Ο Jack Miller πλησίασε το απόλυτο ρεκόρ πίστας του Jorge Lorenzo, παίρνοντας την 1η θέση στην μοναδική δοκιμαστική περίοδο της Παρασκευής στο Motegi. Λιγότερα από 0.3 δευτερόλεπτα χωρίζουν την 1η από την 10η θέση!
Μετά την αναστάτωση που προκάλεσε ο τυφώνας Namnadol που έπληξε την ευρύτερη περιοχή που βρίσκεται η πίστα του Motegi στην Ιαπωνία, το MotoGP αποφάσισε να επιτρέψει μόλις μία περίοδο δοκιμών την Παρασκευή, συνολικής διάρκειας 1 ώρας και 15 λεπτών αντί για τις κλασικές δύο 45λεπτες. Ο λόγος για αυτό ήταν πως καθυστέρησε η άφιξη υλικού από την Αραγονία λόγω του τυφώνα, κι η Dorna θέλησε να δώσει ένα έξτρα περιθώριο σε περίπτωση που καθυστερήσουν περαιτέρω τα αεροπλάνα με το υλικό.
Ο καιρός θα είναι μεγάλο ερωτηματικό καθ’ όλη τη διάρκεια του τριημέρου. Οι προβλέψεις δείχνουν ότι η συννεφιά θα συντροφεύει τους αναβάτες σχεδόν συνέχεια, ενώ το Σάββατο η πιθανότητα βροχής είναι αυξημένη. Η υγρασία επίσης θα είναι σε υψηλά ποσοστά, κάτι που μπορεί να επηρεάσει την απόδοση και την πρόσφυση των ελαστικών.
Καθώς μιλάμε ουσιαστικά για τα κλασικά FP1 και FP2 συνενωμένα, οι αναβάτες έπρεπε να προσπαθήσουν να βρεθούν στην δεκάδα, ώστε να καλύψουν την πιθανότητα βροχής του Σαββάτου που δεν θα τους επιτρέψει να βελτιώσουν τον χρόνο τους και να διεκδικήσουν την αυτόματη πρόκριση στο Q2.
Οι αναβάτες ξεκίνησαν συντηρητικά, προσπαθώντας να πάρουν την αίσθηση της πίστας που ήταν στεγνή μεν, αλλά με αρκετή υγρασία δε, καθώς προηγήθηκε μια βροχή χαμηλής έντασης και διάρκειας.
Μετά τα πρώτα δέκα λεπτά, πρωτοπόρος στην κατάταξη ήταν ο Jack Miller της εργοστασιακής Ducati, με 1:45.903. Από κοντά κι οι Quartararo, Marc Marquez ενώ 4ος ήταν ο Alex Rins. Οι κλασικές Ducati που μονοπωλούν τις πρώτες θέσεις στο δεύτερο μισό του πρωταθλήματος δεν είχαν κάνει ακόμη σοβαρές προσπάθειες για χρόνο. Πολλοί αναβάτες απλώς έγραψαν έναν πρώτο χρόνο και επέστρεψαν στα γκαράζ των ομάδων για αλλαγή ρυθμίσεων.
Αυτό το τριήμερο, αγωνίζεται με τα χρώματα του HRC κι ο Tetsuta Nagashima με Wild Card, για τον οποίο ο Cal Crutchlow δήλωσε πως «είναι πύραυλος», και πως θα μας αφήσει έκπληκτους με την ταχύτητα του. Στην θέση του τραυματία Joan Mir για την Suzuki αγωνίζεται ένας άλλος Ιάπωνας, ο Takuya Tsuda.
Στα 20 λεπτά από την έναρξη της διαδικασίας, ο Fabio Quartararo έγραψε 1:45.807, παίρνοντας την πρώτη θέση από τον Miller, και αμέσως επέστρεψε στα pits ενδεχομένως καταπονημένος κι από τις εκδορές που κουβαλάει από το συμβάν στην Aragon. Δυστυχώς για εκείνον, η προστατευτική φόρμα του άνοιξε κατά το σύρσιμο του μετά την πτώση προκαλώντας εκτεταμένες εκδορές, που όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Γάλλος «θα μου προκαλούν κάψιμο» κατά την αγωνιστική προσπάθεια.
