Οι ολοήμερες δοκιμές της Βαλένθια ενόψει της σεζόν του 2023 για το MotoGP ολοκληρώθηκαν με επιτυχία. Στην κορυφή του φύλλου χρόνων βρέθηκε ο Luca Marini της VR46 Ducati, ενώ πολύ εντυπωσιακή ήταν η Aprilia. Αρκετές δοκιμές εξαρτημάτων από τις Ducati, Yamaha και ΚΤΜ, σκληρές εκφράσεις από τον Marc Marquez για την Honda!
Τι κι αν η καρό σημαία για το 2022 έπεσε μόλις 2 μέρες πριν; Οι αναβάτες φόρεσαν φόρμα και κράνος και ανέβηκαν στην έδρα των μηχανών τους, κάποιοι για πρώτη φορά.
Συγκεκριμένα, οι Enea Bastianini (Ducati Lenovo), Jack Miller (Red Bull KTM), Pol Espargaro (Tech3 GASGAS), Joan Mir (Repsol Honda), Alex Rins (LCR Honda), Miguel Oliveira (RNF Aprilia), Raul Fernandez (RNF Aprilia), Alex Marquez (Gresini Ducati) και ο rookie Augusto Fernandez (Tech3 GASGAS).
Οι συνθήκες αέρα και πίστας ήταν ικανοποιητικές, όχι τόσο ζεστές όσο στον αγώνα της Κυριακής, και οι 8 ώρες που ήταν διαθέσιμες για δοκιμές ήταν υπεραρκετές ώστε οι ομάδες κι οι αναβάτες να δοκιμάσουν οτιδήποτε ήθελαν. Μερικές από τις σχεδιαστικές δοκιμές των ομάδων θα δείτε παρακάτω.
Η Yamaha εισήγαγε τρία νέα αεροδυναμικά πακέτα, με τον Fabio Quartararo να έχει διαθέσιμες και τις τρεις επιλογές. Το ένα ήταν πιο κλασικό, κοντά σε αυτό του 2022, αλλά τα επόμενα δύο που βλέπετε παρακάτω είχαν σημαντικές αλλαγές. Το δεύτερο ήταν με τα φτερά «στεγόσαυρου» πάνω στην ουρά της Μ1, ένα σχέδιο που πρωτοχρησιμοποίησε ο Dall’Igna στη Ducati, και ανοιχτά εμπρός φτερά. Και το τρίτο ήταν με διευρυμένα εμπρός φτερά, παρόμοιο με της Gasgas Tech3 και της KTM. Παράλληλα, η Yamaha χρησιμοποίησε το νέο σασί της, και υποθέτουμε ότι κάποια από τις μηχανές μαύρου χρωματισμού των Quartararo και Morbidelli είχαν την ανανεωμένη έκδοση κινητήρα που ετοιμάζει για το 2023.
Πάμε και στη Honda, από την οποία περιμέναμε να δούμε μια σημαντική αλλαγή πορείας, πριν το χειμερινό τεστ της Sepang, που είναι και μια άτυπη πρόβα τζενεράλε πριν την σεζόν του 2023. Μεταξύ άλλων, η Honda φόρεσε στις μηχανές του Joan Mir και του Marc Marquez τα αλουμινένια ψαλίδια της Kalex, καινούριες ουρές και εξατμίσεις, εμπρός αεραγωγούς, καθώς και νέους αεραγωγούς στα πλαϊνά fairings, αν και όπως θα δείτε παρακάτω, υπήρχαν διαφορές μεταξύ των μηχανών των δύο εργοστασιακών αναβατών. Ο Joan Mir έτρεξε με κινητήρα του 2022, ενώ ο Marc Marquez δοκίμασε και μια έκδοση του 2023, αν και δεν αναμένεται να είναι η τελική.
Μάλιστα ο Ισπανός 6 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής δεν έμεινε καθόλου ικανοποιημένος και μίλησε με πολύ σκληρά λόγια με το πέρας της δοκιμής λέγοντας πως «με αυτή τη μοτοσυκλέτα δεν πάμε για πρωτάθλημα το 2023».
Η KTM που καλωσόρισε τον Jack Miller στις τάξεις της έδωσε κατευθείαν στον Αυστραλό το νέο σασί του 2023 που φορούσε ήδη από το τριήμερο της Valencia ο Brad Binder, ενώ δοκίμασε και μερικές μικροαλλαγές στα αεροδυναμικά της πακέτα, όπως και νέο σχεδιασμό στην ουρά και στις εξατμίσεις, με και χωρίς φτερά. Παράλληλα, από την Gasgas βγήκε στη δημοσιότητα ότι και οι δικοί της αναβάτες θα οδηγούν μοτοσυκλέτα του 2023, αλλά οι όποιες μελλοντικές αναβαθμίσεις και βελτιώσεις θα μοιράζονται εν ευθέτω χρόνω από την μητρική ΚΤΜ.
