Η Σαγκάη ασκεί μοναδικές και πολύ υψηλές απαιτήσεις από τα ελαστικά, κάτι που έχει οδηγήσει σε στενό ανταγωνισμό και πολλές προσπεράσεις στο παρελθόν. Αλλά ο καιρός μπορεί επίσης να είναι απρόβλεπτος, να κυμαίνεται από έντονη ηλιοφάνεια έως καταρρακτώδης βροχές: μερικές φορές μέσα στο ίδιο Σαββατοκύριακο. Αυτό θα έχει σημαντική επίδραση στη συμπεριφορά των ελαστικών και τη στρατηγική, καθώς η μικρότερη φθορά για αυτήν την σεζόν σημαίνει θεωρητικά λιγότερα pit stop. Πέρυσι, ο νικητής σταμάτησε δύο φορές κατά τη διάρκεια του αγώνα 56 γύρων, αν και οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν τρεις στάσεις.
Η πίστα από την οπτική των ελαστικών:
Η πίστα πάντα έχει «πράσινη» αίσθηση και είναι ολισθηρή κατά τη διάρκεια των πρώτων περιόδων του Σαββατοκύριακου.
Υπάρχει μια σχεδόν ίση κατανομή στροφών και ευθειών στην πίστα, που εγκαινιάστηκε το 2004.
Οι κρίσιμες στροφές είναι η 1η στροφή, η οποία είναι σχεδόν ένας πλήρης κύκλος, και η στροφή 13, η οποία έχει κλίση.
Το εμπρός αριστερό ελαστικό φθείρεται σκληρότερα. Η μεγάλη ευθεία σημαίνει ότι τα ελαστικά μπορούν να κρυώσουν και στη συνέχεια να προκληθεί graining.
Η ευθεία επίσης παρέχει δυνατότητες για προσπέρασμα, έτσι ώστε οι ομάδες μπορούν να επιλέξουν την ταχύτερη στρατηγική.
Η Pirelli θα προμηθεύσει βρόχινα ελαστικά με μία διαφορετική σύνθεση με καλύτερη απόδοση σε πίστες με χαμηλότερη τραχύτητα, πιο ομαλή άσφαλτο.
Ο Mario Isola, ο προϊστάμενος του τμήματος μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli σχολίασε: «Φέρνουμε τη μεσαία επιλογή των συνθέσεων, αλλά περιμένουμε τις ομάδες να χρησιμοποιήσουν κυρίως το μαλακό και το supersoft, ανάλογα βέβαια με τις απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες: ειδικά καθώς η κατανομή είναι μόλις με δύο σετ μεσαίου. Στο παρελθόν, υπήρξε κάποιο graining στην Κίνα λόγω των μεγάλων ευθειών που ακολουθούνται από κλειστές στροφές, αλλά έχουμε δει στις δοκιμές της Βαρκελώνης ότι το graining γενικά μειώνεται φέτος, οπότε θα είναι καλό να το δούμε αυτό να επιβεβαιώνεται. Σε περίπτωση βρόχινων και, ενδεχομένως, δροσερών συνθηκών, θα παρέχουμε τα βρόχινα ελαστικά με διαφορετική σύνθεση, με το στόχο της δώσουμε στους οδηγούς περισσότερη πρόσφυση.»
Τι είναι νέο αυτή τη φορά;
Η Pirelli ήδη συλλέγει δεδομένα για τα πρωτότυπα ελαστικά του 2018, οπότε η Κίνα θα παρέχει χρήσιμες πληροφορίες για τον καθορισμό των προδιαγραφών.
Υπάρχει μόνο μία σειρά αγώνων υποστήριξης στην F1 για το Κινεζικό Grand Prix, το οποίο σημαίνει ότι δε θα στρωθεί με πολύ ελαστικό η πίστα κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.
Από την Αυστραλία έως την Ισπανία, οι ομάδες θα έχουν τις ίδιες κατανομές των ελαστικών: επτά σετ της μαλακότερης διαθέσιμης σύνθεσης, τέσσερα σετ της μεσαίας σύνθεσης, και δύο σετ της σκληρότερης σύνθεσης. Στην Κίνα, αυτά είναι supersoft, μαλακό και μεσαίο (κατά σειρά). Από το Μονακό, θα ισχύουν οι συνήθεις κανόνες: οι ομάδες θα επιλέξουν 10 σετ από τα 13 διαθέσιμα.
Οι ελάχιστες πιέσεις ελαστικών για την εκκίνηση με τα slick στον αγώνα της Σαγκάης θα είναι 21 psi (μπροστά) – 20,5 psi (πίσω)
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!