Ο αγωνιστικός διευθυντής της FIA, Charlie Whiting, υποβάθμισε τις συστάσεις και έριξε ευθύνες στα μέλη του προσωπικού της Mercedes κατονομάζοντάς τους, σχετικά με μια πρόσφατη έρευνα που αφορούσε τη μονάδα ERS της Ferrari.
Μετά από αυξημένες εικασίες ότι η Ferrari μπορεί να είχε βρει έναν τρόπο να “ελευθερώσει” περισσότερα από τα επιτρεπόμενα 120kW ισχύος από την MGU-K, το διοικητικό όργανο ολοκλήρωσε μια έρευνα σχετικά με το σύστημα στο Μονακό και διαπίστωσε ότι ήταν νόμιμη.
Οι τεχνικές λεπτομέρειες της έρευνας παραμένουν εμπιστευτικές, αλλά το Σάββατο στο Μονακό ο Whiting μίλησε στον Βρετανικό Τύπο για το πώς προέκυψε αυτή η κατάσταση. Σημείωσε ότι είχε αρχικά ενημερωθεί για τις ανησυχίες από τον τεχνικό διευθυντή της Mercedes, James Allison, και, όταν ερωτήθηκε από έναν δημοσιογράφο, επιβεβαίωσε ότι ένα πρώην μέλος της Ferrari, ονόματι Lorenzo Sassi, μετέφερε την πληροφορία στη Mercedes όταν προσχώρησε στην ομάδα νωρίτερα αυτό το έτος.
Την Κυριακή στο Μονακό, ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, εξέφρασε τις ανησυχίες του για το γεγονός ότι ο Whiting κατονόμασε συγκεκριμένα μέλη του προσωπικού της ομάδας όταν μιλούσε στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, αλλά ο Whiting πιστεύει ότι οι πληροφορίες ήταν ήδη δημόσιες και όχι ασυνήθιστες με κανέναν τρόπο.
«Δεν πίστευα ότι ήταν μυστικό», είπε. «Στην πραγματικότητα, όταν είχαμε μια μικρή κουβέντα με τους ανθρώπους [δημοσιογράφους] χθες, ήταν αυτοί που ήρθαν με το όνομα του άνδρα της Ferrari. Δεν νομίζω ότι ήταν μυστικό.
«Το γεγονός ότι ο James είπε πως ήταν ένας πληροφοριοδότης ή κάτι τέτοιο ήταν λάθος. Απλά, όπως πολλοί μηχανικοί, ήρθε σε μας και είπε ότι αυτός ο τύπος άρχισε να εργάζεται για μας και ότι αυτή η ομάδα μπορεί να κάνει αυτό, και εμείς πήγαμε να το ελέγξουμε, και δεν συνέβαινε κάτι τέτοιο.
«Αυτό είναι ένα συνηθισμένο πράγμα. Ήταν μόνο μία από αυτές τις συνηθισμένες συνομιλίες που έχεις με κάποιον: “Πιστεύουμε ότι η Ferrari μπορεί να κάνει αυτό, αυτό και αυτό γι’ αυτόν το λόγο” και πήγαμε και ελέγξαμε και σκεφτήκαμε “στην πραγματικότητα θα μπορούσε να το κάνει αυτό, οπότε ας κάνουμε έναν έλεγχο για να σιγουρευτούμε”.
«Μας πήρε λίγο χρόνο για να φτάσουμε σε αυτό, αλλά, όπως λέω, είναι ένα αρκετά συνηθισμένο γεγονός για εμάς, όπου έρχονται άνθρωποι σε εμάς. Μην ξεχνάτε τον Lorenzo, οι πληροφορίες του είναι τουλάχιστον οκτώ μηνών [εξαιτίας της περιόδου άδειας που είχε φεύγοντας από τη Ferrari], η οποία σε όρους Formula 1 είναι αρκετά παλιά.»
Ο Whiting εξήγησε για ποιο λόγο πήρε τόσο πολύ χρόνο ώστε η FIA να επιβεβαιώσει ότι το σύστημα της Ferrari ήταν νόμιμο.
«Προτιμώ να μην χρησιμοποιήσω τη λέξη “διερεύνηση”, προσπαθούσαμε πραγματικά να φτάσουμε στο σημείο όπου θα είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι [ότι ήταν νόμιμο]», δήλωσε. «Αλλά η ισχύς που αποδίδει η MGU-K είναι σωστή.
«Ήταν δύσκολο να εξηγήσουμε ακριβώς τι βλέπουμε, γι’ αυτό συνεχίσαμε να το κάνουμε με τη Ferrari, γιατί είναι ένα πολύ περίπλοκο και εντελώς διαφορετικό σύστημα από όλα τα άλλα. Έπρεπε να κατανοήσουμε κάποια άλλα πράγματα στο μονοθέσιο και μας πήρε λίγο περισσότερο χρόνο για να καταλάβουμε τι συνέβαινε.
«Το καθήκον τους είναι να μας ικανοποιήσουν ότι το μονοθέσιο συμμορφώνεται με τους κανονισμούς, όπως γνωρίζετε, αλλά δυσκολεύτηκαν να μας ικανοποιήσουν, όμως από τη στιγμή που φτάσαμε εδώ και ψάχναμε για δεδομένα, αλλαγές στο λογισμικό που εφαρμόστηκαν, έγινε σαφέστερο αυτό που ακριβώς πιστεύαμε και μετά την πρώτη μέρα τρεξίματος, μπορούσαμε τότε να πούμε το ΟΚ, είμαστε ευχαριστημένοι τώρα, τώρα το καταλαβαίνουμε.»
Ερωτηθείς αν η FIA θα λάβει περαιτέρω μέτρα για να παρακολουθήσει το σύστημα της Ferrari φέτος, ο Whiting πρόσθεσε: «Δεν μπορώ να το πω αυτό με απόλυτη βεβαιότητα προς το παρόν. Θέλουμε να τους παρακολουθήσουμε επιπρόσθετα, αλλά αυτήν τη στιγμή πρέπει να το κάνουμε με έναν αρκετά επιμελημένο τρόπο που διαρκεί λίγο περισσότερο από ό, τι θα θέλαμε.
«Νομίζω ότι θα φτάσουμε στο ίδιο συμπέρασμα που έχω φανταστεί, αλλά στον Καναδά θα μας παρέχουν μια αλλαγή στο λογισμικό που θα μας επιτρέψει να το παρακολουθούμε. Διστάζω ελαφρώς απλά και μόνο επειδή δεν είμαι αρκετά γρήγορος με τις ακριβείς τεχνικές λεπτομέρειες γιατί δεν είμαι ειδικός σε αυτό.
«Αλλά αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να παρακολουθήσουμε ποια είναι η διαφορά μεταξύ των δύο μισών της μπαταρίας, και αυτό είναι το βασικό θέμα γιατί άλλα συστήματα αντιμετωπίζουν την μπαταρία τους ως μία. Η Ferrari, έχει το σύστημα της μίας μπαταρίας, αλλά το αντιμετωπίζουν ως δύο. Και αυτό είναι πραγματικά η θεμελιώδης διαφορά μεταξύ των δύο. Δεν νομίζω ότι είναι μυστικό.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!