Ούτε ένας flag-to-flag αγώνας δεν μπορεί να μειώσει την επίθεση του Martin καθώς με αλλαγή μοτοσυκλέτας και τη δυνατή βροχή τερμάτισε μπροστά από τον Bagnaia, με τον Marquez να καταγράφει την τρίτη θέση.
Ήταν μια μέρα για ατσαλένια νεύρα στο Motul Grand Prix της Ιαπωνίας, με τη μάχη για το Πρωτάθλημα να κορυφώνεται και το ψιλόβροχο να γίνεται σοβαρή βροχή. Αλλά σε μια μέρα που ένα λάθος πιθανότατα θα έμενε για πολύ στη μνήμη, κανείς από τους δύο διεκδικητές στην κορυφή της βαθμολογίας δεν το έκανε. Ο Jorge Martin (Prima Pramac Racing) ξεπέρασε αναμφισβήτητα τη μεγαλύτερη δοκιμασία του τελευταία για να κάνει ένα masterclass σε βρεγμένο καιρό, ξεπερνώντας τον Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) για να μειώσει τη διαφορά σε μόλις τρεις βαθμούς. Το τεστ ήταν επίσης τεράστιο για τον Bagnaia, χωρίς φόρμα και αντιμετώπισε τις πιο δύσκολες συνθήκες της σεζόν μέχρι στιγμής, αλλά ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής στάθηκε, κρατήθηκε και πήρε τους απαραίτητους 20 βαθμούς για να κρατήσει εκείνος το προβάδισμα.
Καθώς οι δύο κορυφαίοι του Πρωταθλήματος κράτησαν τα νεύρα τους, το ίδιο έκανε και ο αναβάτης στο επίκεντρο της δικής του καταιγίδας καθώς οι φήμες για το μέλλον του δίνουν και παίρνουν: ο Marc Marquez (Repsol Honda Team) επέστρεψε σε βάθρο σε Grand Prix για πρώτη φορά το 2023, και στο σπίτι της Honda.
Στο grid, τα ελαστικά ήταν slick, και οι ουρανοί ήταν γκρίζοι, με τον Martin να κάνει την ονειρεμένη εκκίνηση, ενώ ο Jack Miller (Red Bull KTM Factory Racing) έφυγε από τη γραμμή επίσης εξαιρετικά. Το ίδιο δεν μπορεί να ειπωθεί για τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή Bagnaia, ο οποίος κατευθύνθηκε στη στροφή 1 στην τέταρτη θέση πίσω από τον Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing), αν και η εργοστασιακή Ducati επέστρεψε στην έξοδο της δεύτερης στροφής.
Υπήρξε άμεση απογοήτευση για τον Maverick Viñales (Aprilia Racing) που κατέληξε στο χαλίκι μετά από επαφή καθώς αρκετοί αναβάτες βρέθηκαν στο ίδιο σημείο στη στροφή 1, ενώ ο Johann Zarco (Prima Pramac Racing) βγήκε εκτός μαζί του.
Καθώς η βροχή άρχισε να αυξάνεται, το pitlane άνοιξε σχεδόν αμέσως για να ανταλλάξουν μοτοσυκλέτες οι αναβάτες, κάτι που η συντριπτική πλειοψηφία επέλεξε να κάνει. Ο Martin τους οδήγησε στο pitlane, με τους Bagnaia, Marco Bezzecchi (Mooney VR46 Racing Team), Marquez και Aleix Espargaro (Aprilia Racing) να ακολουθούν από κοντά. Πέντε επέλεξαν να μείνουν εκτός: Fabio Quartararo (Moneter Energy Yamaha MotoGP™), Franco Morbidelli (Monster Energy Yamaha MotoGP™), Cal Crutchlow (Yamalube RS4GP Racing Team), Stefan Bradl (LCR Honda Castrol) και Michele Pirro (Ducati Lenovoam), και ξαφνικά, ο Pirro ηγήθηκε του Ιαπωνικού Grand Prix.
Από αυτούς που επέλεξαν να αλλάξουν μοτοσυκλέτα, ο Martin οδήγησε μια μεγάλη ομάδα στην πίστα, με τους Espargaro, Miller, Bagnaia και Marquez. Στη στροφή 10, ο Espargaro προκάλεσε τον Martin για το προβάδισμα του γκρουπ, αλλά ο αναβάτης της Pramac αντεπιτέθηκε. Καθώς πήγαμε να κάνουμε έναν άλλο γύρο, ο Quartararo και ο Crutchlow άλλαξαν μοτοσυκλέτες. Ο Pirro, ο Bradl και ο Morbidelli δεν το έκαναν.
