Το αφεντικό της Ferrari, Frederic Vasseur, αποκάλυψε ότι η θέση του Charles Leclerc στην πίστα οδήγησε την άτυχη αλλαγή της ομάδας σε ενδιάμεσα στο Βρετανικό Grand Prix της Formula 1.
Ο Leclerc προσπαθούσε να ανακάμψει μετά από μια έξοδο-σοκ στο Q2 στο Silverstone και ανέβηκε τρεις θέσεις στην αρχή για να βρίσκεται δύο θέσεις πίσω από τον Carlos Sainz.
Ωστόσο, η κούρσα του Μονεγάσκου θα καταστρεφόταν καθώς έπιασε ένα τρένο πίσω από την αργή Aston Martin του Lance Stroll και δεν μπορούσε να περάσει μέχρι τον 13ο γύρο στη Stowe.
Με τον Leclerc να έχει χάσει έδαφος στους κορυφαίους μπροστά, η Ferrari προσπάθησε να στοιχηματίσει στην αναμενόμενη βροχόπτωση που γινόταν όλο και πιο έντονη για να τον φέρει στα ενδιάμεσα στον 19ο γύρο.
Αλλά οι συνθήκες της πίστας δεν είχαν επιδεινωθεί αρκετά σε εκείνο το σημείο και ο Leclerc κατέληξε να χάσει σημαντικό χρόνο τον οποίο δεν μπόρεσε να ανακτήσει στους υπόλοιπους γύρους.
Ο Vasseur επέμεινε ότι η επιλογή ήταν «στα όρια» του να είναι η σωστή και εξήγησε πώς το ότι ο Leclerc ήταν εκτός θέσης συνέβαλε στην πτώση του στον αγώνα.
«Τους δίνουμε πληροφορίες και προτείνουμε την κλήση, το γεγονός ότι σε ένα στάδιο πρέπει να κάνουν pit και αυτοί πρέπει να κάνουν την τελευταία κλήση», εξήγησε ο Vasseur. «Σε αυτήν την κατάσταση, και συζήτησα με τον Charles, σίγουρα μπορούμε να απογοητευτούμε όταν βλέπουμε το αποτέλεσμα στο τέλος, αλλά πρώτα είναι σαφές ότι δεν ήταν η σωστή κλήση ή η σωστή απόφαση. Αλλά θα έλεγα ότι οφείλεται επίσης στο γεγονός ότι σε αυτή τη φάση είμαστε ήδη 15 δευτερόλεπτα πίσω από τον Carlos ή 10 δευτερόλεπτα πίσω από τον Carlos.
«Σημαίνει ότι συνειδητά ή ασυνείδητα, ξέρεις ότι ο μόνος τρόπος για να επιστρέψεις και να παλέψεις για το βάθρο, είναι να είσαι λίγο επιθετικός στην απόφαση.
«Σίγουρα δεν είναι η σωστή κλήση, γιατί πιστεύω ότι θα είχε τελειώσει στην P6, αλλά συλλογικά πήραμε αυτήν την απόφαση. Και δεν θέλω να πω ότι ήταν καλή, γιατί η πραγματικότητα είναι ότι δεν ήταν καλή, αλλά δεν είμαι αναστατωμένος με αυτό.
«Επειδή αν ρίξετε μια ματιά στον ίδιο γύρο, ο Hamilton βγήκε εκτός στη στροφή 1, ο Russell βγήκε εκτός στη στροφή 1, ένα άλλο μονοθέσιο βγήκε έξω στη στροφή 15. Ήταν πραγματικά στα πρόθυρα να γίνει η πολύ καλή κλήση.
«Και όταν είσαι σε κατάσταση να είσαι στην ομάδα των ηγετών, δεν θα πάρεις ποτέ αυτό το ρίσκο. Θα αντιγράψεις τους άλλους, και αυτό είπε και έκανε ο Carlos».
Εν τω μεταξύ, ο Sainz εκμεταλλεύτηκε τη McLaren που επέλεξε να μην κάνει διπλή στοίβα των μονοθέσιών της στη βέλτιστη στιγμή για να αλλάξει στα slicks για να πάρει την τέταρτη θέση από τον Oscar Piastri.
Αλλά ο Piastri εκτέλεσε ένα undercut κατά τη διάρκεια του crossover πίσω στα slicks αργά για να ανακτήσει τη θέση, με το έλλειμμα της Ferrari να τον αφήνει ανίκανο να αντεπιτεθεί.
Ο Vasseur έχει αμυνθεί του pit wall από την κριτική, ωστόσο είναι ανένδοτος ότι το βάρος μετατίθεται περισσότερο στον οδηγό για να πάρει τον έλεγχο με στρατηγικές κλήσεις σε μικτές συνθήκες.
«Υπό αυτές τις συνθήκες, πολύ συχνά είναι ο οδηγός που ελέγχει την κατάσταση», επανέλαβε ο Γάλλος. «Επειδή αυτό που μπορούμε να δώσουμε, αν είναι περισσότεροι από ένας γύροι (που άλλου έχουν αλλάξει ελαστικά), έχουμε τον χρόνο γύρου των άλλων.
«Αλλά αν είναι ένας γύρος πολύ αργά ή ένας γύρος πολύ νωρίς, μπορούμε να τους δώσουμε πληροφορίες για την κατάσταση. Αλλά σίγουρα, μετά τον αγώνα, μπορείτε να πείτε ότι θα ήταν καλύτερο για τον [Lando] Norris και για τον Carlos να μπουν στα pit έναν γύρο πριν. Αλλά δεν μπορώ να φέρω την κρυστάλλινη σφαίρα μου στον pit wall».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!