Με 8 αγώνες να έχουν διεξαχθεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας Μοτοσυκλετών, τα πράγματα δείχνουν να έχουν ξεκαθαρίσει για το ποιοι αναβάτες θα διεκδικήσουν το Πρωτάθλημα. Η σεζόν είναι εκπληκτική ως τώρα με ιδιαίτερο συναγωνισμό αλλά και πολλές ανατροπές, ενώ και τα ελαστικά της Michelin και η διαχείρισή τους έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο σε πολλά από τα GP.
Πώς όμως τα έχουν πάει ως τώρα οι ομάδες και οι αναβάτες τους; Έχουν καταφέρει όσα θα μπορούσαν; Ας δούμε την απόδοση ανά εργοστάσιο.
Honda
Στο στρατόπεδο της Honda, τα πράγματα μοιάζουν λίγο πολύ με το 2015 – δύστροπη μοτοσυκλέτα και γκρίνια των αναβατών, με μόνο τον Marc Marquez να μπορεί να πάρει αποτελέσματα με την RC213V. Ο έτερος εργοστασιακός αναβάτης του HRC, Dani Pedrosa, έχει δηλώσει ότι μέρος των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν αυτός και οι δορυφορικοί αναβάτες της εταιρίας οφείλεται στο γεγονός ότι η μοτοσυκλέτα είναι πλήρως σχεδιασμένη πάνω στις ανάγκες του Marquez, ο οποίος είναι καθαρά το πρώτο βιολί στο HRC.
Όσον αφορά τον Marquez, ο Ισπανός είναι – προς έκπληξη πολλών – πρωτοπόρος στο Πρωτάθλημα, όντας μάλιστα ο μοναδικός από τους Rossi – Lorenzo που δεν έχει καμία εγκατάλειψη στο όνομά του! Ο Ισπανός δείχνει ταχύτερος και ωριμότερος από ποτέ, κάνοντας όπου χρειαστεί αγώνες σκοπιμότητας (βλέπε Assen και Βαρκελώνη, όπου η δεύτερη θέση του ήταν αρκετή), χωρίς να παίρνει τα ρίσκα της προηγούμενης σεζόν και να καταλήγει σε πτώσεις. Οδηγεί με στόχο το Πρωτάθλημα, και αυτό είναι η μεγαλύτερη ένδειξη της αλλαγής που έχει γίνει στην «όλα ή τίποτα» νοοτροπία του Ισπανού. Με τις δύο νίκες που έχει ως τώρα το 2016, ο Marquez είναι στην πρώτη θέση του Πρωταθλήματος και το φαβορί για αυτό, παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιεί ακόμη το πλαίσιο του 2014 στην RC213V!
Οι δορυφορικοί αναβάτες της Honda δεν έχουν δείξει κάτι ιδιαίτερο μέχρι στιγμής, πέρα από τη νίκη του Jack Miller στο Assen. O Αυστραλός είχε μια κάκιστη σεζόν ως την Ολλανδία μαζί με την ομάδα του, την Marc VDS, ενώ κακή σεζόν έχει και ο Cal Crutchlow της LCR.
Yamaha
Η Yamaha διαθέτει καθαρά την καλύτερη «all-round» μοτοσυκλέτα του Πρωταθλήματος, καθώς η Μ1 δεν υστερεί σημαντικά σε κανέναν τομέα έναντι των ανταγωνιστών της.
Ο δεύτερος στη βαθμολογία, Jorge Lorenzo, έχει μια πολύ καλή σεζόν ως τώρα, με εξαίρεση την πτώση του στο GP της Αργεντινής και την “αδιάφορη” εμφάνισή του στο Assen. Eίναι ο μόνος αναβάτης που έχει 3 νίκες, ενώ στη μέρα του είναι ανίκητος όπως πάντα. Η ανακοίνωση της αποχώρησής του για τη Ducati δείχνει να μην έχει επηρεάσει την στήριξή του από την ομάδα.
Η μεγάλη αλλαγή στην ομάδα είναι ο Valentino Rossi. Ο “Γιατρός” διανύει την καλύτερη -από πλευράς απόδοσης και ανταγωνιστικότητας – σεζόν του μετά το 2009, όντας στη μάχη σε κάθε αγώνα. Έχει 2 νίκες και 2 pole positions στο όνομά του, ενώ οι 42 βαθμοί που τον χωρίζουν από την κορυφή της βαθμολογίας οφείλονται σε πτώσεις από οδηγικά λάθη (Αμερική, Ολλανδία) αλλά και την εγκατάλειψη από κινητήρα στο Mugello.