Οι Aprilia σε αυτό το σημείο βρίσκονταν στην 8η και 15η θέση με τους Vinales και Aleix Espargaro αντίστοιχα. Γεγονός είναι ότι η φύση της πίστας με τα παρατεταμένα και πολλές φορές σε όρθια θέση φρένα δεν ευνοούν την Aprilia, που κατά καιρούς έχει αντιμετωπίσει θέματα με τα φρένα της. Σε συνεχόμενους γύρους, με σκληρής σύνθεσης πίσω ελαστικό, προσομοιώνοντας συνθήκες αγώνα, ο Espargaro κατάφερνε μόλις τον 9ο χρόνο.
Ο Marc Marquez που αγωνίζεται στην έδρα της ομάδας του, καθώς η πίστα ανήκει στην Honda, ήταν 6ος στην κατάταξη μετά το πρώτο μισάωρο. Η πίστα είναι οριακά δεξιόστροφη, επομένως δεν επιβαρύνει τόσο το δεξί του χέρι, όσο θα το έκανε μια οποιαδήποτε άλλη πίστα. Ο ίδιος δήλωσε ότι το οστό δεν έχει πρόβλημα πλέον, αλλά οι μύες του που δεν έχουν επανέλθει πλήρως.
Σε τελική ταχύτητα, είδαμε τον Alex Rins αρκετά ψηλά με 309 χλμ./ώρα, όπως και τον Francesco Bagnaia, ενώ ο Miller στο δεύτερο stint κατέγραψε 311χλμ./ώρα. Θυμίζουμε ότι το ρεκόρ τελικής ταχύτητας κατέχει ο Andrea Iannone από το 2015 με 314.3 χλμ./ώρα με Ducati.
40 λεπτά πριν την λήξη της διαδικασίας, ο Bagnaia φόρεσε ένα φρέσκο μαλακής σύνθεσης πίσω ελαστικό κάνοντας προσομοίωση γρήγορου γύρου. Δεν κατάφερε παρόλα αυτά να πετύχει κάτι περισσότερο από την 3η θέση. Στον αντίποδα την πρώτη θέση πήρε ο Alex Rins της Suzuki που είναι πάντα δυνατός την Παρασκευή, με 1:45.738.
Ο νικητής της Aragon, Enea Bastianini βρισκόταν στην 8η θέση σε αυτό το σημείο, ενδεχομένως περιμένοντας το τελευταίο τέταρτο για να επιτεθεί στο χρόνο. Την ίδια στιγμή ο ομόλογος του στην Ducati, Johann Zarco με τη ομάδα της Pramac, βελτίωσε τον κορυφαίο χρόνο με 1:45.210. Καλούς γύρους κατέγραψε και ο Aleix Espargaro που φορούσε φρέσκια μαλακή σύνθεση στον πίσω τροχό του, ομοίως και ο ομόσταυλος του Maverick Vinales. Το 3ο sector φαίνεται να είναι αυτό που κοστίζει σε χρόνο στην Aprilia.
Οι KTM των Binder και Oliveira, μετά την εξαιρετική τους εμφάνιση στην Aragon, βρίσκονταν στις θέσεις 17 και 13 αντίστοιχα. Όπως δήλωσαν την Πέμπτη, δεν περιμένουν να καταφέρουν πολλά στο Motegi, καθώς θεωρούν ότι η πίστα δεν ευνοεί τα χαρακτηριστικά της μηχανής τους.
Πολύ ελπιδοφόρα μηνύματα για τη Yamaha έστειλε ο Franco Morbidelli, που βρισκόταν 5ος σε αυτό το σημείο, παρότι είχε σχεδόν 10 ολόκληρα χιλιόμετρα λιγότερη τελική από τις Ducati. Ίσως η πεποίθηση του Fabio Quartararo πως τα απαιτητικά φρένα της πίστας θα δώσουν πλεονέκτημα στη Yamaha να μην είναι εσφαλμένη.
