Ο Φεβρουάριος είναι παραδοσιακά ο μήνας στον οποίο όλα τα μηχανοκίνητα σπορ «επανέρχονται στη ζωή» μετά το χειμερινό διάλειμμα, και το MotoGP δεν αποτελεί εξαίρεση.Η νέα σεζόν έχει ξεκινήσει για τα καλά, με τις ομάδες να έχουν ήδη κάνει δύο επίσημα τεστ, σε Sepang και Phillip Island. Οι ετοιμασίες είναι φυσικά πυρετώδεις, με τις εργοστασιακές και δορυφορικές ομάδες να επιθυμούν να γράψουν χιλιόμετρα, για να λύσουν τα προβλήματα μοτοσυκλετών και αναβατών.Τα δύο τεστ που διεξήχθησαν απάντησαν σε αρκετά από τα ερωτηματικά για τη δυναμικότητα των ομάδων και έδειξαν λίγο πολύ το επίπεδο στο οποίο βρίσκονται. Βέβαια, οι εκπλήξεις μπορεί να έρθουν και κατά τη διάρκεια της σεζόν, ενώ με ένα ακόμη τεστ να απομένει πριν τον πρώτο αγώνα, ίσως κάποια πράγματα αλλάξουν.Με βάση τα υπάρχοντα ως τώρα δεδομένα, ας δούμε που βρίσκεται ο κάθε κατασκευαστής και οι αναβάτες του, εργοστασιακοί και δορυφορικοί.
Honda
Όπως όλα δείχνουν, για άλλη μια χρονιά ο Marc Marquez θα είναι ο βασικός διεκδικητής για το Παγκόσμιο στέμμα. Ο Ισπανός δείχνει δυνατός ως συνήθως πάνω στην RC213V, παρά τα παράπονά του για τον κινητήρα και τα ηλεκτρονικά. Την τελευταία μέρα στο Phillip Island πάντως, και ο ίδιος παραδέχθηκε ότι βρέθηκαν κάποια νέες λύσεις στον κινητήρα, που τον έκαναν να αισθάνεται καλύτερα με την απόδοσή του. Ο Πρωταθλητής ήταν στην κορυφή – ή πολύ κοντά σε αυτήν – και στα δύο τεστ, με τους αντιπάλους του να τον χρίζουν ως φαβορί.
Στην άλλη μεριά του γκαράζ της Repsol Honda, ο Dani Pedrosa ήταν δυνατός, πετυχαίνοντας χρόνους πολύ κοντά σε αυτούς του Marquez χωρίς να αντιμετωπίσει ιδιαίτερα προβλήματα. Και στα δύο τεστ μάλιστα, οι καλύτεροι χρόνοι του ήταν λιγότερο από 2 δέκατα πιο αργοί από αυτούς του Marquez. Ο Pedrosa έμεινε ευχαριστημένος και με τα ελαστικά της Michelin, αλλά και με τις βελτιώσεις που δοκίμασε στο set-up.
Από τους δορυφορικούς αναβάτες των Ιαπώνων, πολύ καλός ήταν ο Cal Crutchlow, που έδειξε ότι θα είναι επικίνδυνος αντίπαλος και φέτος για τους πρωτοπόρους, ενώ αξιοσημείωτη ήταν και η απόδοση του Jack Miller, με τον Αυστραλό να δηλώνει ότι για πρώτη φορά φέτος αισθάνεται ότι έχει τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας, κάτι που φάνηκε ιδιαίτερα στο Phillip Island. Μακάρι ο νεαρός αναβάτης της Marc VDS να κάνει φέτος την υπέρβαση, για την οποία έχει το ταλέντο.
Yamaha
Στο στρατόπεδο της Movistar Yamaha τις εντυπώσεις έκλεψε φυσικά ο Maverick Vinales, με τον Ισπανό να δείχνει άνετος πάνω στην M1 από το πρώτο χιλιόμετρο! Πέτυχε τον καλύτερο χρόνο και στις δύο πίστες που έγιναν οι δοκιμές, ενώ και σε ρυθμό αγώνα ήταν εξαιρετικός. Ο ίδιος προσπαθεί να κρατήσει χαμηλούς τόνους και να ρίξει τις προσδοκίες, αλλά οι περισσότεροι ήδη τον θεωρούν διεκδικητή του Πρωταθλήματος.
Από την άλλη, η απόδοση του Valentino Rossi προβλημάτισε. Ο Ιταλός έδειξε ένα «κλικ» πίσω από τον team-mate του, κάτι που παραδέχθηκε, επισημαίνοντας ότι πρέπει να βελτιωθεί αν θέλει να είναι στη μάχη της κορυφής. Στη Sepang έδειξε να βολεύεται καλύτερα απ’ ότι στο Phillip Island, και μένει να δούμε τι θα κάνει και στο Κατάρ. Πάντως, όποιος κάνει το λάθος και τον ξεγράψει, μάλλον για άλλη μια χρονιά θα εκτεθεί.
Να σημειωθεί ότι η Yamaha παρουσίασε στη Sepang ένα νέο φέρινγκ για να αντισταθμίσει τη χαμένη κάθετη δύναμη από την απαγόρευση των «φτερών», ενώ η Μ1 του 2017 δε θα είναι τελικά μια εντελώς νέα μοτοσυκλέτα, αλλά μια εξέλιξη της περσινής, παρ’ ότι αρχικά περιμέναμε το αντίθετο.
