Λίγο πριν πεθάνει ο πατέρας του Charles Leclerc, τον Ιούνιο του 2017, ο γιος του τού είπε ένα μικρό ψέμα….
Ο Leclerc βρισκόταν στη μέση της σεζόν της Formula 2, μέλος της ακαδημίας οδηγών της Ferrari, και ήθελε σαν τρελός να μπει στη Formula 1 το επόμενο έτος.
Ήξερε ότι ο πατέρας του, Herve, ήταν κοντά στο τέλος. Έτσι, ο Charles είπε στον Herve ότι είχε σίγουρη θέση στη Formula 1 για το 2018. Μόνο που δεν είχε.
“Ήταν λίγο νωρίτερα από όταν υπέγραψα πραγματικά,” υπενθυμίζει ο Leclerc, “αλλά στο τέλος δεν είπα ψέματα, αφού τώρα είμαι εδώ στη Ferrari, και αισθάνομαι απίστευτα.”
Τονίζει ότι η φιλοδοξία του πατέρα του για το γιο του ήταν «να είμαι στην Formula 1 και να γίνω παγκόσμιος πρωταθλητής, δεν το έχω κάνει ακόμα, αλλά θα εργαστώ σκληρά για να πραγματοποιήσω το όνειρό του.»
Μπορεί να μην είναι τόσο μακριά.
Η φετινή σεζόν θα είναι η δεύτερη στη Formula 1 για τον Leclerc, και έχει ήδη μια θέση σε μια από τις μεγαλύτερες ομάδες του σπορ. Πρόκειται για μια πολύ ισχυρή απόδειξη των δυνατοτήτων του.
Είναι πολύ ασυνήθιστο για τη Ferrari να πάρει έναν οδηγό τόσο νωρίς στην καριέρα του. Συνήθως προτιμούν να έχουν έμπειρους οδηγούς, ιδανικά με αποδεδειγμένη ικανότητα νίκης. Η επιλογή Leclerc – για να αντικαταστήσει τον παγκόσμιο πρωταθλητή του 2007, Kimi Raikkonen – λέει πολλά για το πόσο εντυπωσιακός ήταν ο Μονεγάσκος στην πρώτη του σεζόν με τη Sauber πέρυσι, αλλά και πόσο καλός αναμένει η Ferrari να γίνει.
Στην πραγματικότητα, η Ferrari έχει αναλάβει τον Leclerc νωρίτερα στην καριέρα του από οποιονδήποτε οδηγό μετά τον Gilles Villeneuve στα τέλη του 1977. Ο Καναδός εδραιώθηκε ως ένας από τους μεγάλους θρύλους της Formula 1, πριν από το θάνατό του σε μια συντριβή στο Grand Prix του Βελγίου, το 1982.
Θα μπορούσε το ταλέντο του Leclerc να βρίσκεται στην ίδια κατηγορία; Έχει κάνει αρκετά στην σύντομη καριέρα του μέχρι στιγμής, για να δείξει ότι αυτή δεν είναι μια γελοία ερώτηση;
Η μάχη με τον Vettel
Η είσοδος του ταλαντούχου Leclerc στην Ferrari για το 2019 δίνει την ευκαιρία να αρχίσει να απαντάται η ερώτηση, επειδή είναι ο teammate του τετράκις παγκόσμιου πρωταθλητή Sebastian Vettel. Ο Γερμανός είναι ένας από τους κορυφαίους οδηγούς της Formula 1, αλλά το ταλέντο του Leclerc είναι τέτοιο που πολλοί αναμένουν να κάνει τον Vettel να κοπιάσει κι άλλο για τα χρήματά του.
Οι επιδόσεις τους σε δοκιμές πριν από την σεζόν τόνισαν μόνο αυτό το σημείο. Οι ταχύτεροι γύροι τους είχαν διαφορά μόλις 0,01 δευτερόλεπτα μεταξύ τους και οι συνολικοί χρόνοι ήταν σχεδόν ίδιοι.
Η Ferrari ενήργησε νωρίς προσπαθώντας να μετριάσει τη συζήτηση περί εσωτερικής μάχης μεταξύ των οδηγών της. Το νέο αφεντικό της ομάδας, Mattia Binotto, πρώην τεχνικός διευθυντής που αντικατέστησε τον Maurizio Arrivabene, μετά τα σφάλματα που έκαψαν τη Ferrari το 2018, δήλωσε ότι σε «ειδικές καταστάσεις προτεραιότητα μας θα είναι ο Sebastian.»