20 λεπτά πριν την λήξη της διαδικασίας, οι αναβάτες ξεκίνησαν να ανεβάζουν στροφές. Ο Quartararo έγραψε 1:45.029 για την πρώτη θέση, με ολόφρεσκο μαλακό ελαστικό, ενώ ο Bastianini απάντησε με 1:44.978. Βελτίωση είδε και ο Miguel Oliveira που ανέβηκε στην 3η θέση της κατάταξης. Φοβερός ο Cal Crutchlow, που έγραφε χρόνους δεκάδας παρότι είχε πάνω από έναν χρόνο να βρεθεί σε αγωνιστικό περιβάλλον, κάτι που συνέβη μόλις μία βδομάδα πριν στην Aragon!
Αρκετά καλή εμφάνιση και από την Honda που είχε ανταγωνιστικό ρυθμό στα μεγάλα stints, με τον Marc Marquez να βρίσκεται 4ος αφού έβαλε φρέσκα ελαστικά εμπρός και πίσω. Καλό ρυθμό επέδειξε και ο Takaaki Nakagami, που παρότι οδηγεί με φρεσκοχειρουργημένο χέρι, κατάφερε να βρεθεί στο Motegi. Η έτερη Ιαπωνική μοτοσυκλέτα, αυτή του Rins της Suzuki, συνέχισε να εντυπωσιάζει με το 1:44.913 που τον έφερε στην 1η θέση με 10 λεπτά να απομένουν στην διαδικασία.
Σχεδόν όλοι οι αναβάτες οδηγήθηκαν στα pits των ομάδων, για να προετοιμαστούν για μια τελευταία επίθεση στο χρόνο με ελαστικά μαλακής σύνθεσης εμπρός κα πίσω. Πρώτος ξεκίνησε ο Miller που βρήκε 3.5 δέκατα στο τελευταίο sector για να γκρεμίσει τον Alex Rins από την κορυφή. Οι περισσότερες Ducati φαίνονται δυνατές σε αυτό το κομμάτι της πίστας, σε αντίθεση με τις Yamaha που χάνουν αρκετά, κάτι που θα ευνοήσει τα προσπεράσματα για τις Ιταλικές μοτοσυκλέτες.
Δεύτερο χρόνο έγραψε ο Marc Marquez με 4 λεπτά να απομένουν. Τρίτος βρέθηκε ο Johann Zarco. Πτώση υπέστη ο Enea Bastianini στην 5η στροφή, με μόλις 3 λεπτά πριν το τέλος κάτι που δεν του επέτρεψε να επιστρέψει με την δεύτερη μηχανή του στη διαδικασία.
Ο Bagnaia που ήταν εκτός δεκάδας, έγραψε άνετα τον 2ο χρόνο πίσω από τον Miller για να εξασφαλίσει την παρουσία του στην δεκάδα. Έκπληξη από τον Pol Espargaro που βρέθηκε στην 5η θέση, τη στιγμή που ο Zarco υπέστη κι αυτός πτώση, με τις κίτρινες σημαίες που βγήκαν να κόβουν τους γύρους πολλών αναβατών. Την ίδια μοίρα υπέστη και ο Darryn Binder.
Οι Aprilia που δεν απέδωσαν καλά σε όλη την διαδικασία, κατάφεραν τελικά να βρεθούν στην δεκάδα την τελευταία στιγμή με τους Aleix Espargaro και Maverick Vinales να τερματίζουν στην 4η και 10η θέση αντίστοιχα. Ο Rins που ήταν ανταγωνιστικός σε όλη τη διαδικασία, εν τέλει βρέθηκε μακριά από την δέκατη θέση.
Πολύ ισορροπημένη η δεκάδα της Παρασκευής, με 2 Aprilia, 2 Honda, 2 KTM, 1 Yamaha αυτή του Fabio Quartararo, και 3 Ducati. Μεταξύ 1ου και 10ου η διαφορά είναι μόλις 250 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Η δράση συνεχίζεται ξημερώματα Σαββάτου με το FP2, που θα κρίνει την δεκάδα που θα προκριθεί αυτόματα στο Q2. Αναλυτικά η κατάταξη του Practice 1:
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!