Η Ducati και η Aprilia κατέλαβαν τις εννιά από τις δέκα πρώτες θέσεις της κατάταξης, κατά την επίσημη ημέρα έναρξης των δοκιμών προετοιμασίας MotoGP 2023 στη Sepang.
Η έναρξη της δοκιμής ακολούθησε ένα τριήμερο shakedown στον ίδιο χώρο – με τους διάφορους δοκιμαστικούς αναβάτες και τον μοναδικό rookie του grid του 2023, Augusto Fernandez – και, όπως και το shakedown, έτσι και οι δοκιμές της Παρασκευή επηρεάστηκαν από τη βροχή.
Μια ελαφριά αλλά αρκετά σημαντική βροχόπτωση επέβαλε κάτι που φαινόταν σαν ένα εκτεταμένο μεσημεριανό διάλειμμα, παρόλα αυτά οι συνθήκες επέτρεψαν κάποιους γρήγορους γύρους πριν τη λήξη της διαδικασίας.
Ο κάτοχος του ρεκόρ γύρου της Pramac Ducati, Jorge Martin, οδήγησε σε αυτό το ανεπίσημο διάλειμμα βροχής, και για ένα σημαντικό διάστημα μετά, αλλά έχασε την πρωτία από τον Enea Bastianini – τον αναβάτη που τον «κέρδισε» πέρυσι για μια εργοστασιακή μοτοσυκλέτα Ducati – για 0,005 δευτ.
Αλλά ο δεύτερος αναβάτης της VR46 Marco Bezzecchi – ο οποίος είχε ένα ατύχημα νωρίτερα την ημέρα – πέρασε ένα τέταρτο του δευτερολέπτου μπροστά και από τους δύο με μόλις 11 λεπτά να απομένουν στο ρολόι. Ο Ιταλός αγωνίζεται με ένα GP22 φέτος εναντίον του Martin και του Bastianini στο GP23 – αν και από ότι αναφέρεται οι μοτοσυκλέτες μοιάζουν πολύ με το ξεκίνημα της χρονιάς.
Στα τελευταία λεπτά, ο Maverick Vinales της Aprilia απέτρεψε ένα 1-2-3-4 της Ducati στην τελική κατάταξη, ανεβαίνοντας στη δεύτερη θέση, 0,130 δευτερόλεπτα πίσω από τον Bezzecchi.
Ο πρωταθλητής της Ducati για το 2022, Pecco Bagnaia, ολοκλήρωσε την πρώτη πεντάδα, ενώ οι Johann Zarco (Pramac), Fabio Di Giannantonio (Gresini) και Alex Marquez (Gresini) συμπλήρωσαν ένα επιβλητικό 7/9 για την Ιταλική μάρκα.
Το σημείο αναφοράς του Bezzecchi στα 1m58.470 ήταν το ένα δέκατο πιο αργό από αυτό που είχε πετύχει ο Aleix Espargaro της Aprilia στην αντίστοιχη συνεδρία στις δοκιμές πριν από τη σεζόν του 2022.
Και ενώ ο ομόσταυλος του Vinales ήταν ιδιαίτερα ικανοποιημένος με τα πρώτα σημάδια από τη μοτοσυκλέτα RS-GP του 2023 – λέγοντας ότι δεν είχε αρνητικά σε σχέση με την προκάτοχό της και ήταν μια βελτίωση όσον αφορά τις στροφές – ο Espargaro, έκτος ταχύτερος σήμερα, ήταν περισσότερο επιφυλακτικός, λέγοντας ότι εξακολουθούσε να ελπίζει για ένα μεγαλύτερο βήμα προς τα εμπρός όσον αφορά την τελική ταχύτητα.
Αυτό, ελπίζει, θα γίνει όταν η Aprilia φέρει τον κινητήρα που αναμένει να αγωνιστεί φέτος σε μεταγενέστερη ημερομηνία στην προετοιμασία της σεζόν.
Αυτό το βήμα προς τα εμπρός φαίνεται να έχει έρθει από την πλευρά της Yamaha, ο νέος κινητήρας απέδωσε καλά στις παγίδες ταχύτητας κατά τη διάρκεια της ημέρας, με τον Franco Morbidelli να συμπληρώνει το top 10 στις οθόνες χρόνου, τρία δέκατα πάνω από τον συναναβάτη του Fabio Quartararo στην 11η θέση.
Ο Marc Marquez είχε πολλά πρωτότυπα Honda να δοκιμάσει και τελικά ήταν 12ος ταχύτερος, μερικά δέκατα πάνω από τους νεοφερμένους Joan Mir και Alex Rins.
Από την πλευρά της KTM, ο νεοσύλλεκτος Jack Miller σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο, αλλά ήταν μόλις 16ος, 1.356 δευτερόλεπτα μακριά από τον ρυθμό. Το νέο δίδυμο της Tech3 Gas Gas, ο πρωτάρης Fernandez και ο Pol Espargaro, αναφέρθηκαν και οι δύο ότι είχαν πτώσεις από την ομάδα τους – αλλά έφτασαν ελάχιστα μπροστά από τον εργοστασιακό αναβάτη Brad Binder.
Το έτερο δίδυμο της Aprilia των Miguel Oliveira και Raul Fernandez φάνηκαν να δυσκολεύονται με το περσινό μοντέλο της Ιταλικής μάρκας στις θέσεις 13 και 14, ενώ την κατάταξη έκλεισαν ο Takaaki Nakagami της LCR Honda και οι δοκιμαστές των Honda και Yamaha.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!