Με έναν εντυπωσιακό γύρο στο τέλος του Practice 2 ο Jorge Martin της Pramac Ducati θα μπει ως ταχύτερος στις Κατατακτήριες στην πίστα του Austin. Πιο πίσω οι Bagnaia και Rins που έκανε την έκπληξη με δορυφορική Honda.
Στις πρώτες δοκιμές του MotoGP στα πλαίσια του GP Αμερικής, ο Luca Marini της VR46 Ducati ήταν ο ταχύτερος αναβάτης με τους Quartararo και Zarco να τον ακολουθούν. Οι Aprilia ήταν εκτός ρυθμού με εξαίρεση τον Maverick Vinales, ενώ όλοι οι κατασκευαστές είχαν τουλάχιστον μία μοτοσυκλέτα στην πρώτη δεκάδα.
Στο μεσοδιάστημα ανάμεσα στα P1 και P2 η βροχή χτύπησε την πίστα του Austin, με τις δοκιμές των Moto3 και Moto2 να επηρεάζονται από αυτή την εξέλιξη. Όμως κατά την εκκίνηση του Practice 2 της κορυφαίας κατηγορίας η πίστα ήταν στεγνή και μπορούσε να δώσει ανταγωνιστικούς χρόνους.
Οι αναβάτες βγήκαν με κατά βάση χρησιμοποιημένα ελαστικά εμπρός και πίσω, με κάποιες εξαιρέσεις όπως οι Vinales, Martin, Binder και Aleix Espargaro που δοκίμασε ένα φρέσκο σκληρό εμπρός ελαστικό.
Πολύ δυνατά βγήκε στην πίστα ο Miguel Oliveira με την δορυφορική Aprilia. Ο Πορτογάλος αναβάτης ήταν εκτός δεκάδας με το πέρας του P1 και για να εξασφαλίσει την παρουσία του στο Q2 σε περίπτωση που έβρεχε, πίεσε στους πρώτους γύρους και έγραψε τον τρίτο χρόνο στα συνδυασμένα φύλλα. Αμέσως μετά όμως υπέστη πτώση στην στροφή 2 και γύρισε στα pits.
Ο εργοστασιακός αναβάτης της Ducati Francesco Bagnaia που σε όλο το πρώτο stint ήταν με χρησιμοποιημένα ελαστικά στην Desmosedici του και κινούταν σε ρυθμό αγώνα, πίεσε τα ελαστικά του για έναν γύρο και κατάφερε να βρεθεί προσωρινά 2ος, ένα δέκατο μακριά από τον πρωινό χρόνο του Marini. Πολύ εντυπωσιακός ο Ιταλός.
Το δεύτερο stint χρησιμοποιήθηκε από την πλειοψηφία των αναβατών για δοκιμές κυρίως με το σκληρό εμπρός ελαστικό. Με τέτοιο λάστιχο έγραψε και τον προσωρινό πρώτο χρόνο ο Jorge Martin της Pramac για 9 χιλιοστά από τον Marini.
Οι εργοστασιακές Aprilia με χρησιμοποιημένα ελαστικά βελτίωσαν και μπήκαν προσωρινά στη δεκάδα, ενώ ο Oliveira είχε και δεύτερη πτώση αυτή τη φορά στη στροφή 12. Οι υπόλοιποι αναβάτες σε αυτή τη διαδρομή δεν βελτίωσαν αλλά μάζεψαν πολύτιμα δεδομένα για την φθορά των ελαστικών ενόψει sprint και Κυριακάτικου αγώνα.
Στο τελευταίο τέταρτο ξεκίνησαν αργά και σταθερά οι επιθέσεις στο χρονόμετρο. Οι Mir και Alex Marquez άνοιξαν το χορό με τον αναβάτη της Honda να παίρνει την πρώτη θέση με πολύ χρόνο να απομένει στη διαδικασία. Ψηλά ανέβηκε και ο Nakagami της LCR Honda στην 8η θέση, τη στιγμή που το υπόλοιπο grid ξεκίνησαν να θερμαίνουν τα φρέσκα ελαστικά τους για το time attack.
Τα sectors άρχισαν να κοκκινίζουν για πολλούς αναβάτες κι οι θέσεις στην κατάταξη άλλαζαν συνεχώς. Οι χρόνοι κατέβηκαν κάτω από το 2.03:000, κι η πρώτη θέση άλλαξε τρεις φορές κάτοχο μέσα σε 10 δευτερόλεπτα, διαδοχικά από τον Vinales στον Rins πριν φτάσει στον Marini.
Εκεί μπήκε στην εξίσωση κι ο παγκόσμιος πρωταθλητής που είχε προειδοποιήσει νωρίτερα για το ποια είναι η δυναμική του. Κατέβασε τον χρόνο του παλιού συμμαθητή του στην ακαδημία του Rossi κατά ένα δέκατο. Με 7 λεπτά να απομένουν, οι αναβάτες γύρισαν γρήγορα στα γκαράζ για καινούρια ελαστικά πριν περάσουν στο τελικό time attack.
Ήταν ο Jorge Martin που με έναν εκπληκτικό γύρο κοντά στο απόλυτο ρεκόρ πίστας που θα έβλεπε ως ταχύτερος την καρό σημαία, μπροστά από τον Francesco Bagnaia. Ο Alex Rins με έναν πολύ καλό γύρο βρέθηκε στην τρίτη θέση ως η μοναδική Honda στη δεκάδα. Παράλληλα πτώσεις των Zarco και Mir σε διαφορετικά σημεία της πίστας πρακτικά ακύρωσαν τις όποιες τελευταίες γρήγορες προσπάθειες όσων αναβατών πρόλαβαν το χρονόμετρο.
Ο Marini τελικά έμεινε τέταρτος μπροστά από τον Alex Marquez, κι ο Maverick Vinales ήταν η ταχύτερη Aprilia στην έκτη θέση.
Λίγο πιο πίσω ο Fabio Quartararo στην 7η θέση μπροστά από τον Brad Binder της ΚΤΜ. Η έτερη εργοστασιακή Aprilia του Aleix Espargaro βρέθηκε οριακά εντός δεκάδας, την οποία έκλεισε ο Jack Miller επίσης της εργοστασιακής KTM.
Εκτός δεκάδας ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος, Marco Bezzecchi της VR46 Ducati και ο Joan Mir της Repsol Honda παρά τον γρήγορο χρόνο που έγραψε δέκα λεπτά πριν το τέλος της συνεδρίας. Ο Franco Morbidelli της Yamaha δεν φάνηκε σε κανένα σημείο της Παρασκευής να έχει ρυθμό για δεκάδα, και συνεχίζει να βρίσκεται σε επισφαλή θέση.
Η δράση στην κορυφαία κατηγορία στους δύο τροχούς θα συνεχιστεί απόγευμα Σαββάτου στις 18.50 ώρα Ελλάδος με τις Κατατακτήριες που θα καθορίσουν το grid του sprint και του αγώνα της Κυριακής.
Αναλυτικά η κατάταξη του Practice 2 στο COTA, που καθόρισε και την δεκάδα του Q2:
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!