Ο Αυστραλός ήταν στην κορυφή των χρόνων την Παρασκευή στη Losail καθώς ο Miller ήταν επικεφαλής του teammate του Bagnaia, με τον Quartararo στην τρίτη θέση.
Η πρώτη ημέρα της δράσης του MotoGP για το 2021 είναι στα βιβλία ιστορίας και επικεφαλής στο Grand Prix του Κατάρ είναι ο Jack Miller της Ducati Lenovo Team, καθώς ο Αυστραλός συνέχισε από εκεί που σταμάτησε στις δοκιμές. Ο Miller στο 1:53.387 ήταν μόλις 0,007 δευτερόλεπτα μακριά από το ρεκόρ όλων των εποχών και ο teammate του Francesco Bagnaia έκανε για το εργοστάσιο του Borgo Panigale το 1-2. Ένα ελάχιστο 0,035δ χώρισε τις δύο κόκκινες μοτοσυκλέτες, με τον Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) να ολοκληρώνει τις τρεις πρώτες θέσεις μετά το τέλος της ημέρας 0,188δ πίσω από τον Miller.
Αφού ολοκληρώθηκε το καυτό FP1 νωρίτερα την ίδια μέρα, οι προβολείς της Losail ενεργοποιήθηκαν για το FP2 και οι Miller, Bagnaia, Aleix Espargaro (Aprilia Racing Team Gresini) και Alex Rins (Team Suzuki Ecstar) όλοι σχεδόν έθεσαν αμέσως πιο γρήγορους χρόνους από τον ρυθμό του Franco Morbidelli (Petronas Yamaha SRT) στο FP1. Αυτό ήταν πριν βγει η κόκκινη σημαία λόγω των συνθηκών της πίστας, με μερικά συντρίμμια να είναι διασκορπισμένα σε όλη την πίστα στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού. Ωστόσο, μετά από ένα γρήγορο καθαρισμό, οι αναβάτες του MotoGP επέστρεψαν με ένα πράγμα στο μυαλό τους: εξασφάλιση θέσης στους πρώτους 10 και επομένως προσωρινή θέση στο Q2.
Ο Aleix Espargaro ήταν ο πρώτος αναβάτης που έκανε το 1:53δ κάτω από τα απογευματινά φώτα και πήγε για λίγο κατά επτά δέκατα μπροστά, πριν ο Rins μειώσει το έλλειμμα σε λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο. Με μόλις κάτω από 15 λεπτά να απομένουν, ο Quartararo ανέβηκε με ένα δέκατο πίσω από τον Aleix Espargaro για να καταστήσει τέσσερις κατασκευαστές στις τέσσερις πρώτες: Aprilia, Yamaha, Ducati και Suzuki. Το μαλακό μπροστινό και πίσω ελαστικό ήταν η επιλογή για σχεδόν κάθε αναβάτη καθώς ξεκίνησε η πρώτη μονομαχία της χρονιάς.
Στον επόμενο γύρο του, ο Quartararo πραγματοποίησε την προηγούμενη απειλή του και υποβίβασε τον Aleix Espargaro στην P2, με τον teammate του Quartararo στη Monster Energy Yamaha MotoGP, Maverick Viñales να αναλαμβάνει την P3. Ο Johann Zarco (Pramac Racing) και ο Valentino Rossi (Petronas Yamaha SRT) βρισκόταν δίπλα στις P5 και P6, με τους rookie Enea Bastianini (Esponsorama Racing) και στη συνέχεια τον Jorge Martin (Pramac Racing) να απολαμβάνουν κάποιες στιγμές στους 10 πρώτους.
