Η συναρπαστική μάχη του Max Verstappen και του Carlos Sainz για τη νίκη στους τελευταίους γύρους του Καναδικού Grand Prix αποτελέι απόδειξη ότι τα νέα ελαστικά της Formula 1 δημιουργήθηκαν για να προσφέρουν ακριβώς αυτές τις κλειστές μονομαχίες, εκτιμά η Pirelli.
Μετά την λήξη του αυτοκινήτου ασφαλείας, το οποίο έκανε την εμφάνιση του αργά στον αγώνα λόγω του τρακαρίσματος του Yuki Tsunoda στην έξοδο από τα pits, οι Verstappen και Sainz είχαν μία κλειστή κόντρα για την νίκη στο τελευταίο μέρος του GP στο Μόντρεαλ.
Ο Verstappen αδυνατούσε να ξεφύγει από τον Sainz o οποίος διατηρούσε την πίεση στην προπορευόμενη Red Bull έως και την καρό σημαία αφού καθ’ όλο το stint η μεταξύ τους διαφορά ποτέ δεν ξέφυγε από το δευτερόλεπτο.
Η μάχης τους, μιας που ο Sainz γέμιζε τους καθρέπτες του Verstappen όλη την ώρα, ήταν αξιοσημείωτη για την Pirelli αφού ανέδειξε την μεγάλη διαφορά που υπάρχει με τις αντίστοιχες μάχες του κοντινού παρελθόντος όπου τα λάστιχα των μονοθέσιων ανέβαζαν υπερβολικά υψηλές θερμοκρασίες.
Με της προηγούμενης γενιάς μονοθεσίων και ελαστικών, ο επικεφαλής για την F1 και τους αγώνες αυτοκινήτων της Pirelli, Mario Isola, δήλωσε πως δεν θα είχε καμία αμφιβολία πως ο Sainz δεν θα μπορούσε να διατηρηθεί τόσο κοντά στον Verstappen και μάλιστα για τόσο μεγάλο διάστημα.
Μιλώντας στο Motorsport.com, ο Isola είπε: «Για μένα, αυτό που είναι σημαντικό από αυτόν τον αγώνα είναι να δω ότι έχουμε αυτό που ονομάζεται “κοντινή μάχη”.
«Ένας από τους στόχους φέτος ήταν να έχουμε κοντινές μάχες και όχι καθαρές προσπεράσεις χάρη στο DRS ή κάποιο άλλο παρόμοιο σύστημα. Στοχεύσαμε λοιπόν στο να δώσουμε την ευκαιρία στους οδηγούς να πιέσουν και να παλέψουν μέσα στην πίστα.
«Αυτό ακριβώς συνέβη με τον Max και τον Carlos, αλλά και λίγο πιο πίσω με τις Alpine και τον [Charles] Leclerc, όπως επίσης με πολλά άλλα αυτοκίνητα.
«Αυτό σημαίνει πως τα νέα ελαστικά μαζί και με τον νέο σχεδιασμό μονοθεσίων, παρέχουν αυτή την προαναφερθείσα ευκαιρία.»
«Προφανώς και ξέρουμε ότι μπορούμε να βελτιωθούμε σε αυτό στο μέλλον και ήδη δουλεύουμε πάνω στα ελαστικά της επόμενης χρονιάς. Αλλά θα πω πως ο πρώτος στόχος [οι κοντινές μάχες στην πίστα] έχει επιτευχθεί και αυτό είναι πολύ σημαντικό για εμάς.»
Ο Isola σημειώσε επίσης ότι η πρόοδος στην παροχή πιο κοντινών μαχών έχει επιτευχθεί μέσω ενός συνδυασμού ανάμεσα στο φαινόμενο του ground effect, καθώς και μιας νέας γενιάς εξαρτημάτων τα οποία φθίρονται λιγότερο.
Επιπλέον ενώ θεωρεί ότι μπορεί να υπάρξει βελτίωση ώστε να εξισορροπηθεί καλύτερα η απόδοση σε όλο το φάσμα των συνθέσεων των ελαστικών, πιστεύει ότι η Pirelli έχει βρει ένα καλό σημείο εκκίνησης.
«Παλαιότερα, το αυτοκίνητο που ακολουθούσε ένα άλλο θα άρχιζε να χάνει κάθετη δύναμη, θα γλιστρούσε και θα υπερθέρμανε την σύνθεση – άρα φαίνεται πως υπάρχει μία σημαντική αλλαγή πάνω σε αυτό η οποία δημιουργείται από τον νέο σχεδιασμό μονοθεσίων», είπε και πρόσθεσε. «Προφανώς η διατήρηση της κάθετης δύναμης και στα δύο μονοθέσια βοηθάει τα ελαστικά.»
“Επιπλέον οι νέες συνθέσεις, όλο το εύρος ελαστικών αποδίδουν καλύτερα. Γνωρίζουμε ότι μερικές φορές η μεσαία και η μαλακή σύνθεση φθείρονται περισσότερο, αλλά αυτό είναι απαραίτητο, ειδάλλως, εάν έχεις ελαστικά τα οποία συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο, δεν μπορείς να δημιουργήσεις καμία στρατηγική.»
«Με την σκληρή σύνθεση η οποία είναι αρκετά να είναι αρκετά σθεναρή και μία μεσαία που είναι διαχειρίσιμη, ίσως η μαλακή σύνθεση να είναι παραπάνω επιθετική, έτσι μπορούμε να έχουμε διαφορετικές στρατηγικές και διαφορετικές προσεγγίσεις».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!