Η μοναδική δορυφορική ομάδα της Yamaha, η Tech3, έχει μια καλή χρονιά ως τώρα, όντας και στην 4η θέση του Πρωταθλήματος πίσω μόνο από τις εργοστασιακές συμμετοχές. Δε θα συνεχίσει πάντως με το φετινό δίδυμο αναβατών της για το 2017.
Ducati
Παρ’ ότι η ιταλική εταιρία δείχνει να έχει την ανταγωνιστικότερη μοτοσυκλέτα των τελευταίων ετών, μια σειρά παραγόντων στερούν τη Ducati από την πρώτη νίκη της μετά το 2010. Ο Andrea Iannone είναι καθαρά γρηγορότερος από τον Andrea Dovizioso ( έχει μία pole position και δύο βάθρα το 2016) , και αυτό φέτος φαίνεται εντονότερα από πέρυσι. Εντονότερα όμως φαίνεται και η αστάθεια του νεαρού Ιταλού, ο οποίος ήταν πρωταγωνιστής σε διάφορα αρνητικά περιστατικά, όπως όταν έριξε τον team-mate του στην Αργεντινή και τον Lorenzo στη Βαρκελώνη.
Οι κακές εμφανίσεις του Iannone οδήγησαν και στην προτίμηση του Dovizioso ως team-mate του Lorenzo του χρόνου. Ο «Dovi» είναι σταθερός αναβάτης και έμπειρος, ενώ είναι και καλός στην εξέλιξη της μοτοσυκλέτας. Μπορεί να είναι ένα καλό «νούμερο 2» δίπλα στον Lorenzo.
Οι δορυφορικές μοτοσυκλέτες της Ducati έχουν καλή παρουσία στο φετινό Πρωτάθλημα. Η Pramac, που χρησιμοποιεί τις GP15, σημειώνει τερματισμούς στη δεκάδα (έχει και βάθρο με τον Redding στο Assen), ενώ και οι υπόλοιπες ομάδες με την GP14.2 είναι ανταγωνιστικές, ιδιαίτερα στη βροχή. Ο Hector Barbera της Avintia είναι η ευχάριστη έκπληξη, καθώς ο Ισπανός βρίσκεται στην έβδομη θέση της βαθμολογίας των οδηγών!
Suzuki
To 2016 έχει βρει τη Suzuki με μία εμφανώς βελτιωμένη GSX-RR. O Μaverick Vinales πέτυχε στο Le Mans το πρώτο βάθρο της oμάδας μετά το 2008, ενώ είναι σταθερά ανταγωνιστικός και τερματίζει κοντά στις θέσεις του βάθρου. Η ομάδα χρειάζεται πάντως να βρει περισσότερο ρυθμό στον αγώνα αν θέλει να πρωταγωνιστήσει σοβαρά , βρίσκεται όμως σε καλό δρόμο.
Ο έτερος αναβάτης της ομάδας, Aleix Espargaro, δείχνει να οδηγεί άλλη μοτοσυκλέτα από τον Vinales. Ο Espargaro είναι σημαντικά πιο αργός τόσο στα δοκιμαστικά όσο και στον αγώνα από τον team-mate του, κάτι που οδήγησε και στην μη ανανέωση του συμβολαίου του για το 2017.
Aprilia Gresini
Η πέμπτη εργοστασιακή συμμετοχή στο MotoGP είναι αυτή της Aprilia. Oι Ιταλοί, που διαθέτουν και το μικρότερο budget από τα υπόλοιπα εργοστάσια, δείχνουν να μην έχουν βρει ακόμη τι χρειάζεται για να βελτιωθούν. Από πέρυσι που επανήλθαν στο σπορ, έχουν κάνει πολύ μικρά βήματα προόδου, παρ’ ότι φέτος εισήγαγαν μία σημαντικά αλλαγμένη μοτοσυκλέτα. Oι Bradl και Bautista προσπαθούν, αλλά οι δυνατότητες είναι περιορισμένες.Η ιστορική ιταλική ομάδα σίγουρα δεν πρέπει να είναι ευχαριστημένη με το να παλεύει για βαθμούς, και πρέπει να πιέσει για το κάτι παραπάνω. Το 2017 θα είναι η κρίσιμη χρονιά για αυτούς.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!