Λέει Thriller στο πίσω μέρος του κράνους του και έγιναν δύο οι φορές που νίκησε ο Jack Miller για την Ducati Lenovo Team. Αυτή τη φορά στο GP της Γαλλίας σε έναν εντυπωσιακό flag-to-flag αγώνα που τον είδε να βγαίνει στην κορυφή, ξεπερνώντας δύο ποινές Long Lap που είχε για να γίνει ο πρώτος Αυστραλός μετά από τον Casey Stoner το 2012 που κέρδισε back-to-back αγώνες στην πρώτη κατηγορία. Είπε την Πέμπτη ότι είχε ανοικτούς λογαριασμούς να κλείσει με το Le Mans, και το έκανε τώρα. Ο Johann Zarco (Pramac Racing) κυνηγούσε τον συμπατριώτη του Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) στη δεύτερη φάση για να πάρει τη δεύτερη θέση, με τους Γάλλους αναβάτες να ολοκληρώνουν το βάθρο στο εντός έδρας αγώνας τους και ο Quartararo να επιστρέφει τώρα σε καλούς βαθμούς.
Πριν από τα φώτα της πρώτης κατηγορίας, ο αγώνας κηρύχθηκε στεγνός. Καμία βροχή δεν είχε πέσει από το Warm Up, αλλά υπήρχαν μερικά σκοτεινά σύννεφα στη γύρω περιοχή, και οι εντάσεις ήταν κατανοητά αισθητές στο grid. Όλο το grid είχε επιλέξει τα μαλακά Michelin για να ξεκινήσει ο αγώνας, με κάποιες προβλέψεις να υποδηλώνουν ότι μπορεί να υπάρξει βροχή σύντομα…
Ήταν στεγνό για την ώρα όμως και, όπως κάπως αναμενόταν, ο Miller προώθησε την Ducati του στην κορυφή από την τρίτη θέση στη γραμμή εκκίνησης, με τον Maverick Viñales (Monster Energy Yamaha MotoGP) και τον Quartararo να παραμείνει μέσα στις τρεις πρώτες. Ο Marc Marquez (Repsol Honda Team) είχε δύο προσπάθειες για την P4 εναντίον του Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu), πρώτα στη στροφή 7 και μετά στη στροφή 8.
Λίγο μετά την έξοδο από τη στροφή 10, ο Pol Espargaro (Repsol Honda Team) είχε μια τεράστια στιγμή. Ο Ισπανός παρέμεινε όρθιος, αλλά έδωσε στον Valentino Rossi (Petronas Yamaha SRT) και τον teammate του Franco Morbidelli μια ευκαιρία στο εσωτερικό της στροφής 11, αλλά και οι τρεις μαζί δεν μπορούσαν να πάνε και η πόρτα έκλεισε στον Morbidelli καθώς ο Ιταλός βγήκε ανοιχτά πριν πέσει στα χαλίκια. Αυτό έκανε τον Rossi και τον Pol Espargaro να χάσουν επίσης θέσεις, με τον Morbidelli να μπορεί να συνεχίσει αλλά στο πίσω μέρος.
Εν τω μεταξύ μπροστά, οι Miller, Viñales και Quartararo ήταν οι τρεις πρώτοι, με τους Alex Rins (Team Suzuki Ecstar) και τον Marc Marquez να βρίσκονται στις πρώτες πέντε… αλλά η βροχή είχε αρχίσει να πέφτει. Ήταν ελαφρύ στο ξεκίνημα και ο Quartararo έκανε μια εκπληκτική κίνηση δύο σε ένα στους Viñales και Miller στη στροφή 3, αλλά στη συνέχεια η βροχή έγινε πιο βαριά. Στον γύρο 5, έβρεχε πολύ και ήρθε η ώρα για όλους να πάνε στο pitlane για αλλαγή μοτοσυκλετών. Για πρώτη φορά σε τέσσερα χρόνια, είχαμε flag-to-flag.