Στο στρατόπεδο της Ducati δεν είδαμε πολλές αλλαγές στις μοτοσυκλέτες, αυτή που ξεχώρισε είναι η αλλαγή του ντεπόζιτου, παρακάτω θα δείτε αριστερά το καινούριο και δεξιά το αντίστοιχο του 2022. Στην Pramac του Johann Zarco φορέθηκε ένα πιο “βαθύ” fairing σαν αυτό που χρησιμοποιεί η Aprilia για να κερδίσει ταχύτητα στις στροφές. Η σημερινή δοκιμή για την Ducati ήταν περισσότερο για να εγκλιματιστούν με τις νέες τους μοτοσυκλέτες όλοι οι αναβάτες της.
Όσον αφορά τους χρόνους, ο Luca Marini της Mooney VR46 είχε τον πρώτο χρόνο της μέρας, με τον Maverick Vinales της Aprilia να τον ακολουθεί. Την πρώτη τριάδα έκλεισε ο άλλος αναβάτης της ομάδας του Valentino Rossi, που οδήγησε την νέα του μοτοσυκλέτα προδιαγραφών 2022.
Από εκεί και πέρα, στις θέσεις 4 και 5 οι Aprilia των Aleix Espargaro και Miguel Oliveira, με τον Πορτογάλο να εντυπωσιάζει και να έχει τον πρώτο χρόνο ανάμεσα στους αναβάτες που αλλάξαν είτε ομάδα είτε κατασκευαστή.
Ενθαρρυντική απόδοση από τον Fabio Di Giannantonio στην 6η θέση με Gresini Ducati του 2022, με την 7η και 8η θέση να πηγαίνουν στους Binder της ΚΤΜ και Martin της Pramac, που θα έχει μηχανή του 2023.
Μόλις στην 9η θέση ο Fabio Quartararo που έγραψε 92 γύρους, αλλά δεν έμεινε ευχαριστημένος. Μάλιστα μετά τις δοκιμές θα δήλωνε ότι «κάτι πάει λάθος με τον κινητήρα του 2023, πάσχιζα να βρω τελική», τη στιγμή που στο Misano δήλωνε ενθουσιασμένος. Μάλιστα ο Cal Crutchlow, δοκιμαστής της Yamaha, δοκίμασε 4 ή 5 φάσεις κινητήρα για την Ιαπωνική μάρκα στη Jerez, λέγοντας πως υπολείπονται αρκετά σε τελική.
10ος ο Enea Bastianini στην πρώτη του φορά πάνω στην εργοστασιακή Ducati, ενώ ήταν κι ο μόνος αναβάτης που υπέστη πτώση, αλλά χωρίς να τραυματιστεί ή να προκαλέσει ζημιά στη μοτοσυκλέτα. Ο νεαρός Ιταλός θα πορευτεί με νέο αρχιμηχανικό, τον Marco Rigamonti, πρώην του Johann Zarco, αντί για τον Albetro Giribuola που πήγε στην ΚΤΜ σε αναβαθμισμένο ρόλο δίπλα στους Miller και Binder.
Άλλες 2 Ducati αμέσως πιο κάτω, αυτές των Zarco και Bagnaia. Στην 13η θέση ο Marc Marquez, με τον Franco Morbidelli στην 14η.
Ο Alex Marquez στην άλλη Gresini, μάλιστα για πρώτη φορά, βρέθηκα σχεδόν 7 δέκατα από την κορυφή στην 15η θέση, με τον Pol Espargaro που ήταν πολύ χαρούμενος για το νέο εγχείρημα της Gasgas στην 16η θέση. Ο Jack Miller στην 17η με την εργοστασιακή ΚΤΜ, με εμφανή ανάγκη να προσαρμοστεί στην ιδιαίτερη μοτοσυκλέτα.
Ακολούθησαν τρεις Honda, αυτές των Mir, Nakagami και Rins. Πολλά προβλήματα για την ιστορική μάρκα, αν και τουλάχιστον για τους δύο νεοφερμένους Ισπανούς ο χρόνος θα δείξει.
Την κατάταξη έκλεισαν οι Raul Fernadez της RNF Aprilia, κι ο Augusto Fernandez, rookie και πρωταθλητής της Moto2 για το 2022 με την Tech3 Gasgas Racing.
Επόμενη επίσημη δοκιμή του MotoGP θα είναι στη Sepang τον Φεβρουάριο, ως τότε οι ομάδες θα πειραματίζονται μόνες τους με την πίστα της Jerez να φορτώνεται τους περισσότερους γύρους.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!