Βρισκόμαστε στην preseason του MotoGP, όπου οι ομάδες ακόμα δεν έχουν καταλήξει στο τελικό πακέτο με το οποίο θα πορευτούν στην έναρξη της σεζόν στο Portimao στα τέλη Μαρτίου. Στις τρεις μέρες που προηγήθηκαν, είχαμε το shakedown test στην πίστα της Sepang, όπου οι ομάδες έβγαλαν αρκετά και χρήσιμα συμπεράσματα για την μηχανή τους ως τώρα. Πάμε να δούμε μερικές από τις καινοτομίες που εισήγαγε η κάθε ομάδα.Ducati
Η Ιταλική μάρκα μπαίνει ως απόλυτη κυρίαρχος της κατηγορίας καθώς πέρυσι κατέκτησε το Triple Crown, μην αφήνοντας περιθώριο αμφισβήτησης στους ανταγωνιστές της. Αεροδυναμικά είναι η πιο καινοτόμα ομάδα, κάτι που περιμένουμε να συνεχιστεί και φέτος, ενώ ο Davide Tardozzi δήλωσε ότι ο κινητήτας του 2023 είναι ακόμα καλύτερος από αυτόν του 2022. Ο δοκιμαστής της Ducati Michele Pirro είχε στη διάθεση του πληθώρα αεροδυναμικών πακέτων, ειδικά στα πλαϊνά fairings, ενώ φαίνεται πως η Ιταλική ομάδα ακολουθεί το δρόμο που χάραξε η άλλη Ιταλική μάρκα η Aprilia, υιοθετώντας το «παχύ» χαμηλό fairing για περισσότερη κάθετη δύναμη. Για την ιστορία ο Pirro έγραψε τον ταχύτερο χρόνο και τις τρεις μέρες.
Yamaha
Η φετινή σεζόν θα κρίνει πολλά για την πορεία που έχει χαράξει η Yamaha, με τα πρώτα δείγματα να κρίνονται ως θετικά μεν, αλλά μάλλον ανεπαρκή δε. Τα τέσσερα αεροδυναμικά πακέτα που παρουσίασε στο τεστ της Valencia η Ιαπωνική φίρμα έκαναν την εμφάνιση τους και στη Μαλαισία, με τον Cal Crutchlow να γράφει πόλλα χιλιόμετρα αξιολογώντας τις αλλαγές της ομάδας ενόψει 2023. Το μεγάλο πρόβλημα της Yamaha ήταν η ανεπάρκεια του κινητήρα της στην ευθεία, με τις πρώτες εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για βελτίωση 3-5 χλμ/ώρα σε αυτόν τον τομέα. Δεδομένου ότι κι οι άλλες ομάδες θα έχουν βελτιωθεί όμως, αρκεί αυτή η μικρή άνοδος; Ο Crutchlow είχε τον δεύτερ χρόνο του τριημέρου με την Τ3 (όπως την ονόμασαν οι μηχανικοί) μοτοσυκλέτα της ομάδας.
Aprilia
Η μεγάλη έκπληξη της περσινής σεζόν, που χτυπούσε το πρωτάθλημα ομάδων στα ίσια πριν τον κύκλο του Ειρηνικού, ήρθε για να μείνει. Το καινοτόμο της «παχύ» χαμηλό fairing που αναφέραμε έχει αντιγραφεί σχεδόν από όλες τις ομάδες πλέον. Μικρές αλλαγές στο αεροδυναμικό της πακέτο, όπως οι έξοδοι των αεραγωγών στις άκρες του εμπρός fairing και αντίστοιχοι χαμηλά μπροστά από τα πόδια των αναβατών για καλύτερη διάχυση αέρα, όπως και η βελτιωμένη κινητήρια μονάδα ενόψει 2023 δοκιμάστηκαν στη Sepang από τον Lorenzo Savadori.
Honda
Άλλη μία ιστορική μάρκα που βρίσκεται σε κρίση. Έχοντας έναν από τους κορυφαίους όλων των εποχών στην εργοστασιακή της ομάδα, η Honda καλείται φέτος να δείξει ότι μπορεί να παλέψει για το πρωτάθλημα ή έστω να δώσει στον Marc Marquez μία μηχανή κοντά σε αυτό. Δοκιμές με την διάταξη του κινητήρα, ώστε να πάρει όσα περισσότερα μπορεί από το πίσω μέρος (σημείο που υστερούσε άρδην πέρυσι), και μικρομετατροπές στο αεροδυναμικό πακέτο των μοτοσυκλετών παρουσίασε η ιστορικότερη ομάδα του MotoGP, με τον Stefan Bradl ως δοκιμαστή. Δεν φάνηκε από τους χρόνους να έχει βρει κάτι που θα αλλάξει τους όρους παιχνιδιού, περιμένουμε και το επίσημο τεστ από αύριο.
ΚΤΜ
Αναμφισβήτητα το πιο ενδιαφέρον project φέτος. Η Αυστριακή ομάδα για πρώτη φορά συνεργάζεται με το αεροδυναμικό τμήμα της Red Bull F1, σε μια προσπάθεια να βρει κάτι καινούριο που θα την ανυψώσει και θα την βάλει στην διεκδίκηση των τίτλων. Αρκετά κι ενδιαφέροντα νέα κομμάτια ειδικά στα πλαϊνά fairings, με τον Dani Pedrosa να δοκιμάσει αυτά τα νέα κομμάτια με το livery της Red Bull στη μηχανή του, όμως όχι όσα περιμέναμε να δούμε. Ενδεχομένως η βροχή που έπεσε στην Sepang να κράτησε πίσω τους ανθρώπους της ΚΤΜ και να φέρουν τις καινοτομίες τους από αύριο στο επίσημο διήμερο τεστ στη Μαλαισία.
Πλέον το ενδιαφέρον στρέφεται στο επίσημο διήμερο τεστ που ξεκινά ξημερώματα Παρασκευής, όπου οι αναβάτες του MotoGP θα πάρουν μια πρώτη γεύση της χειμερινής δουλειάς των ομάδων τους. Με το πέρας του διημέρου το F1fan.gr θα σας μεταφέρει τα τεκταινόμενα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!