Γαλλικό 1-2 στο Γερμανικό GP, με μία Ducati στη pole στο Sachsenring παρά μία πτώση… και μια πρώτη σειρά στο MotoGP για την Aprilia.
Ο Johann Zarco (Pramac Racing) κατάφερε να κερδίσει τον Γάλλο συμπατριώτη του Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) για την pole position κατά 0,011δ στο Grand Prix Liqui Moly Motorrrad Deutschland – και αυτό παρά το ατύχημά του. Επομένως, ο Quartararo στερείται του ρεκόρ των έξι στη σειρά για έναν αναβάτη της Yamaha αλλά θα ξεκινήσει δεύτερος, με τον Aleix Espargaro (Aprilia Racing Team Gresini) να κλέβει μερικά από τα πρωτοσέλιδα στην τρίτη θέση καθώς έδωσε στην Aprilia την καλύτερα προκριματική περίοδο στην εποχή του MotoGP από το 2000.
Q1
Ένα ξέφρενο Q1 γεμάτο superstars τελικά είδε τους Alex Rins (Team Suzuki Ecstar) και Pol Espargaro (Repsol Honda Team) να προχωρούν στο Q2 στη Γερμανία, με τον Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) να χάνει οριακά και τον Joan Mir (Team Suzuki Ecstar ) και τον Maverick Viñales (Monster Energy Yamaha MotoGP) και οι δύο να είναι κάπως μακριά. Για τον Mir είναι τα χειρότερα προκριματικά του στη σεζόν με την P17, τώρα ανεβαίνει μία θέση μετά από ένα penalty για έναν άλλο αναβάτη, και για τον Viñales είναι 21ος και προτελευταίος στο grid μετά τη χειρότερη προκριματική του περίοδο στο MotoGP.
Η ποινή, εν τω μεταξύ, ήταν μια πτώση τριών θέσεων για τον Enea Bastianini (Avintia Esponsorama) αφού βρέθηκε να οδηγεί αργά στη αγωνιστική γραμμή, δημιουργώντας δράμα με τον θυμωμένο Danilo Petrucci (Tech3 KTM Factory Racing). Επιπλέον, ο Franco Morbidelli (Petronas Yamaha SRT) έπεσε στην τελική στροφή, ο Lorenzo Savadori (Aprilia Racing Team Gresini) έπεσε στη στροφή 12 και ο Iker Lecuona (Tech 3 KTM Factory Racing) έπεσε στη στροφή 1.
Q2
Καθώς η περίοδος του Q2 ξεκίνησε, ήταν αμέσως σαφές ότι ο Quartararo είχε ισχυρή ταχύτητα, καθώς έριξε το χρόνο στο 1:20.4. Ο Marc Marquez (Repsol Honda Team) ήταν αρχικά δεύτερος, μπροστά από τον Jorge Martin (Pramac Racing), αλλά αυτό θα ανακατευόταν μετά τις τελευταίες προσπάθειες.
Καθώς τα τελευταία στάδια έφτασαν, έμοιαζε ότι ο Quartararo είχε κάνει αρκετά, αλλά θα αποδειχθεί ότι αυτό δεν ίσχυε, καθώς ο Zarco έκανε στο Sachsenring τον γύρο της ζωής του για να σπρώξει την Ducati του στην κορυφή – κατά μόλις 0,011δ. Ο διπλός Παγκόσμιος Πρωταθλητής του Moto2 έπειτα έψαχνε και για έναν άλλο γρήγορο γύρο, αλλά καθώς ο Zarco έφτασε στη στροφή 5, έχασε το εμπρός μέρος και έπεσε, φέρνοντας τις κίτρινες σημαίες.
Το ίδιο σχεδόν συνέβη μετά από μια πτώση στην στροφή 1 για τον Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu) και τον Jack Miller (Ducati Lenovo Team) που αναγκάστηκε να ικανοποιηθεί στην τέταρτη θέση.
Το grid
Ο Zarco ξεκινά μπροστά από το Quartararo μετά την πρώτη pole της Ducati στο Sachsenring από το 2008 με τον Casey Stoner και είναι το πρώτο γαλλικό 1-2 από το Brno 2020. Ο Aleix Espargaro ολοκληρώνει την πρώτη σειρά, παίρνοντας την πρώτη του πρώτη γραμμή από το Assen το 2015 και δίνοντας στην Aprilia την 1η πρώτη σειρά στο MotoGP, ένα ιστορικό ορόσημο για τον κατασκευαστή του Noale. Ο Espargaro είναι ο τέταρτος διαφορετικός αναβάτης που δίνει στην Aprilia μια πρώτη σειρά στην κορυφαία κατηγορία αγώνων Grand Prix.
Ο Miller ξεκινά από τη 2η σειρά, ακριβώς μπροστά από τον Βασιλιά του Sachsenring: Marc Marquez. Αν και φαινόταν ικανός για μια θέση στην πρώτη σειρά για την πλειοψηφία της περιόδου, ο Marquez έπεσε στη μέση της δεύτερης σειράς στο τέλος, αλλά είναι η καλύτερη θέση του από την επιστροφή του. Μετά από λίγο χρόνο αναζητώντας την ιδανική θέση στην πίστα, ο Miguel Oliveira (Red Bull KTM Factory Racing) ολοκλήρωσε τελικά τη δεύτερη σειρά στην έκτη.
Ο Jorge Martin πήρε την P7 και έκανε τρεις τις Ducati στο top7, ενώ η όγδοη θέση πήγε στον Pol Espargaro αφού πέρασε από το Q1. Ο αριθμός 44 παρακολουθούσε τον Quartararo για την πλειοψηφία του δεύτερου μισού της περιόδου. Μαζί του ο Takaaki Nakagami, και η πρώτη δεκάδα κλείνει με τον Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team), λίγο περισσότερο από μισό δευτερόλεπτο από τον χρόνο της pole του Zarco.
Ο Rins μπορούσε να πάρει μόνο την 11η θέση στην καρό σημαία, ενώ η 12η θέση πήγε στον Alex Marquez (LCR Honda Castrol). Οι Binder και Luca Marini (Sky VR46 Avintia) ακολουθούν, με τον Bastianini πιο πίσω και τον Valentino Rossi (Petronas Yamaha SRT) να παίρνει την 15η θέση.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!