι δημιουργεί μεγαλύτερη πρόκληση τόσο για τα αυτοκίνητα όσο και για τα ελαστικά. Με μια ολισθηρή επιφάνεια, μεταβλητό καιρό και μια σχετικά συχνή παρουσία αυτοκινήτων ασφαλείας – χάρη κυρίως στο περίφημο «τείχος των πρωταθλητών» – έχει παρατηρηθεί στο παρελθόν μια μεγάλη ποικιλία στρατηγικών αγώνων. Αλλά φέτος, έχουμε μια ολοκαίνουργια σειρά ελαστικών και διαφορετικά χαρακτηριστικά…
Η πίστα από την οπτική των ελαστικών:
- Ο Καναδάς χαρακτηρίζεται αποκλειστικά από πρόσφυση και την πέδηση: διαμήκεις και όχι πλευρικές δυνάμεις. Αυτό επηρεάζει τα ελαστικά και ειδικά τα φρένα.
- Η θέρμανση των εμπρός ελαστικών είναι ένα από τα σημεία κλειδιά για έναν γρήγορο γύρο στον
Καναδά. - Ως σπάνια χρησιμοποιούμενη ημι-μόνιμη διαδρομή, η επιφάνεια τείνει να εξελίσσεται ταχέως.
- Έχει παρατηρηθεί στο παρελθόν κάποιο graining: αυτό είναι τώρα λιγότερο πιθανό με τη νέα σειρά των ελαστικών του 2017, με βάση την προηγούμενη εμπειρία.
- Ο καιρός μπορεί να κυμαίνεται από θερμός έως βρόχινος.
Ο Mario Isola, ο προϊστάμενος του τμήματος μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli σχολίασε: “”Το Μόντρεαλ έχει πολλά μοναδικά χαρακτηριστικά, αλλά με την ομαλή επιφάνεια του, περιέχει πραγματικά κάποιες ομοιότητες με το Sochi. Πέρυσι ο νικητής έκανε μια στάση, ενώ ο δεύτερος οδηγός έκανε δύο στάσεις χρησιμοποιώντας και τις τρεις συνθέσεις, κάτι που δείχνει την πολύ μεγάλη ποικιλία στρατηγικών που είναι δυνατές. Το να βρεθεί η σωστή ρύθμιση, με τη σωστή αεροδυναμική και μηχανική ισορροπία, δεν είναι ποτέ εύκολο στο Μόντρεαλ: αυτός είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες για την αποτελεσματική λειτουργία των ελαστικών εκεί. Είναι επίσης σημαντικό να υπάρχει μια ανοιχτή προσέγγιση στη στρατηγική, δεδομένων των μεταβλητών καιρικών συνθηκών και των αυτοκινήτων ασφαλείας που είναι ιστορικά πιθανόν.”
Τι είναι νέο αυτή τη φορά;
Αυτή είναι μόνο η δεύτερη φορά φέτος που οι ομάδες έχουν επιλέξει τα δικά τους ελαστικά, με τη Ferrari και τη Mercedes να κάνουν ελαφρώς διαφορετικές επιλογές.
Το τωρινό ρεκόρ στον Καναδά είναι 1:13.622δ (από το 2004). Με δεδομένο τον χρόνο πέρυσι και τη βελτίωση που παρατηρείται μέχρι στιγμής, υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να σπάσει.
Οι ελάχιστες πιέσεις ελαστικών για την εκκίνηση με τα slick στον αγώνα της θα είναι 20 psi (μπροστά) – 18,5 psi (πίσω) ενώ το όριο για το camber είναι στις -3.50° (μπροστά) και -2.00° (πίσω).
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!