Ο Takaaki Nakagami της LCR Honda Idemitsu, ήταν εντυπωσιακός στην 1η ημέρα των δοκιμών στη Circuito de Jerez-Angel Nieto, αλλά ο Ιάπωνας αναβάτης ήταν και ταχύτερος όλων την Πέμπτη.
Ο Ιάπωνας αναβάτης με το 1:37.945 ήταν ανίκητος στην 2η μέρα και έθεσε 66 γύρους στη 2018 Honda του. Ο πρωταθλητής Marc Marquez (Team Repsol Honda) ήταν κοντά του ωστόσο, τελειώνοντας τη μέρα μόλις 0,025δ πίσω από το καλύτερο χρόνο του Nakagami με 1:37,970 – με τον Maverick Viñales (Yamaha Factory Racing) να ολοκληρώνει την πρώτη τριάδα και να είναι μέσα σε ένα δέκατο από την κορυφή.
Στην Honda, ο διάβολος ήταν στις λεπτομέρειες – όχι μόνο στο λογότυπο του αριθμού 99 – αν και υπήρχε ένα καινούργιο airbox. Ο Marquez είπε ότι δουλεύει περισσότερο για βελτιώσεις, καθώς και σε διαφορετικά ελαστικά, με κάποια καλά και μερικά αρνητικά για αυτόν. Συνολικά όμως ήταν ικανοποιημένος ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, και ευχαριστημένος με τις βελτιώσεις του κινητήρα. Έκανε 56 γύρους – συμπεριλαμβανομένου ενός κλασικού Marquez στυλ σώσιμο – και λέει ότι τώρα η εστίαση θα στραφεί περισσότερο προς το σασί. Ο Jorge Lorenzo ήταν επίσης μια δύναμη που έπρεπε να ληφθεί υπόψη για τους χρόνους. Έκανε 1:38.105 και ήταν μόλις 0.039 πίσω από τον Viñales στην τρίτη, με την τέταρτη ημέρα του αριθμού 99 στην Honda να τον έχει στην 4η θέση μετά από 65 γύρους – την τρίτη Honda στην πρώτη πεντάδα.
Ο κορυφαίος της Yamaha την 2η ημέρα ήταν ο Viñales αφού ολοκλήρωσε 78 γύρους και φαίνεται ικανοποιημένος από την πορεία της εξέλιξης για το 2019 μέχρι στιγμής. Τόσο ο ίδιος όσο και ο Valentino Rossi, δοκιμάζουν δύο διαφορετικών προδιαγραφών κινητήρες, με τον Viñales σαφές ως προς ποιον θα πρέπει να επιλέξουν. Ο Ισπανός μετά τη 2 ημέρα είπε ότι “συνολικά έχουμε μια πραγματικά ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα” και ότι οι χρόνοι των γύρων ήταν σταθεροί» – θετικός ο αριθμός 12, αλλά τι γίνεται με τον Rossi;
Ενώ ο Viñales φαίνεται ικανοποιημένος, ο εννιά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής δεν ήταν τόσο ευτυχισμένος μετά την πρώτη μέρα, λέγοντας ότι ήταν αρκετά καλό για την τέταρτη – αν μπορούν να αξιοποιήσουν τις δυσκολίες των άλλων. Την 2η ημέρα, όμως, ο Rossi τελείωσε 11ος γρηγορότερος μετά από τον ταχύτερο χρόνο του στο 1:38.596, 0.651δ πίσω από το σημείο αναφοράς του Nakagami αφού ολοκλήρωσε 67 γύρους. Και οι δύο αναβάτες συμφωνούν ποια spec μηχανή θα πρέπει επιλέξουν, αλλά ο «Γιατρός» επιμένει ότι η Yamaha πρέπει να βρει περισσότερα για να παλέψει για την κορυφή της επόμενης σεζόν.
