Ο Francesco Bagnaia της εργοστασιακής Ducati πήρε στο νήμα μια σημαντική Pole Position στο COTA, με τον Alex Rins της LCR Honda να αιφνιδιάζει άπαντες στη δεύτερη θέση. Την πρώτη σειρά έκλεισε ο Luca Marini της VR46 Ducati.
Οι συνθήκες στην πίστα του Austin ήταν στεγνές, με αρκετά καλές θερμοκρασίες σε άσφαλτο και αέρα. Μετά τις χθεσινές δοκιμές, η Ducati φάνηκε να έχει πολύ δυνατό πακέτο ενόψει κατατακτηρίων, με τον Jorge Martin να είναι ο ταχύτερος μπροστά από τον Francesco Bagnaia.
Q1
Οι αναβάτες βγήκαν στην πίστα άμεσα, καθώς οι γύροι προθέρμανσης στο COTA είναι αρκετά μεγάλοι, και το 15λεπτο φτάνει ίσα ίσα για έναν γύρο προθέρμανσης, δύο γρήγορους και τον γύρο επιστροφής στο γκαράζ για το δεύτερο μαλακό πίσω ελαστικό.
Μετά τις πρώτες γρήγορες προσπάθειες οι Bezzecchi και Oliveira ήταν στις δύο προνομιούχες πρώτες θέσεις που οδηγούσαν στο Q2, με τον Joan Mir να είναι αρκετά κοντά. Οι αναβάτες πλην των δύο πρώτων κιτρίνιζαν τα ενδιάμεσα sectors, κι ήταν ο Johann Zarco αυτός που πήρε την προσωρινή δεύτερη θέση από τον Πορτογάλο της Aprilia.
Στο δεύτερο stint γρήγορων προσπαθειών ο Mir έδωσε το έναυσμα με τον υπόλοιπο ανταγωνισμό να ακολουθεί. Ο Ισπανός παγκόσμιος πρωταθλητής του 2020 ανέβηκε στην 2η θέση 22 χιλιοστά του δευτερολέπτου πάνω από τον Zarco.
Ένα λεπτό πριν το τέλος μια πτώση του Raul Fernandez στην στροφή 2, έφερε κίτρινες σημαίες στον πρώτο τομέα ακυρώνοντας τους γύρους όσων αναβατών βρίσκονταν ακριβώς πίσω του. Όμως ο Zarco που φάνηκε να φυλάει ελαστικό για την τελευταία προσπάθεια όπως και οι Di Giannantonio και Morbidelli.
Τελικά ο πολύπειρος αναβάτης της Pramac πήρε την πρωτιά στις πρώτες κατατακτήριες, κάτι που έχει επαναλάβει πολλάκις στο παρελθόν. Ο Bezzecchi που δεν μπόρεσε να γράψει ταχύτερο γύρο στο δεύτερο stint πήρε τελικά την δεύτερη θέση καθώς οι Mir και Oliveira απέτυχαν να τον απειλήσουν.
Αναλυτικά η κατάταξη του Q1:
Q2
Στις κατατακτήριες 2, ο Aleix Espargaro με εργοστασιακή Aprilia έγραψε τον πρώτο γρήγορο χρόνο με τους Vinales και Bagnaia να τον ακολουθούν κατά πόδας. Και ήταν ο παγκόσμιος πρωταθλητής της Ducati που βρέθηκε προσωρινά πρώτος μπροστά από τις δύο Aprilia και τον Bezzecchi που ήταν αναμεσά τους.
Στο μεταξύ ο Jorge Martin, που όπως δήλωσε μετά το P2 έτρεχε άρρωστος, υπέστη πρώτη ενώ ταυτόχρονα οι Bagnaia και Alex Marquez κατέβασαν άρδην τους χρόνους τους και μάλιστα σημείωσαν ακριβώς τον ίδιο χρόνο!
Με το ξεκίνημα του δεύτερου stint γρήγορων προσπαθειών, ο Bagnaia αποφάσει να καθυστερήσει την έξοδο του από τα pits για να μην του δώσει slipstream. Εν τέλει δεν κατάφερε και πολλά γιατί ο Marquez έκοψε ταχύτητα μες την πίστα ως ότου να βρεθεί στην πρύμνη της Ducati. Ήταν σχεδόν κωμικό το πως σχεδόν όλοι οι αναβάτες περίμεναν τον Bagnaia να φύγει πρώτος, κρυώνοντας πρακτικά τα ελαστικά τους.
Αυτό το παιχνίδι κόστισε τους Bagnaia και Marquez που έκαψαν τους πρώτους γύρους τους, τη στιγμή που πλήθος αναβατών κοκκίνιζε τα sectors τους. Όμως οι πτώσεις των Miller, Bezzecchi και Marquez έφεραν κίτρινες σημαίες σε τρία από τα τέσσερα τμήματα της πίστας κάτι που κατέστρεψε τους γύρους σχεδόν όλων.
Ο Alex Rins όμως είχε προλάβει να γράψει ταχύτερο χρόνο από τον Bagnaia πριν τις κίτρινες σημαίες για σχεδόν 2 δέκατα, με δορυφορική Honda. Και θα τα είχε καταφέρει, αν ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής δεν είχε κρατήσει το καλύτερο για το τέλος.
Με έναν χρόνο κάτω από 2.02:000, ο πρώτος αναβάτης στην ιστορία με τέτοιο χρόνο στο COTA, ο Bagnaia πήρε μια σημαντική Pole Position μπροστά από τον αναβάτη της LCR Honda. Ο Luca Marini αν και είχε καλό ρυθμό στον τελευταίο γύρο του έφτασε ως την τρίτη θέση, και θα απειλήσει ευθέως τον συμπατριώτη του στις εκκινήσεις.
Οι Alex Marquez και Marco Bezzecchi ήταν στις θέσεις 4 και 5, με τον Aleix Espargaro αρκετά μακριά από τις Ducati στην 6η θέση.
Η τρίτη σειρά εκκίνησης αποτελείται κατά σειρά από τους Quartararo, Vinales και Zarco, με τους Miller, Martin και Binder να κλείνουν την δωδεκάδα.
Ήταν μια κυριαρχική συνεδρία για την Ducati με 4 μοτοσυκλέτες στις 5 πρώτες θέσεις, και θα μπορούσε να είναι ακόμα καλύτερα αν ο Martin δεν απογοήτευε στο Q2.
Στον αντίποδα χαμόγελα στην Honda μοίρασε ο Alex Rins με την δεύτερη θέση, κάτι που δεν ισχύει για την Yamaha και τον Fabio Quartararo. Μέτριες οι Aprilia, που δεν αποκλείεται να ρισκάρουν στο sprint για να κερδίσουν βαθμούς.
Στις 23.00 ώρα Ελλάδος θα συνεχιστεί η δράση με τον αγώνα sprint. Αναλυτικά τα αποτελέσματα του Q2 στο Austin:
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!