Ακόμη μία σεζόν για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του MotoGP έφτασε στο τέλος της, με μόνο τον αγώνα της Valencia να απομένει για να ολοκληρωθεί και ο φετινός μαραθώνιος, με τους πάντες πλέον να έχουν το βλέμμα τους στο 2019.
Η φετινή σεζόν δεν έκρυβε έκπληξη ως προς τον πρωταθλητή της, με τον Marc Marquez να παίρνει τον τρίτο συνεχόμενο τίτλο του (και πέμπτο συνολικά στη μεγάλη κατηγορία), και μάλιστα πιο εύκολα από ό,τι ίσως περίμενε και ο ίδιος. Ο Ισπανός δεν αντιμετώπισε στο μεγαλύτερο μέρος της σεζόν την αντίσταση που είχε πέρυσι – και ιδιαίτερα από τον Dovizioso – με αποτέλεσμα να είναι ξεκάθαρα το φαβορί από τους πρώτους αγώνες. Με το κλασικό του στυλ, κέρδισε αγώνες που κανείς δεν υπολόγιζε, ενώ μέχρι στιγμής έχει εννέα νίκες στο πρωτάθλημα, το οποίο εξασφάλισε τρεις αγώνες πριν το τέλος, με την πτώση του Dovizioso στο Motegi.
Στο στρατόπεδο της Ducati, η σεζόν κύλησε με πολλά σκαμπανεβάσματα, με τους περισσότερους να ασχολούνται στο πρώτο στάδιο της σεζόν με το ποιος θα αντικαταστήσει τον Lorenzo. Όταν πάρθηκε η απόφαση, είδαμε ξαφνικά τον Ισπανό να μετατρέπεται σε νικητή πάνω στη Desmosedici ξεκινώντας από το Mugello, με τους πάντες να μένουν με την απορία για την αλλαγή στην απόδοση του Lorenzo. Ο Ισπανός ήταν ταχύτερος σε γενικές γραμμές του Dovizioso, με τον Ιταλό να επανέρχεται προς τα μέσα της σεζόν, όμως τότε ήταν ήδη αργά για το κυνήγι του πρωταθλήματος. Συνολικά πάντως, οι τρεις νίκες που πέτυχε έκαστος, “χρυσώνουν” το χάπι για τη Ducati, η οποία είχε ως πρωταρχικό στόχο το πρωτάθλημα.
Μεγάλη απογοήτευση της σεζόν ήταν σίγουρα η απόδοση της Yamaha. Η ιαπωνική εταιρία έδειξε να μην μπορεί να βελτιώσει την Μ1 κατά τη διάρκεια της σεζόν, κάνοντας μεγάλη “κοιλιά”, με αποτέλεσμα οι αναβάτες της να βρίσκονται σε πολλούς αγώνες να παλεύουν πολύ μακριά από το βάθρο, ενώ τα συνεχή παράπονα των Rossi και Vinales οδήγησαν στην πρωτοφανή δημόσια συγγνώμη της Yamaha! Όσες αλλαγές γίνονταν στη μοτοσυκλέτα έδειχναν να μην αποδίδουν συσσωρεύοντας τον εκνευρισμό, ενώ το σερί των αγώνων χωρίς νίκη μεγάλωνε. Κάποιες ελπίδες εμφανίστηκαν στον αγώνα της Ταϊλάνδης, με τη μοτοσυκλέτα να δείχνει πιο ανταγωνιστική, κάτι που αποδείχθηκε και στους επόμενους αγώνες, με τον Rossi να δηλώνει πως δεν κατάλαβε γιατί κάποιες θεωρητικά τόσο μικρές βελτιώσεις χάρισαν τόσο μεγάλη απόδοση την M1. Η νίκη ήρθε τελικά για την ομάδα στο Phillip Island ελέω Vinales, ενώ στη Sepang ο Rossi ήταν πρώτος μέχρι την πτώση του λίγους γύρους πριν το τέλος. Πάντως, όλοι θέλουν μια δυνατή Yamaha στο πρωτάθλημα, και το 2019 είναι ίσως και η τελευταία ευκαιρία του Rossi να παλέψει για τον τίτλο…
Σημαντική πρόοδο σημείωσε φέτος η Suzuki, η οποία μετά την περσινή κακή σεζόν ανέκαμψε, με τους αναβάτες της να είναι διεκδικητές του βάθρου σε πολλούς αγώνες, και να βρίσκονται στο podium 8 φορές συνολικά. Ο Rins έδειξε βελτιωμένος, με το δυνατό του σημείο να είναι η απόδοση στον αγώνα, ενώ ο Iannone βάλθηκε να αποδείξει ότι η απόφαση της ομάδας να χωρίσουν οι δρόμοι τους ήταν λανθασμένη. Όπως και να έχει πάντως, η χρονιά κλείνει σίγουρα με θετικό πρόσημο για τον ιαπωνικό κατασκευαστή.
Στις αρνητικές εκπλήξεις της σεζόν συγκαταλέγεται σίγουρα η απόδοση του Dani Pedrosa, ο οποίος φέτος δεν μπόρεσε σε κανένα σημείο να δείξει ανταγωνιστικός πάνω στην RC 213V. Μετά την ανακοίνωση της αποχώρησής του, ο Ισπανός έδειξε να έχει μείνει από δυνάμεις – ψυχικές και σωματικές – δείχνοντας ότι έλαβε τη σωστή απόφαση για το μέλλον του. Αρνητική ήταν η παρουσία των δύο άλλων εργοστασιακών ομάδων, Aprilia και KTM, οι οποίες δεν μπόρεσαν να ξεφύγουν από τη μετριότητα, με τους Iannone και Zarco να ελπίζουν σε πολύ καλύτερα πράγματα μαζί τους το 2019…Το μεγαλύτερο μπάτζετ της Aprilia αλλά και η έλευση του Pedrosa ως δοκιμαστή στην ΚΤΜ θα βοηθήσουν θεωρητικά σε μια καλύτερη πορεία.
Τέλος, στον αγώνα της Valencia το ενδιαφέρον θα επικεντρωθεί στη μάχη για την τρίτη θέση του πρωταθλήματος αναβατών, με τους Rossi και Vinales να χωρίζονται από μόλις δύο βαθμούς, ενώ το πιθανότερο είναι να δούμε για πρώτη φορά λήξη της σεζόν χωρίς τον Pedrosa να έχει καταφέρει να κερδίσει.
Με το βλέμμα στο 2019, ενδιαφέρον θα έχουν όπως πάντα οι δοκιμές των ομάδων μετά τον αγώνα, με τον Lorenzo να παίρνει την πρώτη γεύση πίσω από το τιμόνι της Honda, με την οποία θα παλέψει δίπλα στον πιο φορμαρισμένο αναβάτη των τελευταίων σεζόν.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!