Στο γκαράζ της Petronas Yamaha SRT, ήταν άλλη μια καλή ημέρα τόσο για τον Franco Morbidelli όσο και για τον rookie Fabio Quartararo. Για τον πρώτο, 6η θέση μετά από 68 γύρους και μόλις 0,173δ από την κορυφή τον βλέπει να συνεχίζει τη γρήγορη προσαρμογή του από την Honda στην Yamaha. Για τον Quartararo, ήταν ακόμα 58 σημαντικοί γύροι – και ήταν μια άλλη εξαιρετικά θετική ημέρα. Ο Γάλλος τερμάτισε 12ος μετά από έναν ταχύτερο γύρο στο 1:38.761, λίγο περισσότερο από δέκατο πίσω από τον ταχύτερο γύρο του Rossi και κάτω από ένα δευτερόλεπτο από την P1.
Εν τω μεταξύ, η Ducati ήταν ο μοναδικός κατασκευαστής, σύμφωνα με τον Andrea Dovizioso (Team Ducati), οι οποίοι δεν είχαν αξιολόγηση κινητήρα – επιβεβαίωσαν επιτυχώς τα αποτελέσματά τους από τη δοκιμή της Βαλένθια. Το εργοστάσιο του Borgo Panigale επικεντρώθηκε αλλού, συμπεριλαμβανομένου και του χρόνου που εργάστηκε σε μια τροποποίηση σέλας που είδαμε για πρώτη φορά την 1η ημέρα που οδήγησε ο αναπληρωτής αναβάτης δοκιμών Alvaro Bautista. Παρά την πτώση την Τετάρτη, ο Dovizioso έκανε 44 γύρους – λέγοντας ότι δεν αισθάνθηκε περιορισμένος από τη πτώση – με ένα ταχύτερο γύρο στο 1:38.292 για να τον βάλει στην 8η θέση, και ήταν ο Danilo Petrucci που ανέβασε τη σημαία της ομάδας υψηλότερα στη πέμπτη θέση, 1:38,109δ με 68 γύρους.
Ο Jack Miller (Alma Pramac Racing) είχε μια εντυπωσιακή μέρα στη πίστα, συμπεριλαμβανομένου αρκετού χρόνου που πέρασε να δουλεύει σε διαφορετικές ρυθμίσεις που «φαινόταν να δουλεύουν καλύτερα και καλύτερα» κάθε φορά που έκαναν μια αλλαγή. Ήταν ταχύτερος για μικρό χρονικό διάστημα το απόγευμα και τελείωσε την ημέρα στην 7η συνολικά μετά από 57 γύρους, με τον καλύτερο εκ των οποίων ήταν στο 1:38.207. Ο rookie Francesco Bagnaia, εν τω μεταξύ, ήταν κοντά και ήταν ο ταχύτερος από τα νέα παιδιά στο grid. Το ντουέτο της Pramac χωρίστηκε από τον Dovizioso, αλλά ο “Pecco” ήταν μόλις πάνω από ένα δέκατο από τον Miller και ο Ιταλός έκανε 50 γύρους, απλά στο να πάρει εμπειρία – ειδικά στα χρησιμοποιημένα ελαστικά.
Ο Tito Rabat ήταν ένας άλλος εντυπωσιακός σε μοτοσυκλέτα της Ducati. Ο Ισπανός, ο οποίος εξακολουθεί να ανακάμπτει από το σπάσιμο του ποδιού του στο Silverstone, κατάφερε 60 γύρους και τελείωσε την ημέρα 13ος. Ο καλύτερος γύρος από τον αναβάτη της Reale Avintia Racing ήταν 1:38.876 – με τον Karel Abraham να κάνει το 1:39.744 μετά από 40 γύρους, λαμβάνοντας την 17η.