Ο Binotto λέει: «Όταν έχετε ξεκαθαρίσει τις προθέσεις σας από την αρχή, δεν κάνετε λάθη όταν έχετε να αντιμετωπίσετε μια περίπλοκη κατάσταση.»
«Οι δύο θα είναι ελεύθεροι να πολεμήσουν, δεν θα ζητήσουμε από τον Charles να είναι πιο αργός ή από τον Sebastian να είναι ο ταχύτερος, γιατί χρειαζόμαστε και τους δύο να τρέχουν στο μέγιστο.»
«Αν όμως υπάρχουν δύσκολες καταστάσεις στην αρχή της σεζόν, ο Sebastian θα είναι το ξεκάθαρο νούμερο 1, αφού είναι αυτός που έχει περισσότερη εμπειρία (και είναι) περισσότερα χρόνια μαζί μας. Έχει ήδη κερδίσει πρωταθλήματα και έτσι είναι ο πρωταθλητής μας.»
Ο Leclerc είναι ήρεμος και προσπαθεί να αποφεύγει να προκαλεί οποιαδήποτε αναταραχή εντός της ομάδας. Αλλά ταυτόχρονα δεν φοβάται να κρύψει τις φιλοδοξίες του.
«Προφανώς θα είμαι χαρούμενος αν συνηθίσω το μονοθέσιο όσο το δυνατόν γρηγορότερα και βρω ρυθμό κατευθείαν”, λέει. “Είμαι ρεαλιστής, είναι μόνο η δεύτερη σεζόν μου στη Formula 1. Έχω πολλά να μάθω και υπάρχει ένας μακρύς δρόμος μπροστά.»
«Δεν μπορώ να κρύψω ότι πιέζω να είμαι όσο το δυνατόν πιο έτοιμος για τον πρώτο αγώνα και αν ο Mattia έχει ποτέ το πρόβλημα να διαχειριστεί δύο γρήγορους οδηγούς, τότε είναι καλό σημάδι για μένα.»
«Προς το παρόν, απλά εστιάζω στον εαυτό μου, προσπαθώ να βελτιώνω κάθε γύρο που κάνουμε στο μονοθέσιο, βρίσκομαι σε μια κορυφαία ομάδα και υπάρχουν διαδικασίες προσαρμογής που είναι αρκετά διαφορετικές από την ομάδα που ήμουν στο παρελθόν.»
Η απροθυμία της Ferrari να προωθήσει νέους οδηγούς έχει στο παρελθόν, τουλάχιστον εν μέρει, βασιστεί σε ερωτήματα σχετικά με το αν θα μπορούσαν να αντεπεξέλθουν στην πολύ πιεστική κατάσταση οδήγησης της πιο διάσημης ομάδας της Formula 1.
Η F1 είναι ένα ανελέητο περιβάλλον που εκθέτει βίαια οποιαδήποτε αδυναμία, και ορισμένοι οδηγοί θα βρεθούν σε δυσμενείς καταστάσεις. Η οδήγηση για τη Ferrari – που αντιμετωπίζεται σαν εθνική ομάδα στην Ιταλία, έχει υψηλές προσδοκίες και που αποτελεί ένα περιβάλλον όπου το παραμικρό λάθος είναι κατακριτέο, μεγεθύνει την ένταση της κατάστασης σε σημαντικό βαθμό.
Ακόμα και ο Vettel έχει αποδειχθεί ευάλωτος σε αυτή την πίεση, καθώς η σειρά των λαθών στα οποία υπέπεσε λειτούργησαν ως τροχοπέδη στην προσπάθεια της ομάδας για κατάκτηση κάποιου τίτλου.
Έτσι οι παρατηρήσεις του Binotto σχετικά με τον τρόπο χειρισμού των οδηγών, τουλάχιστον αρχικά, είναι από πολλές πλευρές μια έξυπνη προσέγγιση.
Λειτουργεί για τον Vettel ως μια δημόσια δήλωση στήριξης της ομάδας σε αυτόν ως τον νούμερο 1 οδηγό της, μειώνοντας ενδεχομένως το άγχος που θα μπορούσε να έχει συμβάλλει σε ορισμένα από τα λάθη του την περασμένη σεζόν.
Και μειώνει την άμεση πίεση στον Leclerc, λέγοντας χαρακτηριστικά, “μην ανησυχείς πάρα πολύ για οποιαδήποτε επιθυμία αισθάνεσαι για να νικήσεις τον Vettel, πάρε το χρόνο σου, αυτό πιθανότατα δεν είναι το έτος σου ούτως ή άλλως.”
