Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA ενέκρινε σήμερα τους κανονισμούς των power units που θα τεθούν σε ισχύ από το 2026 – με την αυξημένη ηλεκτρική ισχύ και τα 100% βιώσιμα καύσιμα να είναι δύο από τις βασικές πτυχές των νέων εγκεκριμένων κανόνων.
Οι μονάδες ισχύος της Formula 1 του 2026 θα διατηρήσουν την τρέχουσα αρχιτεκτονική των κινητήρων εσωτερικής καύσης V6, με τη FIA να καθορίζει τέσσερις βασικούς πυλώνες των νέων κανονισμών:
- Διατήρηση του θεάματος – η μονάδα ισχύος του 2026 θα έχει παρόμοιες επιδόσεις με τις τρέχουσες κατασκευές, χρησιμοποιώντας κινητήρες εσωτερικής καύσης V6 υψηλής ισχύος και υψηλής περιστροφής και αποφεύγοντας την υπερβολική διαφοροποίηση των επιδόσεων, ώστε να είναι δυνατή η βελτίωση της αγωνιστικής συμπεριφοράς.
- Περιβαλλοντική βιωσιμότητα – η μονάδα ισχύος του 2026 θα περιλαμβάνει αύξηση της χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας σε ποσοστό έως και 50% και θα χρησιμοποιεί 100% βιώσιμο καύσιμο
- Οικονομική βιωσιμότητα – οι οικονομικοί κανονισμοί σχετικά με τις μονάδες ισχύος θα μειώσουν το συνολικό κόστος για τους αγωνιζόμενους, διατηρώντας παράλληλα την επίδειξη τεχνολογικής καινοτομίας που αποτελεί τον πυρήνα της Formula 1
- Προσέλκυση νέων κατασκευαστών μονάδων ισχύος – οι κανονισμοί αποσκοπούν στο να καταστήσουν δυνατή και ελκυστική την είσοδο νεοεισερχομένων στο άθλημα κατασκευαστών σε ανταγωνιστικό επίπεδο.
Με τους κανονισμούς του 2026 θα καταργηθεί η MGU-H, ενώ η έξοδος ισχύος στα Energy Recovery Systems των μονάδων ισχύος θα αυξηθεί στα 350 kilowatts.
Οι κανονισμοί, δήλωσε η FIA, προέκυψαν μέσω διαβούλευσης μεταξύ της FIA και των υφιστάμενων καθώς και των πιθανών νέων κατασκευαστών PU.
Μιλώντας για τη συμφωνία σχετικά με τους κανονισμούς, ο πρόεδρος της FIA Mohammed Ben Sulayem δήλωσε: “Η FIA συνεχίζει να προωθεί την καινοτομία και τη βιωσιμότητα, σε ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο του μηχανοκίνητου αθλητισμού μας – οι κανονισμοί για τις μονάδες ισχύος της Formula 1 του 2026 είναι το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της αποστολής. Η εισαγωγή προηγμένης τεχνολογίας PU μαζί με συνθετικά βιώσιμα καύσιμα ευθυγραμμίζεται με τον στόχο μας να προσφέρουμε οφέλη για τους χρήστες των παραδοσιακών αυτοκινήτων και να επιτύχουμε τον στόχο μας για μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2030.
Η Formula 1 απολαμβάνει σήμερα τεράστια ανάπτυξη και είμαστε βέβαιοι ότι αυτοί οι κανονισμοί θα βασιστούν στον ενθουσιασμό που έχουν προκαλέσει οι αλλαγές μας το 2022. Θέλω να ευχαριστήσω όλη τη διοίκηση της FIA και το τεχνικό προσωπικό που συμμετείχαν σε αυτή τη διαδικασία για την επιμέλεια και τη δέσμευσή τους στη συνεργασία με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς της Formula 1 για την επίτευξη αυτού του αποτελέσματος. Θέλω επίσης να ευχαριστήσω τα μέλη του WMSC για την εξέταση και την έγκριση αυτών των κανονισμών.
To WMSC ενέκρινε επίσης αλλαγές στους Τεχνικούς Κανονισμούς του 2022 και 2023, με σκοπό να αντιμετωπιστεί τόσο το ζήτημα του porpoising όσο και τις περιπτώσεις ατυχημάτων σαν του Zhou της Alfa Romeo.
Όσον αφορά το porpoising, έχει πλέον εγκριθεί ότι από το Grand Prix του Βελγίου και μέχρι το τέλος της σεζόν, θα υπάρξουν αλλαγές για τον επαναπροσδιορισμό των απαιτήσεων ακαμψίας.
Από το 2023, εν τω μεταξύ, θα γίνουν οι ακόλουθες αλλαγές:
- Τα άκρα του δαπέδου θα ανυψωθούν κατά 15 χιλιοστά.
- Το ύψος του λαιμού του διαχύτη θα αυξηθεί
- Η ακαμψία των άκρων του διαχύτη θα αυξηθεί.
- Θα επιβληθεί η τοποθέτηση ενός πρόσθετου αισθητήρα για την αποτελεσματικότερη παρακολούθηση του φαινομένου του porpoising.
Επιπλέον, μετά το ατύχημα του οδηγού της Alfa Romeo Zhou Guanyu στην εκκίνηση του Βρετανικού Grand Prix του 2022, εγκρίθηκαν νέες αλλαγές σχετικά με τα πρότυπα ασφαλείας για τα roll hoops των μονοθεσίων της F1, οι οποίες θα αποτελέσουν μέρος των Τεχνικών Κανονισμών του 2023 που στόχο έχουν την αύξηση της ασφάλειας και την αντοχή του υλικού σε μεγαλύτερα φορτία.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!