Ο Miller βγήκε ανοιχτά στη στροφή 11 καθώς οι αναβάτες προσπάθησαν να ολοκληρώσουν τον γύρο με τα slicks και ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Joan Mir (Team Suzuki Ecstar) είχε πτώση. Ο αριθμός 36 έπεσε στον πέμπτο γύρο όταν η βροχή άρχισε να πέφτει και ακολούθησε περισσότερο δράμα αλλού στο pitlane. Τόσο ο Miller όσο και ο teammate του Francesco Bagnaia είχαν δύο ποινές Long Lap ο καθένας για υπέβαση ορίου ταχύτητας στο pitlane, και ο Quartararo έκανε λάθος και άφησε τη μηχανή του στο box του Viñales και έλαβε και αυτός ποινή Long Lap. Μετά από αυτό, ο Marc Marquez εμφανίστηκε ως ο ηγέτης του αγώνα…
Ο Rins ήταν δεύτερος καθώς οι αναβάτες μπήκαν ξανά στην πίστα, αλλά στη στροφή 4, ο Ισπανός έπεσε κάτω. Αυτό άφησε τους Marc Marquez και Quartararo μακριά από τον Miller μπροστά, αλλά ο οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έπεσε τότε στην τελική στροφή σε μια άλλη περίοδο δράματος λίγο μετά. Ο #93 κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα, αλλά αυτό έθεσε τον Quartararo ξανά μπροστά ως αρχηγό του αγώνα. Ο Miller πλησίαζε γρήγορα αλλά ο Αυστραλός είχε δύο μεγάλους γύρους να εκτοίσει. Το έκανε γρήγορα στους γύρους 9 και 10, επιστρέφοντας και θέτοντας τα βλέμματά του πίσω στο Quartararo, σύντομα κατάφερε να κλείσει τη διαφορά.
Στον 12ο γύρο, ο Quartararo έκτοισε την ποινή του Long Lap αλλά βγήκε ακόμα στην P2. Το πλεονέκτημά του έναντι της τρίτης θέσης, που τότε ήταν ο Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu), ήταν 12 δευτερόλεπτα και ο Miller βρισκόταν στο μπροστά με προβάδισμα τεσσάρων δευτερολέπτων έναντι του Quartararo. Ο Zarco ερχόταν όμως και ο αναβάτης της Pramac άρπαξε σύντομα την P3 από τον Nakagami στην στροφή 3. Ο Γάλλος τότε άρχισε να κλείνει την διαφορά από τον συμπατριώτη του Quartararo με υψηλό ρυθμό, σχεδόν δύο δευτερόλεπτα ένα γύρο καθώς άρχισαν να εμφανίζονται στεγνές γραμμές. Δεν υπήρχε βροχή, οπότε θα μπορούσαμε πραγματικά να δούμε τους αναβάτες να μπαίνουν στο pitlane για μία ακόμα αλλαγή μοτοσυκλέτας;
Ο Marc Marquez έπεσε και πάλι στη στροφή 6, η δεύτερη του πτώση στον αγώνα, και βγήκε στον γύρο 18. Είδαμε τότε τον Miller να βγάζει έξω το δεξί του πόδι στην ευθεία – σήμαινε πως ήθελε να ετοιμαστεί η στεγνή μοτοσυκλέτα; Αυτός και ο Quartararo ήταν στο μαλακό και ο Zarco στο μεσαίο, και ο αναβάτης της Pramac έριξε τη διαφορά στον συμπατριώτη στα 2,5 δευτερόλεπτα με επτά γύρους να απομένουν…
Εκπληκτικά, ο ήλιος άρχισε να λάμπει πάλι. Ο Zarco ήταν 1,8 δευτερόλεπτα γρηγορότερος από τον Quartararo για άλλη μια φορά, καθώς ο Alex Marquez (LCR Honda Castrol) και ο Danilo Petrucci (Tech3 KTM Factory Racing) πέρασαν τον Nakagami για την P4 και P5 αντίστοιχα, υποβαθμίζοντας τον Ιάπωνα αναβάτη στην έκτη θέση. Ο Bagnaia μετά από ένα κακό ξεκίνημα και δύο Long Laps ξεπέρασε τον Ιάπωνα αναβάτη με έξι γύρους να απομένουν.
Πιο ψηλά, ο Zarco είχε φτάσει και είχε περάσει τον Quartararo στην ευθεία για να πάρει την P2, επτά δευτερόλεπτα πίσω από τον Miller. Με τη σειρά του, ο Quartararo είχε 12 δευτερόλεπτα στην τσέπη του από τον Alex Marquez, οπότε φάνηκε ότι το βάθρο θα μπορούσε να είχε αποφασιστεί, χωρίς κανένα άλλο δράμα.
Πέντε γύροι να απομένουν και ο Zarco κυνηγούσε τον Miller και δεν είχε απομείνει χρόνος για να μπει στο pitlane, να γυρίσει πίσω και να χρησιμοποιήσει το πλεονέκτημα των στεγνών ελαστικών – όχι για τους ηγέτες ούτως ή άλλως. Ο Miller συνέχιζε και το προβάδισμά του παρέμενε ακριβώς πάνω από πέντε δευτερόλεπτα καθώς ο Bagnaia ανέβηκε στην P4.
