Η Mercedes πιστεύει ότι δεν υπάρχει κάποιο όριο απόδοσης για τους κινητήρες της Formula 1 που μπορούν να φτάσουν, παρά το πλεονέκτημά της σε αυτό το σύνολο κανονισμών.
Η υβριδική εποχή της F1 με τους υπερτροφοδοτούμενους V6 είναι τώρα στην πέμπτη σεζόν της, με την Mercedes να κερδίζει τους οκτώ τίτλους οδηγών και κατασκευαστών τα πρώτα τέσσερα χρόνια.
Η Ferrari έδωσε στη Mercedes την πλησιέστερη μάχη αυτής της περιόδου με την περασμένη σεζόν να έχει αποκομίσει περισσότερα κέρδη για φέτος, καταλήγοντας να καταρρίπτει την κυριαρχία της Mercedes με το να παίρνει τρεις από τις πέντε poles αυτής της χρονιάς.
Ο Andy Cowell, υπεύθυνος για τις αποδόσεις του κινητήρα της Mercedes, πιστεύει ότι η Ferrari έχει ένα πλεονέκτημα στα δοκιμαστικά, αλλά σε ρυθμό αγώνα το χάνει και δήλωσε ότι η Renault και η Honda είναι επίσης “πολύ κοντά”. Ερωτηθείς αν οι κατασκευαστές έφτασαν τώρα στα όρια των ισχυόντων κανονισμών, ο Cowell απάντησε:
“Νομίζω ότι έρχεται κάτω από την πεποίθηση και την κατανόησή σας για το αν υπάρχει κάποιο όριο, κατά την γνώμη μου δεν υπάρχει. Πιστεύω πως πάντα πρέπει να βρίσκουμε κέρδη σε ό,τι κάνουμε. Κάθε εβδομάδα έχω την ευχαρίστηση να βρίσκομαι στη συνάντησή μας για την απόδοση και την καινοτομία και να ακούω τους ευφυείς μηχανικούς μας να βρίσκουν τρόπους να αποκτήσουν λίγο περισσότερη απόδοση από τα διάφορα συστήματα που χρησιμοποιούμε και στη συνέχεια να απολαμβάνουν τον εσωτερικό ανταγωνισμό μέσα στο εργοστάσιο για να μετατρέψουν αυτές τις ιδέες σε αποδεδειγμένα πειράματα και στη συνέχεια να αποδειχθεί ότι είναι αρκετά αξιόπιστα.”
“Έτσι, και για τους τέσσερις [κατασκευαστές κινητήρων], θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε τα μονοθέσια μας σε όλους τους τομείς και δεν υπάρχει τέτοιο όριο.”
Ο Mattia Binotto, τεχνικός διευθυντής της Ferrari, ήταν ο υπεύθυνος για το πρόγραμμα της Scuderia, από τότε που άρχισε να “φτάνει” τη Mercedes. Ο ίδιος είπε: «Θα συμφωνούσα με τον Andy, χωρίς αμφιβολία. Όταν βάζετε μαζί τους μηχανικούς, θα υπάρχουν πάντα καινοτομίες και δημιουργικότητα. Για έναν μηχανικό δεν υπάρχουν ποτέ όρια. Νομίζω ότι είδαμε τα τελευταία χρόνια, την τελευταία σεζόν, πόσο βελτιωνόμαστε χρόνο με το χρόνο και δεν νομίζω ότι έχουμε δείξει μέχρι στιγμής ότι έχουμε φτάσει στο όριο του προϊόντος που θέλουμε.”
Οι κατασκευαστές κινητήρων επιτρέπεται να προβαίνουν σε περιορισμένο αριθμό αλλαγών χωρίς ποινή κατά τη διάρκεια της σεζόν, εκτός αν προκαλούνται από αξιοπιστία ή ζημιά, γι’αυτό χρησιμοποιούνται αυτές οι ευκαιρίες για την εισαγωγή αναβαθμισμένων εξαρτημάτων.
Αυτό σημαίνει ότι κάθε πακέτο μπορεί να μην φτάσει απαραιτήτως στην πλήρη απόδοση πριν από την άφιξη ενός νέου αναβαθμισμένου στοιχείου.
Για παράδειγμα, ο τεχνικός διευθυντής της Renault, Remi Taffin, δήλωσε ότι η πρώτη προδιαγραφή του κινητήρα 2018 εξακολουθεί να μην χρησιμοποιείται στο πλήρες δυναμικό του, παρόλο που η επόμενη αναβάθμιση θα πρέπει να εισαχθεί για το καναδικό Grand Prix τον επόμενου μήνα.
“Είναι πάντα δύσκολο να πεις ότι έχεις τα περισσότερα από αυτά που χρειάζεσαι”, είπε. “Εάν διατηρήσετε τις ίδιες προδιαγραφές για το έτος θα προσπαθείτε πάντα να πάρετε λίγο περισσότερο. Είναι περισσότερο θέμα του πώς ξοδεύετε τους πόρους σας. Έχουμε ένα spec, το αναπτύσσουμε μέχρι να κλείσει ο κύκλος του και στη συνέχεια κινούμαστε σε ένα spec 2 ή spec 3”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!