Ήταν ένα απίστευτα δραματικό ξεκίνημα στον αγώνα και δεν έδειξε σημάδια επιβράδυνσης καθώς ο Martin βγήκε ανοιχτά υπό την πίεση του Espargaro, πέφτοντας στην P9 πριν τον περάσει ο Fabio Di Giannantonio (Gresini Racing MotoGP™). Μια καλή κίνηση γύρω από τη στροφή 6, επέστρεψε τη θέση στον υποψήφιο τίτλου, καθώς πέρασε από την εσωτερική την Gresini.
Μέχρι το τέλος του Γύρου 3, οι αναβάτες στο βρόχινα έπιασαν τον Morbidelli καθώς ο Marquez προσπαθούσε να προσπεράσει τον Espargaro στη στροφή 11, αλλά δεν μπορούσε να το καταφέρει καθώς γλίστρησε πίσω από την Aprilia. Λίγο πιο πίσω, ο Martin ήταν έτοιμος να επανορθώσει από το προηγούμενο λάθος του και κατάφερε να κερδίσει τον Miller στη στροφή 3 για την έκτη θέση, παραμένοντας πίσω από τους αντιπάλους του τίτλου Bezzecchi και Bagnaia.
Μέσα σε όλα αυτά, ο Pirro, απίστευτα, εξακολουθούσε να προηγείται στο Grand Prix κατά 10 δευτερόλεπτα, αλλά σύντομα άλλαξε μοτοσυκλέτα, πράγμα που σημαίνει ότι είχαμε έναν νέο ηγέτη του αγώνα με τη μορφή του Aleix Espargaro, ο οποίος είχε χρόνο να ανάμεσα του από τον Marquez στη δεύτερη θέση. Έπειτα, υπήρξαν περαιτέρω αλλαγές στη σειρά, καθώς ο Bagnaia και ο Martin πέρασαν και οι δύο τον Bezzecchi, προτού οι Ducatis στη συνέχεια πετάξουν μπροστά από τον Marc Marquez μέχρι το τέλος του γύρου για να προχωρήσουν στις θέσεις του βάθρου.
Μόλις πέντε γύροι και είχαμε αρκετό δράμα για όλη τη σεζόν… και αγώνας ακόμα δεν είχε τελειώσει!
Μια ματιά στις οθόνες χρονομέτρησης έδειξε τον Aleix Espargaro μπροστά, αλλά το προβάδισμά του μειώθηκε στο μισό δευτερόλεπτο έναντι του Bagnaia, με τον Martin να ολοκληρώνει τις προσωρινές θέσεις στο βάθρο. Ο Bezzecchi πέρασε τον Marquez καθώς η Repsol Honda άρχισε να γλιστράει με λάθος τρόπο, με τον Miguel Oliveira (CryptoDATA RNF MotoGP™) να το εκμεταλλεύεται. Σε αυτό το στάδιο, ο Binder είχε μια πτώση καθώς γλίστρησε έξω στη στροφή 3, ο αναβάτης ήταν εντάξει.
Μπροστά, ο Martin ήταν στη μάχη με τον Bagnaia για τη δεύτερη θέση και μετά πέρασε εύκολα τον Espargaro για το προβάδισμα, και ο σε φόρμα Ισπανός άνοιξε ένα μαξιλάρι επτά δέκατων. 1,5 δευτερόλεπτο πίσω από τους δύο μπροστινούς, ο Bezzecchi πέρασε στην τρίτη θέση σε βάρος του Aleix Espargaro, ο οποίος φαινόταν να έχασε όλη την ισχύ της RS-GP του με τον Oliveira και τον Marquez να τον περνάνε λίγα δευτερόλεπτα αργότερα.