Τρεις γύροι να απομένουν. Το προβάδισμα του Miller ήταν 4,9 δευτερόλεπτα, ο Zarco κρατούσε τον Quartararo σχεδόν επτά δευτερόλεπτα πίσω και ο Bagnaia ήταν οκτώ δευτερόλεπτα μακριά από την τελική θέση στο βάθρο στην τέταρτη θέση. Προχωρώντας στον γύρο 26 από τους 27, το χάσμα μειώθηκε στα 4,3 μεταξύ του κορυφαίου δίδυμου και ο Bagnaia έκοβε τη διαφορά με τον Quartararo σχεδόν δύο δευτερόλεπτα ανά γύρο. Στον τελευταίο γύρο, ήταν στο χέρι του Miller να χάσει, το πλεονέκτημά του παρέμενε πάνω από 4δ. Το χάσμα του Quartararo με τον Pecco ήταν στα 3,4 δευτερόλεπτα, και αυτό ήταν το μόνο που έμεινε μετά ένα δραματικό Γαλλικό GP.
Αφού ξεπέρασε τους δαίμονες του στην αρχή της σεζόν με τη Jerez, ο Miller βρίσκεται τώρα μόλις 16 βαθμούς μακριά από την 1η θέση για τον τίτλο καθώς ο Zarco επιστρέφει στο βάθρο μετά από ένα δύο δύσκολους αγώνες στην Πορτογαλία και την Ισπανία. Αυτός και ο Quartararo έκαναν 2 τους Γάλλους στο βάθρο στο Γαλλικό GP – δεν ήταν κακό αποτέλεσμα από τον τελευταίο που υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση σε αντλία βραχίονα μετά το Ισπανικό GP και είχε κακό αποτέλεσμα σε αυτή τη πίστα στο βρεγμένο πέρυσι. Η τέταρτη θέση του Bagnaia ήταν μια καλή θέση και το αποτέλεσμα μετά από δύο Long Laps και την έναρξη του από την P16 που τον είδε να χάνει μερικές θέσεις στην εκκίνηση. Μπορεί να έχει χάσει το προβάδισμά του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, αλλά μόνο με κατά βαθμό…
Ο Petrucci είχε μια σκληρή αρχή στη καριέρα του ως αναβάτης της KTM, αλλά ο νικητής του αγώνα Le Mans του 2020 είχε μακράν την καλύτερη πορεία του στη σεζόν για να τερματίσει σε μία εντυπωσιακή P5. Ο Alex Marquez της LCR Honda είχε επίσης το καλύτερο αποτέλεσμα του στη σεζόν σε μία πίστα που είχε βάθρο πέρυσι, και ήταν μπροστά από τον Nakagami στην έκτη και έβδομη θέση για την LCR. Ο Pol Espargaro ισοφάρισε το καλύτερο τερματισμό του φέτος στην P8, με τον Iker Lecuona (Tech3 KTM Factory Racing) να αρπάξει την P9 από τον Viñales στον τελευταίο γύρο. Ο Viñales έπρεπε να ικανοποιηθεί με την P10 στην καρό σημαία, ένα κακό αποτέλεσμα αφού ηγήθηκε του αγώνα στα πρώτα στάδια.
Ο Rossi έχασε κάποιο πολύτιμο χρόνο στα αρχικά στάδια και ο Doctor δεν μπόρεσε να ανακάμψει όταν έπεσε η βροχή, παίρνοντας την P11 στο Le Mans. Ο Luca Marini (Sky VR46 Avintia) ήταν 10 δευτερόλεπτα πίσω στην P12 και ο Ιταλός νίκησε άνετα τον Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) στηη 13η θέση μετά από ένα σκληρό Σαββατοκύριακο για τον ΝότιοΑφρικανό. Ο πρωταθλητής του Moto2 Enea Bastianini (Avintia Esponsorama) και ο Tito Rabat (Pramac Racing) ήταν οι τελευταίοι στους βαθμούς, με τον Morbidelli να καταφέρνει να τερματίσει τον αγώνα αλλά στην P16.
Τόσο ο Aleix Espargaro όσο και ο Lorenzo Savadori της Aprilia Racing Team Gresini υπέστησαν μηχανικά προβλήματα το απόγευμα της Κυριακής και ο Miguel Oliveira (Red Bull KTM Factory Racing) εντάχθηκε στη λίστα με τις Suzuki και τον Marc Marquez που έπεσαν.
Αυτός ήταν ένας ακόμη εντυπωσιακός αγώνας MotoGP, και ο πρώτος μας flag-to-flag σε τέσσερα χρόνια. Ένα απίστευτο απόγευμα στη βόρεια Γαλλία βλέπει τους τέσσερις πρώτους στην κούρσα τίτλου να απέχουν μόλις 16 βαθμους και τώρα είναι ο Quartararo που οδηγεί το δρόμο από τους Bagnaia, Zarco και Miller. Επόμενη στάση: το εντυπωσιακό Mugello… το σπίτι της Ducati.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!