Με εννέα λεπτά ακόμη, ο Bagnaia ανέβηκε και πέρασε μπροστά κατά 0,275δ. Αυτός ο γύρος ήταν μέσα στο μισό δέκατο του ρεκόρ όλων των εποχών του Marc Marquez (Repsol Honda Team), 1:53.380, και ο Miller ήταν ο επόμενος στην πρόκληση καθώς πέρασε τη γραμμή πίσω κατά 0,007 δευτερόλεπτα από τον χρόνο του Marquez και ανέλαβε την P1 . Ήταν σύντομα το 1-2-3 για την Ducati, με τον Zarco να πηγαίνει 0.199δ πίσω από τον Miller και οι 10 πρώτες θέσεις να αλλάζουν συνεχώς.
Ο Quartararo τότε φάνηκε στους πίνακες χρόνων με κόκκινο χρώμα στους τρεις πρώτους τομείς, αλλά οι Yamahas έχαναν στον τελευταίο τομέα καθώς απέδιδε η ανώτερη ισχύς των Ducatis. Παρ ‘όλα αυτά, ο El Diablo κατάφερε να πιάσει την P3 για να σπάσει το τρίο της Ducati. Στη συνέχεια, ο Bagnaia απείλησε να ανακτήσει την πρώτη θέση, αλλά η δεύτερη πτώση του Pol Espargaro (Repsol Honda Team) στην ημέρα, αυτή τη φορά στη στροφή 15, σήμαινε ότι ο Ιταλός δεν μπορούσε να ολοκληρώσει τον γύρο του λόγω κίτρινων σημαιών.
Στο τέλος λοιπόν, οι Ducati και Miller είχαν τα ηνία για την πρώτη δράση του 2021 και ο Bagnaia αναγκάστηκε να ικανοποιηθεί με τη δεύτερη θέση. Ο Ιταλός βεβαίωσε ότι η ομάδα της Μπολόνια ήταν με το 1-2 στην κορυφή όμως, με την Yamaha να φαίνεται καλή και ο Quartararo ο γρηγορότερος αναβάτης της YZR-M1 στην τρίτη θέση. Ο Zarco μοιάζει επίσης με σοβαρός διεκδικητής στην GP21 και τερματίζει την Παρασκευή στην P4, με τον Rins να πηγαίνει καλά στα μαλακά ελαστικά – κάτι που είναι καλό για τη Suzuki για να φτιάξει την Αχίλλειος πτέρνα της με την απόδοση της σε έναν γύρο – και να διεκδικήσει την P5.
Ο Viñales και ο Morbidelli ήταν κοντά στην έκτη και έβδομη, αντίστοιχα, τερματίζοντας μέσα στα τρία δέκατα από τον Miller καθώς ο Aleix Espargaro έπεσε στην P8 στο τέλος. Ο Valentino Rossi τερμάτισε στο top 10 για δεύτερη συνεχόμενη περίοδο, ο εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής πήρε την ένατη, και ο Pol Espargaro πήρε την ζωτική P10 παρά την πτώση του. Δύο συντριβές σε μια μέρα δεν είναι αυτό που θα ήθελε ο νέος αναβάτης της HRC, αλλά ο αριθμός 44 έχει κάποια καλή ταχύτητα.
Late yellow flags prevented any last minute improvements! ❌@polespargaro‘s crash at Turn 15 was the cause! ?#QatarGP ?? pic.twitter.com/ru1XfxPno5
— MotoGP™? (@MotoGP) March 26, 2021
Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Joan Mir (Team Suzuki Ecstar) έχασε αυτό που θα μπορούσε να αποδειχθεί ως ένα κρίσιμο top 10 καθώς ξεκινά την άμυνα του τίτλου του, αλλά η διαφορά δε θα μπορούσε να είναι μικρότερη: μόλις 0,013δ. Με τις ψυχρότερες βραδινές θερμοκρασίες που επιτρέπουν στους αναβάτες να θέσουν τους καλύτερους χρόνους τότε σε σύγκριση με το όταν ο ήλιος λούζει την πίστα στο FP1, το ίδιο θα μπορούσε να συμβεί ξανά στο FP3 – έτσι θα γίνει ένα αναγκαστικό πέρασμα από το Q2 για τον Mir;
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!