Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Fabio Quartararo πήρε την pole σε δραματικά προκριματικά για το MotoGP Grand Prix Ινδονησίας, καθώς δύο ατυχήματα για τον Marc Marquez τον άφησαν 15ο σε μια χαοτική περίοδο του Q1.
Μετά από ένα άθλιο ξεκίνημα στην υπεράσπιση του τίτλου του στο Κατάρ, στο οποίο προκρίθηκε στην 11η θέση και τερμάτισε τον αγώνα ένατος, ο Quartararo έφθασε στη πρώτο του pole από το GP της Καταλονίας το 2021 νικώντας κατά 0,213 δευτερόλεπτα τον Jorge Martin του Pramac.
Οι προκριματικές περίοδοι καθυστέρησαν κατά 20 λεπτά μετά την κόκκινη σημαία της προηγούμενης συνεδρίας FP4, καθώς η Suzuki του Alex Rins έπιασε φωτιά στη στροφή 13.
Έχοντας περάσει από μια δραματική περίοδο Q1, ο Francesco Bagnaia έβαλε την εργοστασιακή του Ducati στην κορυφή του Q2 στα αρχικά στάδια με 1m31.615s. Αλλά αυτό καταρρίφθηκε γρήγορα από τον παγκόσμιο πρωταθλητή Quartararo, ο οποίος έβαλε τη Yamaha του στην κορυφή με ένα 1m31.227 λίγες στιγμές μετά τη πτώση του team-mate του Franco Morbidelli – ο οποίος ήταν ταχύτερος στο FP4 – στη στροφή 5.
Στην αρχή της δεύτερης προσπάθειάς του, ο Quartararo βρήκε περισσότερο χρόνο για να φτάσει το 1m31.067s και θα περνούσε χωρίς αμφισβήτηση στην καρό σημαία για να ανοίξει τον λογαριασμό του για τις pole το 2022. Θα είναι επικεφαλής των δύο Pramac Ducatis των Martin και Johann Zarco, οι οποίοι ανέβηκαν στην τρίτη θέση αργά.
Με τον Brad Binder της KTM και τον νικητή του αγώνα του Κατάρ Enea Bastianini με την Gresini Ducati να σημειώνει πρόοδο αργά μέχρι την τέταρτη και την πέμπτη θέση επίσης, ο Bagnaia βρέθηκε από την πρώτη σειρά στην έκτη θέση.
Ο Miguel Oliveira στην αδελφή εργοστασιακή KTM ήταν έβδομος μπροστά από τον Rins, ενώ ο Jack Miller δεν μπορούσε να κάνει τίποτα περισσότερο από την ένατη στην εργοστασιακή του Ducati.
Ο Aleix Espargaro θα ξεκινήσει 10ος αφού έριξε την Aprilia του αργά ενώ βρισκόταν σε δυνατό γύρο. Θα ξεκινήσει δίπλα στον πρωτάρη της Gresini, Fabio Di Giannantonio – ο οποίος πέρασε με τον Bagnaia το Q1 – και τον Morbidelli.
Το σοκ των προκριματικών ήρθε σε ένα δραματικό Q1, καθώς τρεις βασικοί παίκτες στο δίδυμο της Honda, Marc Marquez και Pol Espargaro, και ο Joan Mir της Suzuki δεν κατάφεραν να βγουν από τη περίοδο.
Η αλλαγή του πίσω περιβλήματος των ελαστικών σε πιο άκαμπτη σχεδίαση για να αντεπεξέλθει στην υπερβολική ζέστη της Ινδονησίας φαίνεται να επηρεάζει περισσότερο τις Honda και Suzuki, με το Q1 να αποδεικνύεται μια εξαιρετικά ανώμαλη περίοδος τόσο για τον Marquez όσο και για τον Espargaro.
Ο Marquez επέλεξε μια στρατηγική δύο στάσεων στα προκριματικά, αλλά έπεσε στη στροφή 13 με την πρώτη του μοτοσυκλέτα. Αν και επέστρεψε στο pitlane για να πάρει τη δεύτερη RC213V του, στον τελευταίο του γύρο ο έξι φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έπεσε ξανά στη στροφή 12 και ως αποτέλεσμα έμεινε στη 15η θέση. Λίγα δευτερόλεπτα μετά τη δεύτερη πτώση του Marquez, ένας ταλαιπωρημένος Mir είχε επίσης μια πτώση και έμεινε στη 18η θέση στο grid – οι χειρότερες κατατακτήριές του από το περσινό Emilia Romagna GP.
Ο Pol Espargaro – ο οποίος ολοκλήρωσε την πρώτη περίοδο της Παρασκευή στη κορυφή και μπήκε στο Σαββατοκύριακο της Ινδονησίας αφού ήταν ταχύτερος στο pre-season test εδώ στη Mandalika – δεν τα πήγε καλύτερα μετά από αρκετές άθλιες στιγμές. Θα ξεκινήσει 16ος, 0,001 δευτερόλεπτα πίσω από τον Marquez, με το δίδυμο VR46 Ducati Marco Bezzecchi –ο οποίος είχε επίσης ένα ατύχημα στα τέλη του Q1– και τον Luca Marini μπροστά τους.
Ο αναβάτης της RNF Racing Yamaha, Andrea Dovizioso, ήταν 17ος, με τον Alex Marquez 19ο με την LCR Honda του, μπροστά από τους αναβάτες της Aprilia Maverick Vinales και της Tech3, Raul Fernandez και Remy Gardner. Ο Darryn Binder στην αδελφή RNF Yamaha και ο Takaaki Nakagami της LCR ολοκληρώνουν το grid των 24 αναβατών.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!