Για την Suzuki, ο Alex Rins (Team Suzuki Ecstar) συνέχισε να δοκιμάζει τους νέους συνδυασμούς κινητήρων και πλαισίων GSX-RR, μαζί με τον δοκιμαστή αναβάτη Sylvain Guintoli. Ο Rins ήταν σε θέση να κάνει τον 10ο πιο γρήγορο χρόνο στην 2η ημέρα, με 1:38.522, 0.577δ πίσω από το ρυθμό του Nakagami καθώς ολοκλήρωσε 63 γύρους την Πέμπτη. Για τον Joan Mir, ήταν άλλοι 55 γύροι που μάζεψε καθώς συνεχίζει να εντυπωσιάζει, επιστρέφοντας πολύ καλά από μια ταχύς πτώση την 1η ημέρα. Η 14η θέση για τον Ισπανό και κάτω από ένα δευτερόλεπτο από την P1 δείχνει ότι πρωταθλητής του Moto3 του 2017 συνεχίζει να προσαρμόζεται καλά, και δοκίμασε επίσης την νέα μηχανή και το σασί της Suzuki την Πέμπτη.
Ήταν μια σκληρή δοκιμή για την Aprilia Racing Team Gresini με τον Aleix Espargaro να χάνει ολόκληρη την 1η ημέρα λόγο ασθένειας, ενώ επίσης χάθηκε το πρωί της 2ης ημέρας για να ολοκληρώσει μόλις 11 γύρους. Επιπλέον, μετά από πτώση την 1η μέρα, ο Andrea Iannone οδηγούσε με τραυματισμένο πόδι καθώς ο Ιταλός ολοκλήρωσε 36 γύρους μέχρι το τέλος της δεύτερης ημέρας για να τελειώσει 18ος. Αυτό άφησε τον νέο αναβάτη δοκιμών Bradley Smith με την πλειοψηφία των δοκιμαστικών καθηκόντων, ο Βρετανός αναβάτης έκανε 59 γύρους την Πέμπτη, και ο Matteo Baiocco ήταν επίσης στη πίστα για το ιταλικό εργοστάσιο για άλλη μια φορά – με 48 γύρους.
Στην KTM, ο Pol Espargaro (Red Bull KTM Factory Racing) ήταν για άλλη μια φορά ο γρηγορότερος στην αυστριακή μοτοσυκλέτα, καθώς ο Ισπανός έθεσε τον καλύτερο χρόνο του στο 1:39.144 μετά από 60 γύρους – τοποθετώντας τον στην 15η θέση. Οι εργασίες συνεχίστηκαν σε πολλά διαφορετικά μέρη της RC16, με τον Espargaro να δοκιμάζει ότι ο διευθυντής της ομάδας Mike Leitner κατονόμασε ως “μεγαλύτερα αντικείμενα”. Ο Johann Zarco, εν τω μεταξύ, άρχισε να συνηθίζει καλύτερα με την αλλαγή του στη μοτοσυκλέτα – με τον Leitner να επιβεβαιώνει την προσαρμογή του στη μοτοσυκλέτα και αντίστροφα. Ο Γάλλος ήταν επτά δέκατα πίσω από τον teammate του την 2η ημέρα.
Η KTM Tech 3 Racing, εν τω μεταξύ, είχε τον Hafizh Syahrin σε ένα 1:40.520 και τον rookie Miguel Oliveira με έναν καλύτερο γύρο στο 1:40.577 – μόνο μισό δέκατο πίσω από τον Μαλαισιανό. Κάνοντας 54 και 61 γύρους αντιστοίχως καθώς και οι δύο είναι σε νέες μοτοσυκλέτες – ο πρώτος από Yamaha και ο δεύτερος από το Moto2.
Έτσι τελειώνει η δράση για το 2018! Οι δοκιμές στη Sepang θα υποδεχτούν τις μοτοσυκλέτες τον Φεβρουάριο.
Εντωμεταξύ μη χάσετε την ευκαιρία να συμμετέχετε στις κληρώσεις για υπογεγραμμένα poster: των Rossi και Viñales της Movistar Yamaha! και των Dovizioso και Lorenzo της Ducati Team!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!