Χάρη υπό πίεση
Μένει να δούμε πώς ο Leclerc θα αντιμετωπίσει αυτό το νέο βήμα στην καριέρα του. Μέχρι στιγμής όμως, τα σημάδια φανερώνουν ότι έχει την ψυχική δύναμη, το σθένος και την ανθεκτικότητα για να το αντιμετωπίσει.
Μετά από μια κυρίαρχη πορεία στις μικρότερες κατηγορίες, ο Leclerc ξεκίνησε την περασμένη χρονιά με τη Sauber, με πολύ μεγάλες προσδοκίες γι’ αυτόν. Αλλά στους πρώτους τρεις αγώνες δεν ήταν πειστικός. Δεν ήταν αρχικά τόσο γρήγορος, και έκανε μερικά μικρά λάθη.
Αλλά μια αλλαγή στην προσέγγιση οργάνωσης του αυτοκινήτου για τον τέταρτο αγώνα, στο Αζερμπαϊτζάν, μεταμόρφωσε την season του. Ο ίδιος έκανε έναν εκπληκτικό αγώνα στο Μπακού, όπου τερμάτισε έκτος και έκτοτε δεν κοίταξε πίσω.
Ακόμη και πριν από αυτό, υπήρξαν ενδείξεις ότι αυτός ήταν ένας άνθρωπος, διαφορετικός από τους άλλους, που αδιαφορεί για οτιδήποτε συμβαίνει εκτός Formula 1, και δεν αφήνει κανέναν να επηρεάσει την επαγγελματική του απόδοση.
Τρεις μέρες μετά το θάνατο του πατέρα του το καλοκαίρι του 2017, ο Leclerc έπρεπε να αγωνιστεί στο Μπακού με τη Formula 2. Μόνο λίγοι μπορούσαν να καταλάβουν τι περνούσε, αλλά πήρε την pole με περισσότερο από μισό δευτερόλεπτο διαφορά από τον δεύτερο και κέρδισε τον πρώτο αγώνα. Αυτό σήμαινε μια αρχή στην όγδοη θέση για το δεύτερο αγώνα, τον οποίο κέρδισε επίσης, αν και μία ποινή δέκα δευτερολέπτων προσπάθησε να τον «νικήσει».
«Ήταν πολύ δύσκολο να το αποδεχτώ», θυμάται ο Leclerc, «γιατί τον έχασα την Τετάρτη λίγο πριν τον αγώνα. Ήταν πολύ φρέσκο.»
«Το μόνο πράγμα που είπα στον εαυτό μου ήταν ότι το να τρέξω για αυτόν ήταν τα πάντα και σίγουρα δεν θα ήθελε να καταστραφώ (ψυχολογικά) πριν από τον αγώνα και να κάνω κακό αγώνα.»
«Το μόνο που θα ήθελα να κάνω θα ήταν να κερδίσω τον αγώνα για αυτόν, γι’ αυτό ήμουν πολύ χαρούμενος που τον τίμησα νικώντας».
Ο πατέρας του δεν είναι ο μόνος κοντινός του άνθρωπος που έχασε. Ο Leclerc ήταν επίσης βαφτισιμιός του πρώην οδηγού της Formula 1 Jules Bianchi, ο οποίος υπέκυψε στα τραύματά του στο κεφάλι τον Ιούλιο του 2015. Τραύματα που προκλήθηκαν σε σύγκρουση κατά τη διάρκεια του Ιαπωνικού Grand Prix 2014.
Ο πατέρας του Bianchi και ο πατέρας του Leclerc ήταν κολλητοί φίλοι, και ο Jules, μόλις οκτώ ετών, ήταν περισσότερο σαν μεγαλύτερος αδελφός του Charles από ό,τι νονός του.
Τους σκέφτεται κάθε φορά που είναι πίσω από το τιμόνι και τους νιώθει δίπλα του. Ο Charles μπαίνει στην πιο σημαντική εποχή της νεανικής ζωής του φορώντας ένα κράνος που φέρει αφιερώματα και στους δύο άντρες.
«Τους σκέφτομαι κάθε φορά που κερδίζω έναν αγώνα», λέει, «και είμαι βέβαιος ότι είναι εκεί ψηλά και με κοιτάζουν χαμογελώντας. Θα προσπαθήσω να γίνω πρωταθλητής με τη Ferrari, κάτι που άξιζε να γίνει και ο Jules. Θα προσπαθήσω να κάνω για αυτόν, ό,τι δεν πρόλαβε».
Πηγή: ΒΒC
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!