Βροχή, λιακάδα ή κάτι ενδιάμεσο; Το Σάββατο στο Grand Prix de France παρουσίασε μια αρκετά καλή πρόκληση για το grid του MotoGP, αλλά τα τελευταία λεπτά του Q2 τελικά έδωσαν μία εκπληκτική μάχη για την pole σε μια ξηρή πίστα. Και ποιος βγήκε στην κορυφή; Ο τοπικός ήρωας Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP), με τον Γάλλο να παίρνει συνεχόμενη pole στο Le Mans για να κερδίσει τον teammate του Maverick Viñales για την κορυφή και να κάνει το 1-2 στο grid για την εργοστασιακή ομάδα της Yamaha για πρώτη φορά από το 2017. Η τρίτη θέση πήγε στον Jack Miller (Ducati Lenovo Team), ο νικητής της Jerez μόλις ένα δέκατο πίσω από την pole.
Οι αποφάσεις έπρεπε να ληφθούν από τους αναβάτες του Q2 στην αρχή της περιόδου για την pole position, και είδαμε τον Valentino Rossi και τον teammate του Petronas Yamaha SRT, Franco Morbidelli, να ποντάρουν σε στεγνά ελαστικά. Είχαν εμπνευστεί από τον συνάδελφο αναβάτη της VR46 Acadamy Andrea Migno (Rivacold Snipers Team) μετά το εκπληκτικό ρίσκο του στο Moto3.
Φαινόταν ότι η ομάδα της Petronas Yamaha SRT είχε κάνει τη σωστή απόφαση καθώς οι Miller, Quartararo και Marc Marquez (Repsol Honda Team) πήγαν κατευθείαν πίσω για αλλαγή. Ο Pol Espargaro (Repsol Honda Team), ο Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu) και ο Savadori ήταν επίσης όλοι σε slicks, αλλά ο Johann Zarco (Pramac Racing) δεν ήταν και σύντομα επέστρεψε στο pitlane για αλλαγή ελαστικών – όπως και ο Viñales.
Μέχρι τότε, οι αναβάτες με ελαστικά slicks ήταν οι ταχύτεροι στις οθόνες χρονισμού. Ο Rossi ήταν εκτός θέσης στην τελική στροφή. ο γύρος του καταστράφηκε και ο Morbidelli ξεπέρασε τον καλύτερο γύρο του Zarco, αλλά τότε ο Miller τους πέρασε όλους για να πάει 1,2 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα από οποιονδήποτε. Ο Pol Espargaro έφτασε στην P2 καθώς οι Quartararo και Savadori έφτασαν στο P3 και P4, ο Morbidelli ο επόμενος για να βελτιωθεί για να επιστρέψει στη δεύτερη. Απίστευτα όμως, ο Miller έριξε ξανά το καλύτερό του κατά ένα δευτερόλεπτο και ο Pol Espargaro ήρθε για άλλη μια φορά ως ο πλησιέστερος του Aussie.
Ήταν πολύ μακριά από το τέλος. Όλοι βελτιώνονταν συνεχώς και ο Zarco πήγε για λίγο προσωρινά στη pole, ο Miller τον νίκησε με εννέα δέκατα και στη συνέχεια ο Pol Espargaro τελικά υποβίβασε τον Miller στη δεύτερη θέση με 0.157δ. Ο Marc Marquez πήγε έπειτα μαζί με τον teammate του στην πρώτη σειρά με τέσσερα λεπτά να απομένουν, και ο Nakagami έκανε τρεις τις Honda στους τέσσερις πρώτους προς το παρόν.
Ο Morbidelli επέστρεψε για τη δεύτερη, αλλά όχι για πολύ. Ο Marc Marquez νίκησε τον teammate του Pol Espargaro με 0.113 δευτερόλεπτα, πριν ο Nakagami χωρίσει τους δύο για να γίνει το 1-2-3 για τη Honda… και στη συνέχεια η βροχή άρχισε να πέφτει στη στροφή 1. Έδειχνε τέλειο για την HRC, αλλά όχι. Ξαφνικά, ο Viñales και ο Zarco έκαναν κόκκινους τομείς, πριν το κάνει και ο Quartararo.
Ο Viñales ήταν ο πρώτος που πέρασε τη γραμμή και έσπασε τις καρδιές της Repsol Honda για να πάρει την προσωρινή pole από τον Marc Marquez, ο Zarco στη συνέχεια πήρε τη δεύτερη θέση και ο Morbidelli πήρε επίσης το καλύτερο από τον αριθμό 93. Ο Quartararo ήταν ο αναβάτης που είχαν όλοι τα μάτια τους στραμμένα και ήταν Yamaha εναντίον Yamaha για την pole. Θα μπορούσε να τα καταφέρει; Το μπόρεσε. Ο El Diablo κέρδισε τον χρόνο του teammate του κατά 0,081 δευτερόλεπτα και ο Miller ήρθε για να αρπάξει επίσης την πρώτη σειρά.
Το πρώτο εργοστασιακό 1-2 της Yamaha από το 2017, όταν ο Viñales πήγε να κερδίσει, μαζί με τον πιο πρόσφατο νικητή αγώνα. Ένα ακόμα Σάββατο που – για τρίτη συνεχόμενη φορά – ανήκε στον Quartararo. Η χειρουργική επέμβαση στο χέρι του, ακολουθήθηκε από την pole στο σπίτι του, όπου η είναι 2η συνεχόμενη θέση εκκίνησης για τον Quartararo στο Le Mans.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!