Η Ducati έκλεισε ιδανικά τις δοκιμές προετοιμασίας του MotoGP ενόψει 2023, με τον Francesco Bagnaia να βρίσκεται ξανά στην κορυφή του φύλλου χρόνων της Κυριακής. Σαφής βελτίωση για την Yamaha και τον Fabio Quartararo, γεμάτη «Ιταλούς» η δεκάδα.
Η Ducati έχει βρεθεί στην κορυφή κατά τη διάρκεια και των πέντε ημερών των επίσημων δοκιμών του φετινού χειμώνα, με τους αναβάτες της να λαμβάνουν κορυφαίες θέσεις στη Μαλαισία και την Πορτογαλία.
Ο Bagnaia βγήκε για πρώτη φορά στην πίστα την Κυριακή με την εργοστασιακή Ducati και θα τελείωνε τη μέρα 0,296 δευτ. μακριά από τον ανταγωνισμό με νέο ανεπίσημο ρεκόρ γύρου 1m37,968.
Αν και ο παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν πρώτος στην πίστα το πρωί της Κυριακής, η πρώτη ώρα έκλεισε με τον ομόλογό του της Pramac, Jorge Martin στην κορυφή του πίνακα. Ωστόσο, ο Ισπανός θα έπεφτε μόλις λίγα λεπτά μετά την έναρξη της δεύτερης ώρας, αλλά δεν υπέστη αρνητικές συνέπειες από την πτώση και επανήλθε στην κορυφή του grid με 1m38.717s.
Στο τέλος της τρίτης ώρας, ο Bagnaia ανέλαβε την πρωτοκαθεδρία με ένα 1m38.154s που θα ήταν το σημείο αναφοράς μέχρι τα τελευταία 50 λεπτά της συνεδρίας, όταν απασφάλισε με 1m37.968s με φρέσκο ελαστικό μαλακής σύνθεσης.
Με τους περισσότερους να έχουν ολοκληρώσει τους γύρους τους πολύ πριν από την καρό σημαία, ο Bagnaia πέρασε πρώτος χωρίς σοβαρό ανταγωνισμό την καρό σημαία για να ξεκινήσει τα πρώτα βήματα της υπεράσπισης του τίτλου του σε εξαιρετική φόρμα σε μια μοτοσυκλέτα (μαζί με την Aprilia) που πιστεύει ότι είναι «ασυναγώνιστη» αυτή τη στιγμή.
Ο Johann Zarco του Pramac άργησε να γράψει γρήγορο γύρο αλλά εν τέλει πήρε την δεύτερη θέση με 1m38.264s στο GP23 του, αλλά ήταν ακόμα 0.296s μακριά από τον Ιταλό.
Υπολειπόμενος τυν Zarco κατά 0,038 δευτερόλεπτα ο Γάλλος Fabio Quartararo, ο οποίος ολοκλήρωσε τους τρεις πρώτους για να δώσει στην ομάδα του στη Yamaha λίγη ελπίδα ενόψει της έναρξης της νέας σεζόν.
Έχοντας αισθανθεί μετά τη συνεδρία του Σαββάτου ότι η Yamaha «δεν θα είναι έτοιμη» για τον πρώτο αγώνα του 2023 καθώς έγραψε πολλούς γύρους με την M1, η ιαπωνική μάρκα βρήκε κάτι σημαντικό την Κυριακή επιστρέφοντας στις ρυθμίσεις του 2022.
Αυτό επέτρεψε στον Quartararo να βγάλει ένα 1m38.302s, έναν γύρο περίπου 1,3s πιο γρήγορο από ό,τι κατάφερε το Σάββατο, για να καταλήξει τρίτος στη συνολική κατάταξη.
Η Yamaha έκανε επίσης το ντεμπούτο της στην πίσω πτέρυγα τύπου Formula 1 την Κυριακή, αν και ο Quartararo είπε στα μέσα ενημέρωσης ότι το τεράστιο εξάρτημα δεν φαινόταν να κάνει μεγάλη διαφορά και ήταν απίθανο να χρησιμοποιηθεί αυτή τη στιγμή.
Ο Luca Marini στην τέταρτη θέση ήταν ακριβώς μπροστά από τον ομόσταυλο του στο VR46 Ducati Marco Bezzecchi στην Πέμπτη θέση, με τον Enea Bastianini έκτο στην δεύτερη εργοστασιακή Ducati.
Ο Alex Marquez είχε δύο ατυχήματα την Κυριακή, και παρόλα αυτά ήταν έβδομος ταχύτερος με τη Gresini Ducati μπροστά από τον Martin, τον Brad Binder της KTM και τον Aleix Espargaro της Aprilia – που παραδέχτηκε ότι μπορεί να χρειαστεί να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση αυτή την εβδομάδα λόγω ενός προβλήματος ίνωσης στο χέρι του.
Ο Miguel Oliveira ήταν 11ος στο RNF Aprilia μπροστά από τον Maverick Vinales στο εργοστασιακό RS-GP, με τον Joan Mir τον ταχύτερο από τα Honda στη 13η θέση μπροστά από τον ομόλογο του Marc Marquez και τον Alex Rins της LCR.
Ο sophomore της Gresini Fabio Di Giannantonio δεν μπόρεσε να οδηγήσει την Κυριακή λόγω διάσεισης που υπέστη σε ένα ατύχημα το Σάββατο, με τον αναβάτη της Gresini να κατηγορεί το χαλίκι του Algrave που «μοιάζει με τοίχο» για τον τραυματισμό του.
Η σεζόν MotoGP 2023 ξεκινά στις 24-26 Μαρτίου με το GP της Πορτογαλίας και θα σηματοδοτήσει την πρώτη φορά στην ιστορία που ένας αγώνας σπριντ θα εμφανίζεται στο πρόγραμμα του Σαββατοκύριακου.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!