Η VR46 Ducati δείχνει δυνατή και στο COTA με τον Luca Marini να παίρνει την πρώτη θέση στην πρώτη διαδικασία δοκιμών. Πίσω του ο εξαιρετικός Quartararo της Yamaha κι ο Johann Zarco της Pramac Ducati. Χαμηλά οι Aprilia.
Η πρώτη περίοδος δοκιμών για το Grand Prix Αμερικής ξεκίνησε σε στεγνή πίστα, αν και η μετεωρολογική πρόβλεψη έδειχνε άστατο καιρό για το Practice 2. Ενδεχόμενη βροχή εκεί εκ των πραγμάτων θα στείλει τους 10 πρώτους του Practice 1 κατευθείαν στις κατατακτήριες 2, αν η πίστα δεν προλάβει να στεγνώσει.
Από το πάντα αγαπημένο του COTA απουσιάζει ο Marc Marquez, που δεν κατάφερε να αναρρώσει από τον τραυματισμό μετά το ατύχημα που προκάλεσε ο ίδιος στο Portimao. Το θέμα με τον Ισπανό είναι πως έχει δεχτεί διπλή ποινή Long Lap για το επόμενο GP που θα συμμετάσχει, η οποία λίγες ώρες πριν το P1 ανεστάλη επ’ αόριστον. Κι αυτό διότι αρχικά η ποινή ανακοινώθηκε για την Αργεντινή κι εν συνεχεία μετατέθηκε στην επόμενη συμμετοχή του Marquez, αφού ανακοινώθηκε ότι ο Ισπανός θα απουσίαζε από εκεί. Η Honda κατέθεσε έφεση για αυτό το θέμα, και η υπόθεση θα διερευνηθεί περαιτέρω.
Απών από το COTA είναι και ο Enea Bastianini της εργοστασιακής Ducati που δεν έχει ξεπεράσει τον τραυματισμό στην ωμοπλάτη που αποκόμισε στο sprint της Πορτογαλίας.
Στα του P1 τώρα, τα πρώτα δέκα λεπτά του P1 κύλησαν χωρίς απρόοπτα με άλλους αναβάτες να δοκιμάζουν τη μαλακή σύνθεση στο εμπρός ελαστικό κι άλλοι την μεσαία. Ο Alex Marquez που έχει αναγεννηθεί με την Gresini Ducati οδηγούσε τον ανταγωνισμό σε αυτό το διάστημα, με τον Alex Rins της LCR Honda να ακολουθεί κατά πόδας.
Όσο περνούσαν οι γύροι σε αυτό το πρώτο stint η κατάσταση της πίστας βελτιωνόταν με αποτέλεσμα οι χρόνοι να κατεβαίνουν διαρκώς. Οι Marquez, Zarco και Bagnaia ήταν οι αναβάτες που είδαν σημαντική βελτίωση προς το τέλος της πρώτης διαδρομής, με τον παγκόσμιο πρωταθλητή να ανεβαίνει στη 2η θέση.
Οι περισσότεροι αναβάτες επέστρεψαν στα γκαράζ των ομάδων τους για μερικές ανάσες κι ένα φρέσκο σετ ελαστικών ενόψει δεύτερου stint.
Στα φρένα της στροφής 12 ο Jack Miller είχε μια πτώση που δεν κόστισε στον ίδιο ή την μοτοσυκλέτα του όμως, 20 λεπτά πριν το τέλος της συνεδρίας. Την ίδια στιγμή ο Quartararo έριξε το χρόνο του για να βρεθεί ξανά στην 3η θέση της κατάταξης. Και όχι μόνο αυτό, αλλά στον αμέσως επόμενο γρήγορο γύρο ο Γάλλος αναβάτης έριξε κι άλλο τον καλύτερο χρόνο του παίρνοντας την πρωτιά από τον Alex Marquez! Αρκετά ενθαρρυντική εικόνα για την Ιαπωνική μάρκα.
Πολύ καλό πρόσωπο και από την άλλη Ιαπωνική εταιρία, καθώς οι Rins και Mir έφεραν τις Honda τους στις θέσεις 4 και 6 σε εκείνο το σημείο.
Με περίπου 10 λεπτά να μένουν στο ρολόι, οι αναβάτες επέστρεψαν στα pits για δεύτερη φορά στη συνεδρία ώστε να ετοιμαστούν για το τελικό time attack του P1 και να βρεθούν στην πρώτη δεκάδα.
Τα sectors άρχιζαν να κοκκινίζουν με 5 λεπτά να απομένουν στο ρολόι, κι οι Quartararo, Vinales και Marini αντάλλαξαν ταχύτερους γύρους με τον Ιταλό αναβάτη της VR46 Ducati να παίρνει τελικά την πρωτιά της διαδικασίας. Ο Γάλλος της Yamaha θα ήταν 2ος τελικά, αφήνοντας υποσχέσεις για αυτό το Σαββατοκύριακο.
Οι Zarco και Alex Marquez με τις δορυφορικές Ducati βρέθηκαν στο 3-4 μπροστά από τους Miller της KTM και Martin, Bagnaia της Ducati. Τη δεκάδα έκλεισαν οι Vinales με τη μοναδική Aprilia σε αυτές τις θέσεις, Binder της ΚΤΜ και Nakagami της δορυφορικής Honda.
Οι Aprilia με εξαίρεση τον Vinales δεν έδειξαν καλό πρόσωπο, αν και ο Miguel Oliveira ήταν δυνατός στο πρώτο stint. Καλύτερα τα πράγματα για την Honda που είχε ανταγωνιστικό ρυθμό αλλά έμεινε πίσω στο time attack. Ο νικητής της Αργεντινής Marco Bezzecchi είχε πτώση 2 λεπτά πριν το τέλος κι ενώ δεν προκλήθηκε ζημιά στη Ducati του, απέτυχε να βρει ρυθμό στο μικρό χρονικό διάστημα που απέμενε και τερμάτισε 14ος.
Η δράση θα συνεχιστεί στις 23.00 ώρα Ελλάδος με το καθοριστικό για τις Κατατακτήριες Practice 2. Αναλυτικά η κατάταξη του Practice 1 στο COTA:
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!