Μετά από εννέα γύρους, φαινόταν ότι ο αγώνας άρχισε να ηρεμεί μετά από πιθανώς το πιο ταραχώδες ξεκίνημα σε αγώνα MotoGP™ στην πρόσφατη μνήμη. Το προβάδισμα του Martin έμεινε στο δευτερόλεπτο, με τον Bagnaia να διατηρεί το πλεονέκτημά του έναντι του Bezzecchi. Ο Oliveira ήταν ο επόμενος στη σειρά, αλλά ο κυρίαρχος σε βρεγμένο τα τελευταία χρόνια δεν μπορούσε να ανέβει στο βάθρο και μετά μπήκε στα πιτ για να αποσυρθεί στο τέλος του 12ου γύρου, μια χαμένη ευκαιρία.
Ωστόσο, η δράση εξακολουθούσε να ερχόταν πυκνή και γρήγορη πίσω από τους ηγέτες, με τον Joan Mir (Repsol Honda Team) και τον Miller να δίνουν μια θεαματική μάχη για την έβδομη θέση πριν ο Αυστραλός ηττηθεί αφού βγήκε ανοιχτά στη στροφή 11, κάπως τυχερός που δεν έπεσε καθώς επέστρεψε στο κυνηγητό στη 10η. Αυτό έφερε ξαφνικά το στέμμα των Κατασκευαστών κοντά στην Ducati…
Οι συνθήκες χειροτέρευαν, με τις μοτοσυκλέτες να ψεκάζουν το νερό από την άσφαλτο καθώς ο ρυθμός επιβραδύνθηκε, αλλά αυτό δεν μπορούσε να εμποδίσει τον Marquez να κάνει κινήσεις καθώς ο οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής πέρασε δίπλα από τον Bezzecchi και ανέβηκε στο βάθρο στη στροφή 11. Στη συνέχεια άρχισε να αφαιρεί κομμάτια από το πλεονέκτημα του Bagnaia, και φαινόταν θέμα χρόνου να τον φτάσει… αλλά μετά κυμάτισε η κόκκινη σημαία. Οι αναβάτες επέστρεψαν στο pitlane. Συμπεριλαμβανομένου του Zarco που έπεσε λίγες στιγμές πριν την κόκκινη σημαία και κατέστρεψε την GP23 του, ο αναβάτης ήταν εντάξει.
Με τους 13 από τους 24 γύρους να έχουν ολοκληρωθεί, μια επανεκκίνηση θα γινόταν εάν οι συνθήκες βελτιωνόντουσαν, αλλά αυτό ήταν μεγάλο Αν. Φαινόταν ότι οι συνθήκες είχαν καθαρίσει αρκετά για μια επανεκκίνηση, αλλά πριν προλάβουν να ολοκληρώσουν τον γύρο προθέρμανσης, κυμάτισε για άλλη μια φορά η κόκκινη σημαία και ανακοινώθηκε το αποτέλεσμα του αγώνα. Καθώς είχε ολοκληρωθεί πάνω από το 50% του αγώνα, απονεμήθηκαν πλήρεις βαθμοί.
Τα ατσαλένια νεύρα του Martin ενόψει μιας πολύ διαφορετικής πρόκλησης τον κάνουν επιβεβαιωμένα νικητή, με άλλους 25 βαθμούς να τον αφήνουν μόλις τρεις πίσω από τον Bagnaia. Αλλά για να διατηρούσε αυτό το προβάδισμα, αν δεν τον κέρδιζε και ο Martin κέρδιζε, ο Pecco έπρεπε να τον ακολουθήσει άμεσα. Και αυτό το έκανε.
Ο Bezzecchi έχασε το βάθρο αλλά συγκέντρωσε 13 βαθμούς μπροστά από τον Aleix Espargaro και τον Jack Miller στην P5 και στην P6 αντίστοιχα. Ο Augusto Fernandez (GASGAS Factory Racing Tech3) τερμάτισε μπροστά από τον Fabio Di Giannantonio για την έβδομη θέση, ενώ ο Raul Fernandez (CryptoDATA RNF MotoGP™ Team) και ο Quartararo ολοκλήρωσαν το top 10. Ο Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu) ήρθε 11ος στο σπίτι του, με τους Mir, Crutchlow, Bradl και Pol Espargaro (GASGAS Factory Racing Tech3) να συμπληρώνουν τις θέσεις βαθμολόγησης.
Ίσως ήταν ένα ήσυχο τέλος, αλλά ήταν απλά ένα συναρπαστικός, θεαματικός αγώνας στο Ιαπωνικό Grand Prix. Τώρα, έχουμε δύο εβδομάδες μέχρι να ξεκινήσει το Pertamina Grand Prix της Ινδονησίας.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!