Η Tech3 τέλος, που είναι η μοναδική δορυφορική ομάδα της Yamaha (με τις περσινές Μ1) έδειξε ανταγωνιστική, και οι δύο rookies αναβάτες της, Folger και Zarco, ήταν ευχάριστα καλοί, με το Γερμανό μάλιστα να σημειώνει την τέταρτη ταχύτερη επίδοση στο Phillip Island.
Ducati
Όπως είναι λογικό, με την έναρξη των δοκιμών, όλα τα βλέμματα στράφηκαν στο πώς θα ανταπεξέλθει ο Jorge Lorenzo πάνω στη “δύστροπη και ιδιότροπη” Desmosedici. Και πρέπει να παραδεχθούμε, ότι παρ’ όλο που έγιναν δύο τεστ, ακόμη δεν είναι εύκολο να κρίνει κανείς την απόδοση του Ισπανού. Στη Sepang δυσκολεύτηκε πολύ όπως είπε, και κατάλαβε ότι ήταν επιβεβλημένο να αντιμετωπίσει με διαφορετικό στυλ οδήγησης τη GP17 για να βελτιωθεί, ενώ και στο Phillip Island δυσκολεύτηκε σε ρυθμό αγώνα. Την τελευταία μέρα στην αυστραλιανή πίστα πάντως βελτιώθηκε πολύ, και δήλωσε ότι άρχισε να κατανοεί τι χρειάζεται η μοτοσυκλέτα για να πάει γρήγορα.
Ο team-mate του, Andrea Dovizioso, ήταν γρήγορος και σταθερός με την GP17, έχοντας και το πλεονέκτημα τις εμπειρίας πάνω στις ιταλικές μοτοσυκλέτες, και ήταν ευχαριστημένος με τη βελτίωση της φετινής GP17.
GP17 θα χρησιμοποιεί φέτος και ο Danilo Petrucci της Pramac, ενώ δυνατότερος από τους αναβάτες με τις GP16 φάνηκε ο Alvaro Bautista, που δήλωσε ότι η συγκεκριμένη Ducati είναι η καλύτερη μοτοσυκλέτα που οδήγησε ποτέ!
Suzuki
Ακόμη μια ομάδα που δείχνει δυνατή για τη νέα σεζόν είναι η Suzuki. Με νέο δίδυμο αναβατών και βελτιωμένη μοτοσυκλέτα στα σημεία, οι Ιάπωνες ελπίζουν στο κάτι παραπάνω σε σχέση με πέρυσι. Η νέα GSX-RR έδειχνε σταθερή στις στροφές αλλά και στο φρενάρισμα, αφήνοντας θετικές εντυπώσεις, κάτι που παραδέχθηκε και ο Marc Marquez. Στη Sepang εντυπωσιακός ήταν ο Andrea Iannone ενώ στο Phillip Island ο Alex Rins, με τους δύο αναβάτες να αντιμετωπίζουν πάντως μικροπροβλήματα με το set-up, όντας και οι δύο νέοι με τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας.
Aprilia
Σαφώς βελτιωμένη φαίνεται η Aprilia ενόψει της νέας σεζόν! Μετά από δύο απογοητευτικές χρονιές, η RS-GP δείχνει επιτέλους σαφή σημάδια ανταγωνιστικότητας, χτίζοντας στο καλό δεύτερο μισό του 2016. O Aleix Espargaro δεν είχε πρόβλημα προσαρμογής στη μοτοσυκλέτα και ολοκλήρωσε και τα δύο τεστ με διαφορά μικρότερη του δευτερολέπτου από την κορυφή, ενώ εμφανίστηκε ευχαριστημένος με τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας και τον βελτιωμένο κινητήρα. Η Aprilia δοκίμασε και αυτή στο Phillip Island ένα φέρινγκ με εσωτερικά «φτερά», ενώ αναμένονται και άλλα νέα εξαρτήματα πριν την έναρξη της σεζόν. Ερωτηματικό αποτελεί η απόδοση του δεύτερου οδηγού και rookie των Ιταλών, Sam Lowes, ο οποίος δεν κατάφερε να βρεθεί κοντά σε χρόνους στον Espargaro.
ΚΤΜ
Ο αυστριακός κατασκευαστής είναι η μόνη νέα ομάδα για το 2017, και είναι φυσικό να θέλει χρόνο για να γίνει ανταγωνιστικός. Πάντως, εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι η ΚΤΜ έφερε πολλά εξαρτήματα για να βρει το καλύτερο δυνατό πακέτο για τους αναβάτες της, με τους Smith και Pol Espargaro να είναι ευχαριστημένοι με τη βασική μοτοσυκλέτα και την προβλέψιμη οδηγική συμπεριφορά της. Η ομάδα πάντως δεν κυνήγησε τόσο όπως είναι λογικό απόλυτους χρόνους, αλλά θέλησε να συμπληρώσει χιλιόμετρα και να πάρει δεδομένα για ανάλυση. Έχει τα μέσα (οικονομικά και τεχνικά) για να προοδεύει συνεχώς και μέσα στη χρονιά.
Οι ομάδες θα ξαναβρεθούν πλέον μαζί στην πίστα για το τελευταίο επίσημο τεστ που θα γίνει στο Κατάρ στις 10 Μαρτίου, όπου πλέον όλοι θα στοχεύουν να βάλουν τις τελικές «πινελιές» στις μοτοσυκλέτες τους πριν την έναρξη της σεζόν, που θα γίνει στην ίδια πίστα, στις 26 Μαρτίου.
Οι οιωνοί για τη νέα χρονιά είναι θετικοί, και περιμένουμε όπως πάντα άλλο ένα ανταγωνιστικό και εντυπωσιακό πρωτάθλημα!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!